“Fremragende restaurant besøg, med smagsoplevelser der eksploderede i hver mundfuld 😊”
Anmeldelse af Era Ora - LUKKET

Era Ora
Køkkener: Italiensk
Velegnet til: Forretningsmøder, Romantisk, Særlige lejligheder
Spisemuligheder: Efter lukketid, Frokost, Aftensmad, Reservationer
Kvarter: Christianshavn
Anmeldt 6. juli 2016

Vi ankom kl. 19 og der var helt styr på hvem vi var og hvor vi skulle sidde, vi fik en meget hyggelig lille ekslusiv stue for os selv, (da det var en bryllupsmiddag for 6 Pers.). Vi fik vores egen tjener og han var fantastisk til at betjene os, havde helt styr på alle retterne og hvilke vine vi skulle vælge. Maden var en helt unik og speciel oplevelse af smag, sensorik og helhedsindtryk der er printet ind i vores bevidsthed for altid. Vi kan huske hver mundfuld og der var en eksplosion i munden ved hver mundfuld vi fik. Udsøgte råvarer, hvor årstiden var repræsenteret på hver tallerken. Vi anbefaler denne restaurant til alle, der ønsker det bedste fra Italien i Danmark. De er deres michelinstjerne værdige. Vi kommer der helt sikkert igen en dag.

Dato for besøg: juli 2016
1  Tak, Gikr6013

Anmeldt 20. juni 2016

Det var først gang jeg besøgte Era Ora.
Vi var en stor gruppe afsted og min forventninger var store.
Hele aftnen var en stor oplevelse, sammensætningen mellem mad og vin har jeg sjældent oplevet bedre.
Jeg har indtil flere gange besøgt 1 og 2 stjernet Michelin restauranter i Rom, men det her var klasser bedre.
Tak for en super aften

Tak, Henrik D
Anmeldt 7. juni 2016 fra mobile enheder

Der er jo en grund til at restauranten har en Michelin stjerne.
Spiste med kone og datter og fik en helt igennem fantastisk frokostmenu. Tre retter. Den ene bedre end den anden. Og vinmenuen var perfekt afstemt retterne.
Ok priserne er lidt høje, men maden var pengene værd. Ikke sidste gang jeg sættet mine ben i Era Ora

1  Tak, ErikOskar
Anmeldt 2. juni 2016 fra mobile enheder

Hvilken fantastisk oplevelse, dejlig velbalanceret middag med kvalitets råvarer understøttet med udsøgte velvalgte vine. Virkelig værdig, dygtig personale med smil på læben og service i top.
Glæder mig allerede til næste gang

Tak, RMCDK
Anmeldt 29. maj 2016

Havde stor forventning til denne restaurant også fordi det er den eneste italienske michelin restaurant i Norden. Vi startede ud med 3 små appetizers. Selvom det blot er en indgang til maden så var disse rette meget smagsløse, havde svært ved at vurdere om det blot var fordi man ville præsentere noget kunst inden middagen eller hvad man ønskede. Derefter fik vi en meget velsmagende torsk. Efter det en form for artiskok. Ingen i selskabet spiste op, den smagte ikke synderligt godt og samtidig så følte man at man at det hele satte sig fast i halsen. Fik nogle smukt anrettet og meget smagsfyldte pasta. Efterfølgende carpaccio med æble og peanut butter. Smukt anrettet, men meget lidt smag.
Hovedret var Wagyu kød, hvorefter valgte nogen at få ost inden dessert.
Det bedste af menuen var klart desserten. Årsagen til at jeg giver denne restaurant 3 stjerner skyldes vinen. Den matchede maden perfekt, men uden vinen vil jeg mene at menuen ikke vil give mere en 2 stjerner. Vil jeg komme igen. Det tror jeg ikke da jeg på intet tidspunkt følte med "blown away" hvilket jeg mener er vigtigt når man nu betaler forholdsvis mange penge for at spise på en Michelin restaurant.

Dato for besøg: maj 2016
Tak, jesperv300