“Meyer fylder ikke Sults sko ud”
Anmeldelse af Restaurant SULT

Restaurant SULT
Køkkener: Europæisk, Dansk, Skandinavisk, Sund
Spisemuligheder: Aftensmad, Morgenmad, Reservationer
Kvarter: Indre By
Beskrivelse: Restaurant SULT er beliggende i Det Danske Filminstituts store smukke lokaler i centrum af København, to minutter fra Nørreport Station og lige over for Kongens Have. I vores restaurant, som har plads til 300 gæster, får du restaurantstemning som i New York og mad inspireret af verden omkring os. Vi har valgt at gøre maden enkelt, genkendelig, sund og lækker – og den bliver altid tilberedt af det ypperste kød, fisk og grønt. Vores menu skifter, så det altid er muligt at få en gastronomisk oplevelse med de råvarer, som er i sæson; økologi er pragtfuldt og dansk er bedst. Restauranten er åben fra tirsdag til søndag og serverer både frokost og aftensmad i hverdagene samt brunch alle lørdage, søndage, helligdage og i de fleste skoleferier. På Restaurant SULT er der mulighed for at nyde en indbydende middag, spise en hurtig snack eller sandwich i forbindelse med en tur i Filmhuset, tage et glas vin inden en tur i parken eller holde et frokostmøde med kollegaerne.
Anmeldt 29. juni 2020 fra mobile enheder

Dette var vores første besøg tilbage på Sult efter de har skiftet ejere/køkkenchef, og jeg var desværre lidt skuffet. Maden var ikke lige så varieret som før, men det der var smagte godt, og det er jo det vigtigste.
Jeg kune godt have tænkt mig nogle flere ‘desserter’ før var der lækker brownie og chokolademousse, nu var der nogle små ikke virkelig gode croissanter, nogle små tebirkes der var lækre nok og nogle kanelsnurre som jeg heller ikke var super begejstret for. Der var desuden pandekager, men synes godt der kunne have været noget flødeskum eller nogle jordbær til disse.
Jeg synes ikke en soft ice maskine passer ind i et brunch-bord. Jeg ved ikke om man har taget dette valg for at gøre det mere børnevenligt, men jeg synes det er spild af penge man kunne have brugt på noget andet. Desuden synes jeg ikke stedet behøver at være børnevenligt, det må gerne være mest til voksne.
Udover dette synes jeg ikke kaffe fra en maskine er ligeså godt som den lavet af en barista. Skummet får aldrig samme lækre cremet-hed og der er for lidt af det til en rigtig latte. Kaffen smager ok, men ikke ligeså godt som en rigtig latte. Og så er der kun én maskine til alle restaurantens gæster og dette giver kø.
Tilgengæld synes jeg deres brød er rigtig lækkert, bedre end før.
Der mangler tjenere på gulvet, og det tager noget tid før vores gamle tallerkener og glas bliver fjernet.

Alt i alt synes jeg desværre ikke Meyers formår at fylde de gamle sko helt ud, og jeg kommer nok til at lede efter et andet sted hvis jeg skal forkæle mig selv, hvor Sult før var min go-to.

Dato for besøg: juni 2020
1  Tak, sagakat

Anmeldt 28. juni 2020

Besøgt lørdag den 27 juni kl 14,

Desværre må man ikke indsætte links i anmeldelser på Tripadvisor, for denne anmeldelse må indledes med nogle nødvendige informationer, til de interesserede læsere:-(

Jeg og en veninde har Restaurant Sult i Cinemateket, i positiv erindring fra tidligere besøg, for at nyde stedets brunchbuffet, som over år havde opnået et velfortjent godt ry.

Dog er det ret længe siden, at vi sidst besøgte restauranten, der siden har skiftet forpagter.

Det viser sig, at den tidligere forpagter har beholdt domænet Restaurantsult.dk, der nu linker til dennes nye restaurant et andet sted i byen.

Sådan at den nye forpagter Meyers, har været nødt til, nu at kalde resturanten for "Sult i Cinemateket"

Man finder et link til Sult i Cinemateket på Myers hjemmeside, og det er altså nøjagtig den samme restaurant samme sted, der tidligere hed Restaurant Sult.

Min veninde og jeg mener, at det er dårlig stil af stedets nu forhenværende forpagter, og af samme årsag agter vi ikke at besøge dennes nye restaurant.

Til gengæld kommer vi igen hos Sult i Cinemateket, og vi kan varmt anbefale alle, også at prøve den glimrende brunch buffet hos Sult i Cinemateket.

Vi havde bestilt bord til kl 14, hvor vi blev modtaget overordentligt venligt af, muligvis chefen selv?

Vi blev vist vores bord, og fik en grundig introduktion til deres Corona procedurer, der kun vil kunne høste anerkendelse hos vores alle sammens Mor Mette Frederiksen, der mildt men bestemt våger over, at vi alle gør som hun siger at vi skal.

Vi retter selvfølgelig ind, som de Corona bevidste borgere vi er, samme gør de i den grad også, ledelse og personale på Sult i Cinemateket.

Der var handsker og sprit til overflod, på alle stationer på buffeten, og vi følte det i den grad trygt, at spise buffet på Sult i Cinemateket, i en tid hvor omtanke og omhu, for os alle har fået en ny, og mere alvorstung betydning, end vi er vant til.

Efter således at være blevet vejledt, efter alle kunstens regler, som før take off med fly til destination udland, blev vi ellers opfordret til at tage for os af den righoldige buffet.

Min veninde er veganer, jeg absolut ikke, men også hun fandt udvalget af veganske retter, både righoldigt og velsmagende.

Jeg selv lagde ud med en god robust Müsli, vendte den i Chia grød med æblekompot, det smagte og stod godt til hinanden.

Herefter stod den på hjemmebagt mørkt fuldkornsrugbrød, ypperligt rugbrød, hertil en skamløs bund af tandsmør, hvor jeg spiste mig igennem et batteri af kvalitets charcuteri.
Plus et stykke med laks, og det smagte som slagterens hjemmelavede når pålægget er bedst.

Gik lystigt efterfølgende ombord i buffetens lune retter, god røræg og fremragende brunchpølser, med både bid og smag! Jeg elsker Dijon sennep til, den var der også, plus ketchup og en stærk chili dip til, den var rigtig god til brunch pølserne.

Nu var tiden kommet til ostebordet, flere slags, jeg smagte en blåskimmel, en brie og en camembert, der kunne have gået som dessert til et godt glas rødvin, til et aftens måltid.
Men det var niveauet af osten til vores brunch, over forventning var det, må jeg tilkendegive.

Nutella står mit hjerte meget nær, men uden at fornærme Ferrero, må jeg nok godt skrive at Meyers hjemmelavede Nutella, var i en liga for sig, der ikke kan købes i Føtex.
Deres Nutella kan alene få mig til at komme igen, så god er den.

Juice var der i rigt mål, hyldeblomst, appelsin, æble og jordbær, køligt og af en god kvalitet.
Kaffen var ok fra automat.

Jeg nåede hverken pandekager eller frugt, men det gør jeg næste gang, så kan jeg glæde mig til det:-)

Vi sluttede af med softice ad libitum, der er til rådighed i 3 varianter, og med et fantastisk udvalg af gode toppings, herunder mørk reven chokolade, og en skøn gammeldags lyserød guf.

Vi betalte 225 kr hver, plus lidt velfortjente tips på toppen til den gode tjener, der har sin del af æren for et på alle måder vellykket besøg.

Prisen er mere end rimelig, og hver en kr værd

Vi kommer igen!

Meyers har noget at leve op til, som ny forpagter af det tidligere Restaurant Sult, nu Sult i Cinemateket.

Et sted der historisk borger for en sublim brunch buffet, Meyers har bestået, og mere til efter vores mening.

Vi var de eneste 2 gæster til den seneste booking, men der havde været en del gæster før os, fortalte den flinke tjener.

Men jo byens udesteder, er endnu ikke tilbage på fuldt blus desværre, men det må vi alle gøre vores til at ændre på.

Gå ud, forbrug og spis ude, det er det som Danmark har brug for, i disse for vort land så vanskelige tider.

Mor Mette Frederiksen siger, at nu må vi godt igen, bare vi er os Corona bevidst, og nu opfordrer hun til at vi gør det.

Så det gør vi selvfølgelig.

Det er nemlig samfundssind:-)

Venlig hilsen og velbekommen
Danny Hedegaard

Dato for besøg: juni 2020
2  Tak, danny939
Anmeldt 8. februar 2020 fra mobile enheder

Tidligere var det super godt, nu kan man lige så godt gå på Vivaldi. Kvaliteten er i den grad faldet. Alt er præfabrikation, hvilket er skuffende.

Dato for besøg: februar 2020
2  Tak, 659gertn
Anmeldt 29. december 2019

Brunchen er overdådig - med flere lækre muligheder. Desværre også flere halvdårlige. Der er heller ikke hyggeligt. Der virker nusset (toiletterne var direkte ulækre) og man er bænket på upersonlige borde uden pynt eller anden hygge. Meget larm grundet mange mennesker. Personalet er søde nok - men har alt for travlt, og der ryddes ikke af særlig tit.
Hvis man er vild med konceptet all inklusive vil man nok kunne lide det. Er man til less is more - skal man vælge et andet sted.

Dato for besøg: december 2019
1  Tak, AnnLou123
Anmeldt 1. december 2019

Vi var et selskab på 6 personer og 3 generationer, vi havde reserveret til lørdagsbrunch. Der var lidt kø, det er jo et stort sted, men vi fik en meget venlig modtagelse og fik valget mellem flere borde, fin service.
Brunch buffeten var god og blev fint vedligeholdt igennem de to timer vi var der, der var især et meget flot osteudvalg, men ellers alt for alle aldersgrupper.
Serveringen af de varme drikke, som er ad libitum, var hurtig og afrydningen af brugt service var fint eksekveret.
Det var dog en detalje der trak ned, jeg sad så jeg kunne se arbejdet i baren, og det er ikke ok at en korthåret lys pige i baren, tager isterninger i frostboksen med de bare fingre og putter dem i glasset med en grøntsagsjuice, brug dog noget “værktøj”

Dato for besøg: november 2019
Tak, Talkode

Rejsende, der kiggede på Restaurant SULT, kiggede også på

Har du været i Restaurant SULT? Fortæl om dine oplevelser!