“gratis og flot udsigt ”

Tårnet
nr. 46 af 370 aktiviteter i København
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Tårnet på Christiansborgslot rummer to attraktioner: Udsigten øverst oppe (gratis entré) og restauranten nedenunder. Restauranten i Tårnet er den eneste på Christiansborg, der er åben for alle. Her byder Rasmus Bo Bojesen hver dag på nyfortolkede klassikere fra den danske madtradition og økologiske kager fra eget konditori. Med Tårnet håber Bojesen at udbrede kendskabet til lokale spiser fra hele Danmark, og derfor skifter menuen med årstiderne. Forvent fristelser som tøndelagrede bornholmersild, egnsretter med moderne strejf og dansk konditorkunst i topklasse.
Bidrager på niveau 4
22 anmeldelser
17 anmeldelser af seværdigheder
“gratis og flot udsigt ”
Anmeldt 20. april 2017 fra mobile enheder

Der er gratis entre, hvilket er fedt hvis man er turist på budget. Man kan se hele københavn med de 360 graders udsigt. Elevatoren kører næsten hele vejen op, men man kan vælge trapperne ned, hvis man er den friske type.

Der er resturant og toiletter på ved toppen og en skildring af bygningerne på et kort, s man kam sammenligne med det man ser.

Vær opmærksom på, at der er scanning af jakker, tasker etc ved indgang, men dette tog næsten ingen tid og personalet var venlige.

Tak, Kirstine V

Bidrager på niveau 4
30 anmeldelser
6 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 6 nyttige stemmer
“Spændende spisested på et spændende sted”
Anmeldt 17. april 2017

Et sjovt sted at lave restaurant med et fantastisk godt resultat. Menukortet lyder almindeligt, men maden avanceret og ligner måske ikke helt det, som man forventer. Fint udvalg, rigtig god betjening, fint vinkort. Alt i alt et fint sted at spise, måske i den dyre ende.Husk at bestille bord og komme i god tid pga. elevator.

Tak, KimThorngaard
Hillerød, Danmark
Bidrager på niveau 5
58 anmeldelser
19 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 20 nyttige stemmer
“Overvurderet”
Anmeldt 15. april 2017

Spiste frokost i tårnet. Der var flot besøgt, rummet er imponerende og tjenerne er venlige og imødekommende. Frokost er et udvalg af smørebrød efter dansk tradition med et tvist. Vi valgte den dyreste menu
TÅRNETS FROKOST
En sildemad efter eget valg
Et valgfrit smørrebrød
Et glas Jacobsen fadøl
En kage fra kagevognen

kr. 325,-

Jeg havde intet at udsætte på smørrebrødet borset fra at med en pris på. 105 kr. for det billigste stykke så havde vi forventet to store stykker smørebrød. Dette var ikke tilfældet, der kom to kunstfærdigt runde udformede stykker ind, på størrelse med en lille underkop, meget velsmagende, men da vi havde valgt stykker til 125 kr og lidt over så mangler det lidt. Øl var god og velsmagende. Da vi kom til kagen fik vi frokostens overraskelse for der var kage efter eget valg med i menuen, men det skulle vise sig at der ikke var en kop kaffe med, hvilket er yderst bizart, vi fik så af vide af tjeneren, at det var der i menuen til 295. kr, men der var så ingen kage. Dårlig oplevelse på en ellers god frokost. Kommer ikke tilbage primært baseret på prisen, hvor tingene ikke hænger sammen

Tak, JimmyAndersen49
Vanløse, Danmark
Bidrager på niveau 5
72 anmeldelser
42 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 15 nyttige stemmer
“Tårnet er et tårn og en restuarant - begge et besøg værd”
Anmeldt 10. april 2017

Der er kun elevator til Tårnet, som Mogens Lykketoft fik ide til at rydde op i og lave en restaurant. Fint resultant. Fra Tårnet kan man se ud over København fra 4 store porte - men til det samme som fra Rundetårn. Der er også nogle få spændende skulpturrester på Pulterkammeret på vej op ad de sidste trapper. Restauranten neden under har en fin lille restaurant og en dejlilg stor trappe foran det store vindue med udsigt over Ridebanen. Trappen med puder er velegnet til en kop kaffe eller et glas vin. Her er ro. Skal vist booke, hvis man vil spise.

Besøgte stedet Marts 2017
Tak, Else Marie B
Frederiksberg
Bidrager på niveau 1
3 anmeldelser
“En god totaloplevelse”
Anmeldt 10. april 2017 fra mobile enheder

Vi besøgte Tårnet efter en omvisning på Christiansborg Slot. Lækker frokost, stemningsfyldt lokale og meget god betjening i restauranten. Der var meget roligt og man fik en fornemmelse af at tiden stod stille her. Efter frokosten tog vi den lille elevator op til udsigten og fik alt i alt en god totaloplevelse.

Tak, Elsebeth_13

Rejsende, der kiggede på Tårnet, kiggede også på

Har du været i Tårnet? Fortæl om dine oplevelser!