“Spændende spisested på et spændende sted”
Anmeldelse af Tårnet

Tårnet
nr. 48 af 394 aktiviteter i København
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Tårnet på Christiansborgslot rummer to attraktioner: Udsigten øverst oppe (gratis entré) og restauranten nedenunder. Restauranten i Tårnet er den eneste på Christiansborg, der er åben for alle. Her byder Rasmus Bo Bojesen hver dag på nyfortolkede klassikere fra den danske madtradition og økologiske kager fra eget konditori. Med Tårnet håber Bojesen at udbrede kendskabet til lokale spiser fra hele Danmark, og derfor skifter menuen med årstiderne. Forvent fristelser som tøndelagrede bornholmersild, egnsretter med moderne strejf og dansk konditorkunst i topklasse.
Anmeldt 17. april 2017

Et sjovt sted at lave restaurant med et fantastisk godt resultat. Menukortet lyder almindeligt, men maden avanceret og ligner måske ikke helt det, som man forventer. Fint udvalg, rigtig god betjening, fint vinkort. Alt i alt et fint sted at spise, måske i den dyre ende.Husk at bestille bord og komme i god tid pga. elevator.

Tak, KimThorngaard
Filtrér

Anmeldt 15. april 2017

Spiste frokost i tårnet. Der var flot besøgt, rummet er imponerende og tjenerne er venlige og imødekommende. Frokost er et udvalg af smørebrød efter dansk tradition med et tvist. Vi valgte den dyreste menu
TÅRNETS FROKOST
En sildemad efter eget valg
Et valgfrit smørrebrød
Et glas Jacobsen fadøl
En kage fra kagevognen

kr. 325,-

Jeg havde intet at udsætte på smørrebrødet borset fra at med en pris på. 105 kr. for det billigste stykke så havde vi forventet to store stykker smørebrød. Dette var ikke tilfældet, der kom to kunstfærdigt runde udformede stykker ind, på størrelse med en lille underkop, meget velsmagende, men da vi havde valgt stykker til 125 kr og lidt over så mangler det lidt. Øl var god og velsmagende. Da vi kom til kagen fik vi frokostens overraskelse for der var kage efter eget valg med i menuen, men det skulle vise sig at der ikke var en kop kaffe med, hvilket er yderst bizart, vi fik så af vide af tjeneren, at det var der i menuen til 295. kr, men der var så ingen kage. Dårlig oplevelse på en ellers god frokost. Kommer ikke tilbage primært baseret på prisen, hvor tingene ikke hænger sammen

Tak, JimmyAndersen49
Anmeldt 10. april 2017

Der er kun elevator til Tårnet, som Mogens Lykketoft fik ide til at rydde op i og lave en restaurant. Fint resultant. Fra Tårnet kan man se ud over København fra 4 store porte - men til det samme som fra Rundetårn. Der er også nogle få spændende skulpturrester på Pulterkammeret på vej op ad de sidste trapper. Restauranten neden under har en fin lille restaurant og en dejlilg stor trappe foran det store vindue med udsigt over Ridebanen. Trappen med puder er velegnet til en kop kaffe eller et glas vin. Her er ro. Skal vist booke, hvis man vil spise.

Tak, Else Marie B
Anmeldt 10. april 2017 fra mobile enheder

Vi besøgte Tårnet efter en omvisning på Christiansborg Slot. Lækker frokost, stemningsfyldt lokale og meget god betjening i restauranten. Der var meget roligt og man fik en fornemmelse af at tiden stod stille her. Efter frokosten tog vi den lille elevator op til udsigten og fik alt i alt en god totaloplevelse.

Tak, Elsebeth_13
Anmeldt 15. marts 2017

Efter en tur til udsigts-etagen fik vi en lækker frokost i restauranten. Meget god stemning i lokalet, som var specielt indrettet med gammelt og nyt og en god akustik, så man ubesværet kunne tale sammen.
Maden var enkel men lækker og en god øl og hjemmelavet kryddersnaps fuldendte stemningen. Til slut en valgfri kage og en meget god kop kaffe.
Betjeningen var venlig, tålmodig og i øjenhøjde.
Kan meget anbefales, men bestil bord. Der var fuldt hus på en onsdag i marts.

Tak, Erik C

Rejsende, der kiggede på Tårnet, kiggede også på

Frederiksberg, København

Har du været i Tårnet? Fortæl om dine oplevelser!