“Super lækker mad og god stemning”
Anmeldelse af Umami

Umami
Køkkener: Japansk
Velegnet til: Særlige lejligheder, Romantisk, Barhygge, Forretningsmøder
Spisemuligheder: Efter lukketid, Aftensmad, Reservationer
Kvarter: Indre By
Anmeldt 19. december 2016

Vi havde en rigtig hyggelig aften på Umami. Der er en god løftet stemning der ikke gør stedet optimalt til en mere intim middag eller en date. Men vi synes det var hyggeligt der blev snakket og til selskaber på 4 eller 6 er det meget velegnet.
Vi fik Omakase menuen. Alle retter var super lækre, desserten var dog det svageste led og var ikke helt skarp på smagsindtrykkene. Min mand fik vinmenuen og var vildt begejstret. Han følte at vinene løftede retterne til et endnu højere niveau.
vores tjernere var venlige og havde styr på tingene.
Det var ikke en billig aften, men en fair pris for hvad vi fik. Vi kunne sagtens finde på at gøre det igen.

1  Tak, WinnieLyngkaer
Skriv en anmeldelse
Der er nyere anmeldelser for Umami
Se de seneste anmeldelser

Anmeldt 22. oktober 2016 fra mobile enheder

Serveres i god atmosfære og så er baren helt i top.

Strengt taget er det ikke mad for mig. Konceptet er for feminint og retterne for nipsagtige. Man kan sidde der en hel aften med servering af den ene petit servering efter den anden - med meget god ventetid imellem - og alligevel gå derfra og være sulten.

Heldigvis ligger der en pølsevogn på Kgs Nytorv.

2  Tak, KrsCph
Anmeldt 5. september 2016 fra mobile enheder

Dejligt hvidvins smagning arrangeret af Laudrup Vine hvor der var sammensat en fantastisk menu til. Mad og vine spillede max sammen og betjeningen var formidabel. Klart et gensyn værd.

2  Tak, Kim Hald S
Anmeldt 11. maj 2016

Vi spiste på Umami i hverdagsaften.
Vi startede med 2 drinks som var gode og fornuftige i pris.
Vi fik den 6 retters Omakase med tilhørende vinmenu, og det var alt sammen fint.
Det var alle sammen rigtig dejlige og innovative retter med masser af smag og fylde.
Først fik vi sashimi, og herefter helleflynder med muslinger og beurre blanc.
Så fulgte en cannette med sudachi sauce, tranebær-miso puré.
Så fik vi kalvemørbrad med brisler, artiskok.
Vi fik et spændende udvalg af sushi med 5 stk. til hver.
Vi sluttede af med en lemon-verbena-yoghurt is, samt rabarber med ingefær og det var en rigtig god og balanceret ret i sødme og syre.
Vinene til var også rigtig gode og rigelige i forhold til at det var en vínmenu.
Den eneste vin jeg ikke var helt pjattet med var en demi-sec Vouvray, som jeg syntes var lige lovlig sød.
Vi sluttede med en god grøn te, og var så på vej hjemad med en god fornemmelse
Vi var rigelig mætte, og serveringerne kom i fornuftigt tempo.
Betjeningen var god og proffesionel, og vi følte os rigtig godt betjent.
Eneste malurt er at støjniveauet er meget højt i restauranten.
Denne aften var restauranten på ingen måde fyldt, men lydnivauet var alligevel meget højt. Jeg kan ikke afgøre om det var fordi de andre gæster talte meget højt eller om det er akustikken i lokalet der forstærker det.
Alt ved besøget var ok, men støjen koster den sidste prik.

Tak, Henrik A
Anmeldt 8. maj 2016

Vi fik omakase som ikke vare noget særligt. Alt for meget kød. Betjening middel især en tjener virkede direkte uhøflig. Glemte kaffen og da den endelig kom, manglede sukker. Tog lang tid at få kontakt til en 'oversmart' tjener. Bad om noget sukker hvortil han svarede ophøjet jeg skal bringe NOGET sukker. Ikke i orden! Alt for lang ventetid mellem retterne. Dårlig akustik i rummet med alt for meget baggrundsstøj.
Dog skal nævnes at baren var god med nogle hyggelige fyre til at servere.

Tak, mnl22

Rejsende, der kiggede på Umami, kiggede også på

Har du været i Umami? Fortæl om dine oplevelser!