“Enestående udsigt og superlækre kager”
Anmeldelse af Tårnet

Tårnet
nr. 44 af 385 aktiviteter i København
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Tårnet på Christiansborgslot rummer to attraktioner: Udsigten øverst oppe (gratis entré) og restauranten nedenunder. Restauranten i Tårnet er den eneste på Christiansborg, der er åben for alle. Her byder Rasmus Bo Bojesen hver dag på nyfortolkede klassikere fra den danske madtradition og økologiske kager fra eget konditori. Med Tårnet håber Bojesen at udbrede kendskabet til lokale spiser fra hele Danmark, og derfor skifter menuen med årstiderne. Forvent fristelser som tøndelagrede bornholmersild, egnsretter med moderne strejf og dansk konditorkunst i topklasse.
Anmeldt 7. februar 2017

Oplevelsen af et besøg hos Bojesen i Tårnet starter ved foden af tårnet på Christiansborg Slot. Det var spændende at tænke på restauranten ligger som en del af Folketinget.
Maden var en oplevelse af godt dansk smørrebrød med finesse og stor smag. Herligt.
Og udsigten kan nydes fra en repos med view over ridebanen og Glyptoteket.

Tak, Rikke P
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 29. januar 2017

Vi spiste lørdags frokost i Tårnet: 2 stykker smørrebrød hver , en Bøgedal øl til deling og kaffe bagefter. Alle serveringer var helt perfekte både de to slags sild, tataren og hønse salaten. Smørrebrød nytænkt men alligevel i pagt med traditionen. Det glæder mig virkelig, at folk som Bojesen har skrabet dåse mayo og karse af,genfundet essensen af smørrebrødet og tænkt nyt. Tårnet i sig selv er jo et helt specielt sted og man skal undes sig en tur op på udsigts platformen.

Tak, AnetteLE2013
Anmeldt 28. januar 2017 fra mobile enheder

Havde i julegave givet min far og fruen en invitation til Tårnet! Sightseeing og lækker mad i et! Fantastisk rum restauranten er i. Der emmer af historisk vingesus! Vi bestilte den lette frokostmenu, som var kokkens valg af 2 stk smørrebrød, en øl og the/kaffe. Smørrebrødet var en med anderillette med mayo, ristede løg og enebær. Det andet stykke var lakserillette eller det der ligner! Mega lækkert begge stykker! Jeg kommer helt sikkert igen. Tak for mad!

Tak, Lisa T
Anmeldt 27. januar 2017

Spiste i Tårnet en hverdagsaften. Lidt specielt at skulle igennem sikkerhedskontrol, men det var hurtigt overstået, i hvert fald denne aften. Først gik turen helt op i tårnet, en fantastisk udsigt. Den må man ikke snyde sig selv for. Derefter ned i restauranten, meget smuk og speciel. Fik en 4 rettes menu, Tyndtskåret tørret skinke med gærcreme, kulmule rullet rundt om mousse, lakserovn på toppen. oksekæber med hvidkålssalat og kartoffelsalat på en hel ny måde. Afsluttet med chokoladekage med kirsebæris på toppen. Alt rigtig godt, gode vine, god servering med en fin forklaring til hvad vi fik at spise. Kommer der gerne igen.

Tak, Mikael H
Anmeldt 26. januar 2017

Jeg spiste søndagsfrokost i Tårnet forleden dag. Det gik let og hurtigt at komme op med elevatoren. Vores bord var klart til os med det samme. Akustikken i rummet er fantastisk. Man skulle tro, at der ville være en infernalsk larm på en fyldt søndag eftermiddag. Men det var der slet ikke. Man kunne ikke høre andet end lidt småsummen fra de andre borde og vi skulle ikke hæve vores stemmer for at tale sammen. Vi fik kartoffelmad, tartar og ost. Bagefter kaffe og varm chokolade. Det var altsammen utroligt godt. En lækker skum af Vesterhavsost på kartoflerne, og det blødeste lækreste kød til tartaren. Osten var også fantastisk og vi spurgte efter et stænk rom og fik straks en rigelig mængde af Diplomatico Rom serveret. Flasken blev endda fremvist for at sikre at vi var tilfredse med valget. Vi fik rosevin til maden og selvom der kun var den ene på kortet., så passede den godt til al maden. Betjeningen var yderst høflig, venlig og opmærksom, uden at være påtrængende. Kan klart anbefales, vi betalte i alt 1096.- for tre retter, vin og kaffe til to. Absolut i den dyre ende, men pengene værd.

Tak, Creanda

Rejsende, der kiggede på Tårnet, kiggede også på

Har du været i Tårnet? Fortæl om dine oplevelser!