“Smuk indretning, lækker lækker”
Anmeldelse af GURU

Køkkener: Spisested, Indisk
Velegnet til: Romantisk, Forretningsmøder
Spisemuligheder: Efter lukketid, Levering, Reservationer
Kvarter: Indre By
Beskrivelse: Indisk mad når det er allerbedst, i hjertet af København, et stenkast fra Rådhuspladsen - skråt overfor Cirkusbygningen og Dagmar Bio. Guru er Skandinaviens første indiske restaurant, som blev etableret i 1973. Konceptet binder det fortryllende Indien sammen med det kølige og minimalistiske Skandinavien i en ny fortolkning af indisk mad. Hos Guru tilbereder vi alle vores retter fra bunden af med friske råvarer og friskkværnede krydderier. Vi er stolte af vores originale indiske restaurant, hvor vores indiske gourmetkokke står bag blusset og tilbereder et bredt udvalg af originale nord- og syd indiske retter. Ønsker du at reservere bord eller bestille take away, så gå til vores website. Vi tilbyder et bredt udvalg af autentiske nord- og syd indiske retter, mange vegetarretter og hjemmerørte desserter. Alt hvad vi serverer er hjemmelavet – også vores yoghurt og is. Vores kokke sammensat en række menuer med det helt rigtige tilbehør – dem anbefaler vi varmt. Prøv også en af vores forfriskende mango lassier, som smager himmelsk!

Smuk indretning, lækker lækker butter lamb jeg fik den var virkelig god og elskede man kunne se dem stå og lave naan brødet helt friskt. Kan anbefales

Tak, Nuser90

Anmeldt 14. marts 2020

Super god service og dejlig mad vi har bestilt mad fra Guru gennem mange år og spist på restauranten adskillige gange og hver gang har jeg været yderst tilfreds.

Dato for besøg: marts 2020
Tak, Isabelldk
Anmeldt 6. marts 2020

Ok indisk mad, og så ikke andet. Betjeningen var lidt langsom, og desserten var igen lidt skuffende - isen var klart krystaliseret som om den havde været tøet op og frosset ned igen. Var der med indiske kolleger, der syntes det var fint.

Tak, G9499YOmichaeln
Anmeldt 2. marts 2020

Hyggeligt sted med god atmosfære og lækker indretning. Beliggenheden er desuden fremragende - meget centralt.

Servicen var til gengæld elendig. Vi skulle gentagne gange snakke med en tjener, der tilsyneladende ikke opfangede de fleste af de ting, vi sagde. Interaktionen foregik på engelsk, men det virkede som om, når tjeneren ikke forstod, hvad man spurgte om, nikkede han bare og gik sin vej. Vedkommende virkede fraværende under hele vores besøg og var ikke rigtig behjælpelig med noget som helst. Han spildte desuden drikkevarer på vores bord, men lagde ikke mærke til det og satte bare tallerkner oven på det - besynderlig adfærd og attitude.

Bestiller man en vinmenu til sine retter bliver man lovet fire forskellige vine, men da vi er nået igennem hovedret og kun har desert tilbage, og kun er blevet serveret to vin, spørger vi, hvad det handler om. Den samme tjener nikker bare og siger 'jaja, I får fire vine'. Med deserten får man sin tredje vin (desertvin), men da vi gør tjeneren opmærksom på, at vi kun har fået tre af de fire vine, svarer han nu, at der kun er tre vine med en vinmenu??? Han kigger i menuen og finder ud af, at der faktisk står fire vine, og hælder et glas rødvin op EFTER vi har konkluderet hele vores middag - desert og det hele. Meget spændende.

Så får vi lov at sidde her og kigge ned i et glas rødvin i 15 minutters tid, fordi tjeneren nægter at give os anledning til at bede om vores kvittering, så vi kan smutte. Jeg ved ikke, hvor længe vi kunne have siddet dér og stirret, havde vi ikke rejst os og henvendt os direkte til ham. Interessante serviceforhold.

Nå det er sagt smager maden meget godt, men er overhovedet ikke værdigt det prisleje, vi befinder os i. Kyllingen er især en smule tør, og overordnet manglede hovedretterne bare smag og fængende elementer. Lækker konsistens i retterne som butter chicken, men smager ikke bedre end noget, du kunne finde de fleste andre steder i København til den halve pris. Deserten føltes decideret ligegyldig. En eller anden form for is/sorbet uden særlig smag. Skuffende.

Alt i alt en ringe oplevelse taget i betragtning, at en tre-retters menu med tilhørende vin løb op i et fircifret beløb. Desuden er indholdet generisk og alment indisk mad, hvorfor man bør besøge én af flere andre indiske restauranter i København, der tilbyder samme oplevelse til færre penge.

1  Tak, hsslng
Anmeldt 22. februar 2020

Bedste indiske mad jeg nogensinde har smagt. Fantastisk service og lækre lokaler. Meget imponeret. Jeg kommer bestemt igen!

Tak, 386sunew

Rejsende, der kiggede på GURU, kiggede også på

Har du været i GURU? Fortæl om dine oplevelser!