“Fremragende mad og vin”

Køkkener: Italiensk
Velegnet til: Romantisk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Aftensmad, Reservationer
Anmeldt 7. september 2018 fra mobile enheder

La Buca er efter min mening et klassisk italiensk sted, hvor maden er på et super højt niveau og vinkortet er fantastisk. Vi fik risotto med trøfler, der ligesom hovedretten lammeryg smagte fantastisk. Det tilhørende brød og især olivenolien var på samme meget høje niveau. Eneste kritik er, at der manglede lidt flere grøntsager til hovedretten. Tak for en god aften og betjening.

Tak, Allan A

Anmeldt 6. august 2018 fra mobile enheder

La Buca skuffer aldrig. Jeg er på nippet til at give karakteren 5, men det er ikke Michelin stjerne niveau, men et fantastisk godt ala Carte udvalg.

La Buca ligger i et beboelseskvarter lidt væk fra det mere pulserende cafe/restaurationsliv, og nyder at være et lokalt sted og har mange stamgæster, som er nemt at forstå.

Maden er veltilberedt, smager som man er i Italien og så er man fleksibel til at kunne trylle en pasta bolognse til børnene.

Absolut et favorit sted, som man besøger mere end een gang, det er nede på jorden og kan også bruges til det mere højtidelige.

3  Tak, Michael E
Anmeldt 19. maj 2018 fra mobile enheder

Så bliver det bare ikke bedre. Super lækker mad. Efter mange år i Italien, er det skønt at komme et sted hvor både mad og vin er i den allerbedste ende. Hyggelig stemning og meget rimelige priser. Kan varmt anbefales til alle der elsker italiensk mad og vin!

3  Tak, Janet R
Anmeldt 9. april 2018

La Buca degli Artisti betyder "Kunstnernes hule" og har 30 års jubilæum i år. Beliggenheden er måske ikke ligefrem central eller specielt attraktiv næsten ude for enden af Godthåbsvej - og restauranten ser heller ikke ligefrem prangende ud udefra.

Men det skal man ikke tage fejl af, for indenfor serveres gode retter fra det klassiske italienske køkken med velsmag og omsorg for både mad og gæster, og vinkortet er intet mindre end imponerende.

Jeg havde reserveret bord til familien en hverdag i forbindelse med en halvrund fødselsdag og vi blev straks modtaget i døren og vist hen til vores bord. Indretningen er lys og venlig og meget uformel med store vinduer, lyse træmøbler, hvide duge og sort-hvide billeder af diverse kendte kunstnere på væggene. Som en særlig attraktion findes i kælderen en række billeder af kendte kunstnere, så som Bruce Springsteen m.fl., taget i forbindelse med deres tidligere besøg i restauranten.

Der findes tre faste menuer på stedet, hvoraf de to billigste til 425 og 475 kr er 4-retters, mens den tredie er en 5-retters menu "degustazione" til 690 kr. Derudover er der et forholdsvis pænt udvalg af á la carte-retter til priser i det højere middelleje, hvoraf alene hovedretterne ligger fra små 200 kr til små 300 kr. Så hvis man går á la carte, lander man nemt på 5-600 kr pr kuvert for maden alene.

Vinkortet er særdeles omfangsrigt og bærer tydeligt præg af ejernes passion for vin, så også her er der mange fristelser og muligheder for at få regningen til at løbe løbsk. Men for et givet prisniveau, får man faktisk meget vin for pengene.

Fire af os valgte menu 2 til 475 kr, og den femte fik lov til at få den store menu 3, dog uden ostservering, hvorved prisen kom ned på 562 kr for denne.

Forretten - en Lasagnette-pasta med kammuslinger og artiskokcreme - var enkel, men rigtig velsmagende.

Første hovedret med hjemmelavede spinat-gnocchi vendt i smør og parmesan var også rigtig dejlig.

Anden hovedret - kalvetykstegsfilet med vagtelæg, asparges,champignon og sommertrøfler - var også meget velsmagende.

Til var desserten, Tiramisu, en smule skuffende. Tilsmagningen kunne efter min opfattelse godt have været en kende skarpere mht. Marsala, kaffe og likørsmag. Hvis den overhovedet indeholdt Marsala, var det i så fald ikke muligt at smage det - og det trækker desværre ned i min bog.

Hertil drak vi tre gode vine. Hvidvinen var en dejlig Soave fra en flot magnum flaske til 88 kr/glas, dernæst fik vi en god flaske Brunello 2012 til 660 kr, og jeg kan også sige god for Barolo'en fra 2010, som sælges til 148 kr/glas. Det hele serveret korrekt tempereret - og Brunello'en blev luftet i karaffel. Postevand ad libitum kom på bordet i kander og blev takseret til 10 kr/kuvert. Alt i alt meget rimeligt i forhold til kvaliteten.

Betjeningen er opmærksom, omsorgsfuld og virkelig kompetent - og det gælder også den unge kvindelige sommelier, som havde helt styr på vinene, og gerne rådgav om årgange samt hvilke retter, de passede til.

Man er i rigtig gode hænder på La Buca. Maden er god, og det er dejlig afslappet og uformelt. Det bliver aldrig rigtig billigt, men man får, hvad man betaler for!

3  Tak, nielsmartin
Anmeldt 17. marts 2018

Fruen havde bestilt bord så vi kunne fejre min fødselsdag sammen med datteren. Vi fik en fin modtagelse da vi ankom og der var allerede godt fyldt, men man fornemmede en god stemning, vi blev anvist bord og fik menu & vinkort udleveret, vi bestilte 2 glas PROSECCO DI VALDOBBIADENE & BRUSCHETTA, til forret fik vi CARPACCIO ALLA PIEMONTESE , AFFETTATO DI COPPA CON CRÊPE DI RUCOLA E GORGONZOLA & CREMA DI POMODORO til hovedret RAVIOLONI AL BURRO E SALVIA , SCALOPPINA TARTUFATA CON UOVA DI QUAGLIA E ASPARAGI hertil drak vi en flaske Brunello di Montalcino PIAN DELLE VIGNE-ANTINORI og sidst fik dessert TIRAMISÚ hertil et glas Morsi di Luce fra Florio og en kop kaffe alle retter var vel tillavet og smagte pragtfuldt alt i alt en dejlig oplevelse.
Personalet er dejlig opmærksomme og venlige.

3  Tak, onslow_the_manager

Rejsende, der kiggede på Ristorante La Buca degli Artisti, kiggede også på

Frederiksberg, København

Frederiksberg, København

Har du været i Ristorante La Buca degli Artisti? Fortæl om dine oplevelser!