“meget specielt”

20:00
Spisemuligheder: Morgenmad
Kvarter: Indre By
Anmeldt 26. januar 2020

vi fik drinks og Lumumba. sjovt og meget anderledes sted, men masser af hygge og fin betjening. Husk at tage en tur i kælderen ved toiletterne, det er meget specielt på en fed måde :-)

Tak, ckias

Anmeldt 11. august 2019

Stedet er hyggeligt med fin betjening. Vi fik en fin brunch med et godt udvalg. Alt smagte godt. Det er også nemt at parkere i området i hvert fald om formiddagen.

Dato for besøg: august 2019
Tak, LPHDK
Anmeldt 9. maj 2019

Det var som at træde ind i kulisserne til et pænt værtshus eller spisested i 'Midt om Natten', bortset fra datidens røgtåger (heldigvis). Nostalgisk, 70-agtigt, råt, dystert, overraskende og samtidig lidt spøjst. Dukkemasker, dyrekranier, et vildsvinehoved, der våger over bordet, kunstinstallationer osv. I al sin råhed og aparte indretning (ville nogle måske synes) var lokalet dog ikke uden charme, selvom akustikken ikke er den bedste. I hvert fald kunne en gruppe unge højttalende og meget talende unge amerikanere gøre det lidt svært at føre en samtale, men de gik heldigvis på et tidspunkt. Menukortet er prismæssigt ganske fornuftigt, og det ser ud til, at man gør meget i hjemmelavede ting (dog ikke alt, skulle det vise sig). Avocado på ristet rugbrød med tomat, smilende æg og grillet sprødt kyllingeskind virkede tillokkende på min medspiser. Ægget var ikke smilende og rugbrødet af jævn kvalitet, men det sprøde kyllingeskind vakte glæde, men alt i alt ikke karakterfuld nok til at jeg vil anbefale det. Burgeren så attraktiv ud på basis af menukortet og serveret i en ganske udmærket briochebolle. Kødet var veltilberedt, og de ølsyltede rødløg var fine, mens jeg havde en mistanke om, at de syltede agurker næppe var hjemmelavede, og den hjemmerørte urtemayo var måske rørt i huset men næppe hjemmelavet. Den havde en distinkt og overdøvende hengemt smag, eller snarere bismag, af Santa Marias fabriksfremstillede grillkrydderi. Et fejlskud. Fritterne derimod var helt, som de skulle være, men generelt manglede jeg lidt mere karakter i de elementer, der skulle være hjemmelavede. Bankeråt skal dog havde ros for deres specialøludvalg.

Dato for besøg: april 2019
Tak, EjvindR
Anmeldt 29. marts 2019 fra mobile enheder

Bankeråt er en fedt og utraditionel bar, hvor man bliver blæst bagover af dekorationer på vægge og toilet. Lamper er fx lavet af dukkehoveder, som giver en makaber følelse af at være statist midt i en horror-movie. Den ene væg med stykker af ituslåede spejle i mosaik giver fed effekt, sammen med et elghoved (i fuld størrelse) dekoreret i psykedeliske farver. Det er meget stemningsfuldt. Personalet er venligt og der oser af god atmosfære. Og så var jeg glad for at de også serverer Brewdog alkoholfri øl - mit favoritmærke - især når jeg skulle køre hjem. Bankeråt kan anbefales til en god aften i byen med vennerne!

Dato for besøg: marts 2019
Tak, MrNorthern1
Anmeldt 14. februar 2019

Bankeråt er rigtig hyggelig, har god atmosfære, og glimrende øl, men kan spiser faktisk også rigtigt godt der.Vi fik en imponerende Caesar salad, med overvældende meget lækkert brød til, både lyst og mørkt, og fik anbefalet en meget fin let hvedeøl til, med let citrus smag, lidt som den hvide Kronenbourg.

Dato for besøg: februar 2019
Tak, G9499YOmichaeln

Rejsende, der kiggede på Bankeråt, kiggede også på

Har du været i Bankeråt? Fortæl om dine oplevelser!