“Venlig betjening og hyggeligt spisested”
Anmeldelse af Tårnet

Tårnet
nr. 45 af 385 aktiviteter i København
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Tårnet på Christiansborgslot rummer to attraktioner: Udsigten øverst oppe (gratis entré) og restauranten nedenunder. Restauranten i Tårnet er den eneste på Christiansborg, der er åben for alle. Her byder Rasmus Bo Bojesen hver dag på nyfortolkede klassikere fra den danske madtradition og økologiske kager fra eget konditori. Med Tårnet håber Bojesen at udbrede kendskabet til lokale spiser fra hele Danmark, og derfor skifter menuen med årstiderne. Forvent fristelser som tøndelagrede bornholmersild, egnsretter med moderne strejf og dansk konditorkunst i topklasse.
Anmeldt 13. februar 2017

Vi skulle egentlig have været i tårnet på Christiansborg Slot for at nyde udsigten derfra men det var lukket på grund af dårlig udsigt. Vi havde ikke reserveret til restauranten, men kom ind og fik kaffe og kakao til københavnerpriser og venlig betjening.

Tak, Ole K
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 7. februar 2017 fra mobile enheder

8 mand til frokost. Helt umulig og arrogant og langsom service.
God tatar.
For fed kartoffelmad.
Fornuftig fisk og anden smørrebrød.

1  Tak, Kristian S
Anmeldt 7. februar 2017

Oplevelsen af et besøg hos Bojesen i Tårnet starter ved foden af tårnet på Christiansborg Slot. Det var spændende at tænke på restauranten ligger som en del af Folketinget.
Maden var en oplevelse af godt dansk smørrebrød med finesse og stor smag. Herligt.
Og udsigten kan nydes fra en repos med view over ridebanen og Glyptoteket.

Tak, Rikke P
Anmeldt 29. januar 2017

Vi spiste lørdags frokost i Tårnet: 2 stykker smørrebrød hver , en Bøgedal øl til deling og kaffe bagefter. Alle serveringer var helt perfekte både de to slags sild, tataren og hønse salaten. Smørrebrød nytænkt men alligevel i pagt med traditionen. Det glæder mig virkelig, at folk som Bojesen har skrabet dåse mayo og karse af,genfundet essensen af smørrebrødet og tænkt nyt. Tårnet i sig selv er jo et helt specielt sted og man skal undes sig en tur op på udsigts platformen.

Tak, AnetteLE2013
Anmeldt 28. januar 2017 fra mobile enheder

Havde i julegave givet min far og fruen en invitation til Tårnet! Sightseeing og lækker mad i et! Fantastisk rum restauranten er i. Der emmer af historisk vingesus! Vi bestilte den lette frokostmenu, som var kokkens valg af 2 stk smørrebrød, en øl og the/kaffe. Smørrebrødet var en med anderillette med mayo, ristede løg og enebær. Det andet stykke var lakserillette eller det der ligner! Mega lækkert begge stykker! Jeg kommer helt sikkert igen. Tak for mad!

Tak, Lisa T

Rejsende, der kiggede på Tårnet, kiggede også på

Har du været i Tårnet? Fortæl om dine oplevelser!