“For en restaurant i den kaliber, er grundniveauet ikke OK”
Anmeldelse af Umami - LUKKET

Umami
Køkkener: Japansk
Velegnet til: Forretningsmøder, Særlige lejligheder, Romantisk, Barhygge
Spisemuligheder: Efter lukketid, Aftensmad, Reservationer
Kvarter: Indre By
Anmeldt 19. marts 2014

Ret fed restaurant I lounge-agtig stil, men det er blevet lidt af et cafeteria med høje priser. Selv med Verdensbedste Sushi-kok I køkkenet, bliver det lidt standard og tamt.

Tak, clausnymark

Anmeldt 13. marts 2014

Det var en forretningsmiddag hvor en af deltagerne ikke brød sig om Sushi, men så lavede køkkenet blot en tilpasset menu derefter, top service. Vi fik den store tasting menu, som var en spændende rejse med masser af super lækre retter, og stilen blev holdt hele vejen igennem. Vi valgte den tilhørende vinmenu, den fulgte ikke helt niveauet på maden, omend der var et par perler især velsammensat ift. menuen, som må forventes.

Servicen er i top, høflig og årvågen, man kan altid diskutere om det at sætte flasken på bordet til selvbetjening er godt eller skidt.

Alt i alt en meget lækker menu i hyggelige omgivelser, så kan klart anbefales til forretningsmiddage, hvilket også var tydeligt da der var næsten fuldt hus på en mandag aften.

Tak, Lars Juul G
Anmeldt 11. marts 2014 fra mobile enheder

Vi fik deres Omakase, som er en 6 retters menu.
Alle retterne var en fryd for øjnene, og smagsindtrykkene var gode, og spændende.
Stedet virker lidt som et sted for forretnings-middage, ihvertfald den mandag vi var der.
Betjeningen er høflig, og professionel, men til min smag, lidt "stive" i det.
Vi havde en hyggelig aften med god mad. Og for madens skyld kan det klart anbefales.

Tak, TommyK76
Anmeldt 13. februar 2014

Er meget glad for det japanske køkken og Umami er vel noget af det bedste i genren i Danmark. Har været der et par gange og er aldrig blevet skuffet. Prøvede deres Omakase menu her i februar under Copenhagen Dining Week, hvor Umami ikke deltager. Der var dog godt fyldt op alligevel. Det var rigtigt lækkert og bestemt en oplevelse. Stemningen er lidt speciel (positivt) men akustikken gør at det er svært at føre dybsindige samtaler.

Tak, Lars1437
Anmeldt 5. januar 2014

I forbindelse med min fødselsdag, havde jeg set frem til at prøve Umamis Omakase menu med den dertilhørende vinmenu. Vi ankom og blev straks anvist et godt bord. Vi fik hurtigt lidt "brød" i form af en slags asiatisk inspireret knækbrød med "smør". Vi fik ellers bestilt vores omakase menu og vin. Her begyndte showet ellers med 6 gode retter.
Opbygningen i menuen var sublim og toppede med kalvemørbrad, som blev serveret på sashimi-stil. Vinene der blev serveret til var utroligt godt afstemt og har sjældent oplevet at få så meget value for money i en vinmenu. Højdepunkterne var her en Schellmann (fra Lomier) 2011 og en ung Barolo.
Serviceniveauet passede godt i forhold til Umamis koncept og restaurant manageren, var god til et præsentere de vine og retter vi fik serveret.
Det eneste negative ved besøget var at man havde skrevet en ekstra vand på vores regning. Man havde altså åbnet en ekstra vand uden at vi vidste det. Med det sagt ødelagde det ikke den yderst positive oplevelse jeg fik på Umami.
Jeg ser frem til at komme igen, da pengene var yderst godt givet ud i forhold til mad og vin.

Tak, KrisSA123

Rejsende, der kiggede på Umami, kiggede også på