“Små fine veltilberedte retter”
Anmeldelse af Umami

Umami
Køkkener: Japansk
Velegnet til: Forretningsmøder, Romantisk, Barhygge, Særlige lejligheder
Spisemuligheder: Aftensmad, Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Indre By
Anmeldt 22. oktober 2016 fra mobile enheder

Serveres i god atmosfære og så er baren helt i top.

Strengt taget er det ikke mad for mig. Konceptet er for feminint og retterne for nipsagtige. Man kan sidde der en hel aften med servering af den ene petit servering efter den anden - med meget god ventetid imellem - og alligevel gå derfra og være sulten.

Heldigvis ligger der en pølsevogn på Kgs Nytorv.

2  Tak, KrsCph
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 5. september 2016 fra mobile enheder

Dejligt hvidvins smagning arrangeret af Laudrup Vine hvor der var sammensat en fantastisk menu til. Mad og vine spillede max sammen og betjeningen var formidabel. Klart et gensyn værd.

2  Tak, Kim Hald S
Anmeldt 11. maj 2016

Vi spiste på Umami i hverdagsaften.
Vi startede med 2 drinks som var gode og fornuftige i pris.
Vi fik den 6 retters Omakase med tilhørende vinmenu, og det var alt sammen fint.
Det var alle sammen rigtig dejlige og innovative retter med masser af smag og fylde.
Først fik vi sashimi, og herefter helleflynder med muslinger og beurre blanc.
Så fulgte en cannette med sudachi sauce, tranebær-miso puré.
Så fik vi kalvemørbrad med brisler, artiskok.
Vi fik et spændende udvalg af sushi med 5 stk. til hver.
Vi sluttede af med en lemon-verbena-yoghurt is, samt rabarber med ingefær og det var en rigtig god og balanceret ret i sødme og syre.
Vinene til var også rigtig gode og rigelige i forhold til at det var en vínmenu.
Den eneste vin jeg ikke var helt pjattet med var en demi-sec Vouvray, som jeg syntes var lige lovlig sød.
Vi sluttede med en god grøn te, og var så på vej hjemad med en god fornemmelse
Vi var rigelig mætte, og serveringerne kom i fornuftigt tempo.
Betjeningen var god og proffesionel, og vi følte os rigtig godt betjent.
Eneste malurt er at støjniveauet er meget højt i restauranten.
Denne aften var restauranten på ingen måde fyldt, men lydnivauet var alligevel meget højt. Jeg kan ikke afgøre om det var fordi de andre gæster talte meget højt eller om det er akustikken i lokalet der forstærker det.
Alt ved besøget var ok, men støjen koster den sidste prik.

Tak, Henrik A
Anmeldt 8. maj 2016

Vi fik omakase som ikke vare noget særligt. Alt for meget kød. Betjening middel især en tjener virkede direkte uhøflig. Glemte kaffen og da den endelig kom, manglede sukker. Tog lang tid at få kontakt til en 'oversmart' tjener. Bad om noget sukker hvortil han svarede ophøjet jeg skal bringe NOGET sukker. Ikke i orden! Alt for lang ventetid mellem retterne. Dårlig akustik i rummet med alt for meget baggrundsstøj.
Dog skal nævnes at baren var god med nogle hyggelige fyre til at servere.

Tak, mnl22
Anmeldt 18. april 2016

Superlækker mad, som blev serveret på en indbydende måde. Alle tjenere var rigtig søde og servicemindede. Vi fik 6 retter og en lille konvolut med en oversigt over alle retterne, det var ret fint.
Restauranten havde en fantastisk atmosfære og var lækkert indrettet! Kan varmt anbefales!

2  Tak, Ditte T

Rejsende, der kiggede på Umami, kiggede også på

Har du været i Umami? Fortæl om dine oplevelser!