“Der gik Fisk i den”
Anmeldelse af Krogs Fiskerestaurant

Krogs Fiskerestaurant
Reservér med
Krogs Fiskerestaurant er ikke tilgængelig på det valgte tidspunkt. Vælg et andet tidspunkt, eller søg efter restauranter med kapacitet.
Det tidspunkt, som du har valgt, er allerede passeret.
Køkkener: Fransk, Fisk og skaldyr
Spisemuligheder: Aftensmad, Efter lukketid, Frokost, Reservationer
Kvarter: Indre By
Beskrivelse: Velkommen til en af Københavns ældste og smukkeste restauranter. I 1910 øjnede Christian Krog(h) en oplagt mulighed og åbnede en fiskerestaurant på Gammel Strand; lige dér, hvor fiskekonerne stod og solgte dagens friske fangst. Han entrerede med de bedste kunstnere og arkitekter i byen, og skabte dermed de smukkest tænkelige rammer for den gode spise-oplevelse. Meget vand er siden løbet i Holmens Kanal og med forskellige folk ved roret har Krogs også ændret sig; fra folkelig fiske-spiseri til en periode som fornem restaurant for den rigeste – og kongelige – klasse. Og mange anekdoter har igennem årene knyttet sig til den kendte restaurant. Vi viderefører stolt traditionen fra Christian Krog(h), for vi anerkender hvor sjældent og vigtigt et sted som Krogs er … En levende storby skal udvikle​ sig​, og det gør​​ København ​netop​ med nye bydele, metrobyggeri og ​grønne tiltag​. Men ​en storby​ har også behov for holdepunkter som Krogs for at bevare sin identitet og charme. Det er vores mål at bevare og styrke Krogs som sådan et holdepunkt i hjertet af København. Vi glæder os til at byde velkommen til alle, der har appetit på byens bedste, friske fisk – serveret i unikke omgivelser.
Anmeldt 15. oktober 2018

Krogs er jo sådan lidt en Kbh. institution. Og med god grund. Historien har de med sig... men det er jo også noget med de bare er en forbandet god resturant.
længere er den vel egentligt ikke :-)
Østers har de check på.
Fisk har de check på.
Og vin der til har de check på!
Så er det jo lidt svært andet end være tilfreds.

Dato for besøg: oktober 2018
1  Tak, peterulrikkann

Anmeldt 9. august 2018

Vi havde bestilt bord lørdag aften udenfor til to og vi havde set meget frem til besøget hos KROGs Fiskerestaurant og skaldyrsfaddet ROYALE til 2 pers. Da vi ankommer til restauranten får vi at vide at skaldyrsfadet er udsolgt pga. mange havde bestilt den til frokost og de derfor ikke havde fisk nok til aftenmenuen med undtagelse af dem som havde forudbestilt. Jeg synes det er problematisk at en fiskerestaurant af KROGs kaliber ikke har en buffer af frisk fisk eller en mulighed for at skaffe noget imellem frokost og aften servering, specielt taget i betragtning af at skaldyrsfadet er så populær. Vi fik at vide at man ikke havde lyst til at have fisk i overskud som skulle smides ud da der var lukket dagen efter. Jeg er dog sikker på at overskydende fisk kan anvendes til fiskefond eller deslignende.

Efter store overvejelser om andre muligheder valgte vi at blive og bestilte den 6-retters tasting menu, men det var som om intet rigtigt var ligeså godt som det skaldyrsfad vi sådan havde set frem til, hvilket min anmeldelse fremadrettet nok også bærer præg af.

Østers og Slethvarsretten var vidunderlig, Pulpo armen var kedelig, tør og smagsløs, hummerbisquen jævn kedelig og vandet, Rødtungen var lille og tør dog var asparges saucen vidunderlig. Desserten af jordbær og hyldeblomstsorbet var virkelig god.
Servicen var upåklagelig og kritikken er nok mere rettet imod køkkenet.
Øv øv vi havde virkelig set frem til skaldyrsfadet på KROGS og det svarer lidt til at tage ind til en pølsevogn som så er løbet tør for pølser.

Dato for besøg: august 2018
Tak, davidbp_13
Anmeldt 24. juli 2018 fra mobile enheder

Krogs Fiskerestaurant er SÅ imødekommende og servicemindede.

Vi havde bestilt et bord i går i.f.m. min kærestes fødselsdag og blev først og fremmest taget rigtigt godt imod og spurgt om vi kunne tænke os et glas champagne imens vi tænkte over hvad vi ville bestille at spise.

Vi fik den mest fantastiske hummerbisque til forret, en fremragende (smørstegt - hvad ellers?) rødtunge til hovedret samt de mest fortryllende danske jordbær med hyldeblomstsorbet samt udvalgte oste til dessert - altsammen ledsaget af tjenerens ekspertanbefaling af den rette vin til den enkelte ret.

På Krogs Fiskerestaurant er kunden i højsædet og de går ikke på kompromis med det høje serviceniveau.

Det bliver et særdeles tilfreds "På gensyn" herfra.

Dato for besøg: juli 2018
2  Tak, Casper J
Krogs F, Gérant hos Krogs Fiskerestaurant, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 29. august 2018

Hej Casper,

Tusind tak for dit besøg på Krogs Fiskerestaurant og ikke mindst for dine venlige ord - dem sætter vi stor pris på.

Hvor er det dejligt at høre, at I følte jer godt taget af hele aftenen - At sætte kunden i højsædet er lige netop vores mål. Desuden skønt at I nød den mad og ikke mindst vin, som blev serveret.

Vi ser frem til at tage imod jer ved jeres næste besøg.
De bedste hilsner,

Christine
Marketing Koordinator på Krogs

Anmeldt 6. juni 2018 fra mobile enheder

Ved et rent tilfælde valgte mig og min kammerat at spise frokost her, da vi var ankommet tidligt i København inden et arrangement om aftenen. Vi fik 2 smørrebrød hver med dertilhørende specialøl og snaps, og det var virkelig lækkert! Vi fik plads udenfor, og selvom der endnu ikke er lukket helt ned for metrobyggeriet, var det en perfekt plads i solen. Betjeningen var personlig og stod altid til rådighed uden at være påtrængende. Alt i alt en virkelig god oplevelse. Vi glæder os til at komme igen!

Dato for besøg: maj 2018
Tak, MartinMK1982
Anmeldt 27. maj 2018 fra mobile enheder

Vi bestilte en 6 retters menu med tilhørende vin menu.
Maden var i særklasse helt fantastisk, både på smag, konsistensen, farvesammensætning og servering. Vinmenuen fuldendte smags helheden og passede perfekt til hver ret.
Betjeningen var skøn og man var i gode hænder af de dygtige tjener.
Kan varmt anbefales hvis man er til fisk men gerne vil prøve det ekstra pift som det er at få serveret små fantastiske retter som udforsker alle sanser.

Dato for besøg: maj 2018
1  Tak, hoffet74

Rejsende, der kiggede på Krogs Fiskerestaurant, kiggede også på

Har du været i Krogs Fiskerestaurant? Fortæl om dine oplevelser!