“Karakterløst”

Køkkener: International
Velegnet til: Romantisk
Spisemuligheder: Aftensmad, Morgenmad, Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Indre By
Beskrivelse: SALT køkken, ledet af køkkenchef Rasmus Møller Nielsen, blander klassisk nordisk gastronomi med innovative smagskombinationer. Det er moderne dansk mad skabt ud fra et stærkt traditionelt fundament, hvor moderne teknikker er med til at forfine smagsformerne. Rasmus Møller Nielsen har siden 2004 været det bærende led i at skabe den røde tråd mellem tradition og fornyelse. I den åbne vinkælder ligger nøje udvalgte vine i et prisniveau, der indbyder til at gå på opdagelse i vinens verden. SALTs store menukort er bygget op, så du kan vælge mellem flere små serveringer eller den klassiske med forret, hovedret og dessert. Det stilrene elegante design står i fin kontrast til de 200 år gamle trækonstruktioner. Stemningen er afslappet med en professionel betjening. SALT bar og restaurant er indrettet i et gammelt pakhus tilbage fra 1780’erne. Vi glæder os til at byde jer indenfor.
Anmeldt 9. maj 2022

Måltidet var ok, men meget gennemsnitlig (ok desserten var suveræn)
Servicen ikke eksisterende, Total ignorering ved ankomst, trods få spisende gæster og igennem retterne modtog vi et intetsigende service.
Maden var ok, men meget gennemsnitlig.
Generelt var det en flad fornemmelse, og restauranten skilte sig ikke ud på nogen måde.
Har været der før, hvor det var en helt anden oplevelse.

Dato for besøg: maj 2022
1  Tak, theliving83

Anmeldt 1. marts 2022

Betjeningen var meget opmærksom. lynhurtigt nede ved vores bord- med menukort-vinkort..vi var i gang.. Maden var god- godt tilberedt..det hele var bare iorden og hurtigt....Men med salt høre peber.. noget der gerne må kradse lidt...ja,-det hele er lidt karakterløst..jeg har været i SALT tidligere..nu er det blevet lidt for rutineret...jamen respekt for 'rutiner'..hurtighed og orden....men der mangler den personlighed, der var til stede dengang restauranten åbnede- og indretningen var epokegørende ny..personalet levede op til det..der var en vitalitet..!Der skal så lidt til- men betjeningen er en del af en restaurant..der igen er en del af Hotel Admiral.- det er et brand for pokker...brug det..salt og peber...!

Dato for besøg: februar 2022
1  Tak, janhertz
Anmeldt 13. februar 2022

Vi fik en 4 retter servering med vine + 1 cocktail i baren efter middagen. Det var fantastik mad og super fine vine. Betjeningen var helt unik, den unge tjener Oliver forklarede både om maden og vinene han vidste virkelig besked så stor ros til ham

Dato for besøg: februar 2022
Tak, RuthL2096
Anmeldt 19. november 2021

Maden var grei men folk her burde lære sig at holde køft med å ikk snakke så meget højt. God øl men spiser heller ferdig og går med engang

Dato for besøg: november 2021
Tak, andreassP6108GT
Anmeldt 5. oktober 2021

Det var en stor oplevelse at spise på Salt om mandagen den 27 september 2021

Det var også den sidste dag med menuen indeholdende 6 retter, som bød på saltet havtaske, sensommers ristede svampe, ristet multe, tatar med syltede kirsebær, lammenakke og marcipan parfait.

De fire førstenævnte retter var simpelthen perfekte og serveret ved rigtig temperatur. Jeg sagde til mig selv at hvis hovedretten nr 2 (lammenakke) smagte perfekt, ville jeg gå til køkkenet og lykønske kokken(e).

Det skete desværre ikke. Lammenakkeretten var desværre en smule lunken selvom jeg bad tjeneren ved bestillingen af menuen at jeg ønskede varme retter rygende varme og ikke lunkne.

Det med at få serveret en rygende varm ret på danske restauranter er desværre alt for ofte "en by i Rusland"!

Jeg var ikke meget for oksehjertetomat som tilbehøret til lammenakke. Alt for neutral smag, kønsløs og vandig. For mig, ville cherry tomater, hvis syrlighed passer fint til det lidt fede lammekød, være meget bedre valg til denne ret

Desserten var en smule for kold og for fast i konsistensen, dog smagte den mere end OK, men jeg synes man kunne godt komme lidt vaniljeis eller citronis ved siden af parfait'en for at give modspil til parfait'en.

Dog var der i det hele taget tale om få skønhedspletter, alt taget i betragtning.

Så maden var mellem rigtig god og perfekt, men hældte mest til perfekt grundet de fire første retter. Specielt svamperetten samt multeretten og tatarretten var simpelthen vidunderlige.

Dato for besøg: september 2021
Tak, litCopenhagen

Rejsende, der kiggede på SALT bar & restaurant, kiggede også på

Har du været i SALT bar & restaurant? Fortæl om dine oplevelser!