“Fremragende”

Tårnet
nr. 49 af 394 aktiviteter i København
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Tårnet på Christiansborgslot rummer to attraktioner: Udsigten øverst oppe (gratis entré) og restauranten nedenunder. Restauranten i Tårnet er den eneste på Christiansborg, der er åben for alle. Her byder Rasmus Bo Bojesen hver dag på nyfortolkede klassikere fra den danske madtradition og økologiske kager fra eget konditori. Med Tårnet håber Bojesen at udbrede kendskabet til lokale spiser fra hele Danmark, og derfor skifter menuen med årstiderne. Forvent fristelser som tøndelagrede bornholmersild, egnsretter med moderne strejf og dansk konditorkunst i topklasse.
Anmeldt 14. august 2017

Restaurant Tårnet er en oplevelse af de større. Det er ikke billigt, men alt i alt heller ikke dyrt. Betjeningen er super god, udsigten er fantastisk og maden er fremragende. Jeg vil varmt anbefale stedet til enhver der er klar til lidt ekstra forkælelse.

1  Tak, jemic

Anmeldt 8. august 2017 fra mobile enheder

Vi havde bestilt bord til kl. 13.30. Efter sikkerhedskontrol blev vi sendt op i kongeelevatoren og blev henvist til et bord midt i det smukke lokale, hvor der i parantes var en rigtig god akustik. Selvom rummet er stort og der er højt til loftet, var der ikke meget støj og det var ikke muligt at høre, hvad gæsterne ved nabobordet talte om.

Vi valgte Tårnets frokost til 325 kr. som bestod af en sildemad og et valgfrit stykke smørrebrød, 1 glas øl eller vin og en valgfri kage.

Jeg valgte en stegt sild, som blev serveret på en tallerken og et rundt stykke rugbrød til. Meget velsmagende. Derefter fik jeg en hønsesalat, som ligeledes var meget velsmagende.

Efter vi havde spist disse to stykker smørrebrød, blev vi bedt om at vælge, hvilken kage vi kunne tænke os. 8 indbydende kager var der at vælge mellem. Vi valgte alle en kartoffelkage, som er noget at det bedste kage, jeg har smagt i lang tid. Vi fik kaffe til kagen, som var dejlig varm (en fin detalje var at mælken til kaffen var opvarmet).

Alt ialt en fantastisk oplevelse og jeg kommer gerne igen.

Efter frokosten tog vi elevatoren op for at nyde udsigten over København

1  Tak, Hanne M
Anmeldt 12. juli 2017 fra mobile enheder

Flotte omgivelser og venlig betjening serveres mad i smukt udstyr. En god oplevelse
Beregn 20 min fra groundfloor til top.

Tak, ingerhorn
Anmeldt 8. juli 2017

Maden var gourmet - velsmagende og flot præsenteret på tallerkenen. Tjeneren var ikke helt rutineret og kunne ikke helt fortælle, hvad vi fik. Desuden blev der presset for meget på for at bestille mere. Omgivelserne var imponerende - og stedet er bestem et besøg værd

Tak, Soren-Lauridsen
Anmeldt 3. juli 2017 fra mobile enheder

Det er altid sjovt at se sin by fra tårnets top. Uanset om man bor der til dagligt eller er turist. Og i København kan man tilmed krydre besøget med en frokost eller middag hos Bojesen i Tårnet på Christiansborg.
En ualmindelig behagelig restaurant. Smagfuldt indrettet i lyse nuancer, store planter, mørke borde og i respekt for det gamle slots mure, med højt til loftet og frem for alt en fremragende akustik, der giver gæsterne mulighed for at tale sammen i fred og ro. Der kan være nok så travlt, men det larmer og runger ikke at bestik og tallerkener og latter fra de øvrige gæster.
Maden er helt i top. Vi var der til frokost, og fik forskellige variationer af klassisk dansk smørrebrød. Det var velsmagende og spændende komponeret, og med et glad koldt og velsmagende øl fra Herlev bryghus til, gik tingene op i en højere enhed. Må jeg tilmed anbefale det store kagebord til den efterfølgende kaffe. De ekstra kroner er givet godt ud.
Personalet er opmærksomt og kompetent, ikke mindst den meget venlige og smilende dame der anviste vores bord, og havde tid til at tale lidt om løst og fast. Man følger sig straks velkommen.
Priserne er bestemt rimelige i forhold til kvaliteten. Og når man så samtidigt kan krydre sin mad med en tur op i tårnet til et vue over København, så kan stedet så absolut på det varmeste anbefales.
Husk at bestille bord.

Tak, OleJac

Rejsende, der kiggede på Tårnet, kiggede også på

Frederiksberg, København

Har du været i Tårnet? Fortæl om dine oplevelser!