“Tokyo møder Paris i København”
Anmeldelse af Umami - LUKKET

Umami
Køkkener: Japansk
Velegnet til: Særlige lejligheder, Forretningsmøder, Barhygge, Romantisk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Aftensmad, Reservationer
Kvarter: Indre By
Anmeldt 13. februar 2014

Er meget glad for det japanske køkken og Umami er vel noget af det bedste i genren i Danmark. Har været der et par gange og er aldrig blevet skuffet. Prøvede deres Omakase menu her i februar under Copenhagen Dining Week, hvor Umami ikke deltager. Der var dog godt fyldt op alligevel. Det var rigtigt lækkert og bestemt en oplevelse. Stemningen er lidt speciel (positivt) men akustikken gør at det er svært at føre dybsindige samtaler.

Dato for besøg: februar 2014
Tak, Lars1437

Anmeldt 5. januar 2014

I forbindelse med min fødselsdag, havde jeg set frem til at prøve Umamis Omakase menu med den dertilhørende vinmenu. Vi ankom og blev straks anvist et godt bord. Vi fik hurtigt lidt "brød" i form af en slags asiatisk inspireret knækbrød med "smør". Vi fik ellers bestilt vores omakase menu og vin. Her begyndte showet ellers med 6 gode retter.
Opbygningen i menuen var sublim og toppede med kalvemørbrad, som blev serveret på sashimi-stil. Vinene der blev serveret til var utroligt godt afstemt og har sjældent oplevet at få så meget value for money i en vinmenu. Højdepunkterne var her en Schellmann (fra Lomier) 2011 og en ung Barolo.
Serviceniveauet passede godt i forhold til Umamis koncept og restaurant manageren, var god til et præsentere de vine og retter vi fik serveret.
Det eneste negative ved besøget var at man havde skrevet en ekstra vand på vores regning. Man havde altså åbnet en ekstra vand uden at vi vidste det. Med det sagt ødelagde det ikke den yderst positive oplevelse jeg fik på Umami.
Jeg ser frem til at komme igen, da pengene var yderst godt givet ud i forhold til mad og vin.

Dato for besøg: september 2013
Tak, KrisSA123
Anmeldt 22. december 2013

Var på umami for fjerde gang med høje forventninger, som vi havde viderebragt til 2 vennepar, der var med. Stemningen som altid fed, men betjeningen alt for arrogant, og vi havde bestilt bord kl 21, og trods at der ikke var fyldt, fik vi lov at vente næsten til kl 23 inden vores hovedret ankom efter vi havde spurgt efter den 3 gange....det virkede som vi skulle købe en masse vin først. Maden i top, men alt taget i betragtning alt for dyrt ifht kvaliteten og især servicen!!

Dato for besøg: november 2013
Tak, Birk_12
Anmeldt 24. juni 2013

Vi besøgte stedet i juni måned med et fransk venne-par, som begge er kokke. Vi lagde ud med lækre drinks - efterfulgt af et blandet udvalg fra menukortet bl.a. en sammensat menu med kalvemørbrad, mens 2 andre fik sushi. Alt maden var top-kvalitet, ligesom vinene dertil, valgt af vores utroligt kompetente tjener, var sublime og gode til prisen.
Vores franske venne-par var dybt imponerede over kvaliteten på stedet. Kan klart anbefales.

Dato for besøg: juni 2013
Tak, Martin T
Anmeldt 4. juni 2013

Super fusionsmad. Stor oplevelse. Kan klart anbefales. Vi valgte en omakase, som er kokkens valg. Det gjorde det ret spændende blot at få forskellige retter ind med forskellige smagsindtryk.

Dato for besøg: august 2012
Tak, joelgrondrup

Rejsende, der kiggede på Umami, kiggede også på