“Meget spændende sted.”

Tårnet
nr. 44 af 385 aktiviteter i København
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Tårnet på Christiansborgslot rummer to attraktioner: Udsigten øverst oppe (gratis entré) og restauranten nedenunder. Restauranten i Tårnet er den eneste på Christiansborg, der er åben for alle. Her byder Rasmus Bo Bojesen hver dag på nyfortolkede klassikere fra den danske madtradition og økologiske kager fra eget konditori. Med Tårnet håber Bojesen at udbrede kendskabet til lokale spiser fra hele Danmark, og derfor skifter menuen med årstiderne. Forvent fristelser som tøndelagrede bornholmersild, egnsretter med moderne strejf og dansk konditorkunst i topklasse.
Anmeldt 27. januar 2017

Spiste i Tårnet en hverdagsaften. Lidt specielt at skulle igennem sikkerhedskontrol, men det var hurtigt overstået, i hvert fald denne aften. Først gik turen helt op i tårnet, en fantastisk udsigt. Den må man ikke snyde sig selv for. Derefter ned i restauranten, meget smuk og speciel. Fik en 4 rettes menu, Tyndtskåret tørret skinke med gærcreme, kulmule rullet rundt om mousse, lakserovn på toppen. oksekæber med hvidkålssalat og kartoffelsalat på en hel ny måde. Afsluttet med chokoladekage med kirsebæris på toppen. Alt rigtig godt, gode vine, god servering med en fin forklaring til hvad vi fik at spise. Kommer der gerne igen.

Tak, Mikael H
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 26. januar 2017

Jeg spiste søndagsfrokost i Tårnet forleden dag. Det gik let og hurtigt at komme op med elevatoren. Vores bord var klart til os med det samme. Akustikken i rummet er fantastisk. Man skulle tro, at der ville være en infernalsk larm på en fyldt søndag eftermiddag. Men det var der slet ikke. Man kunne ikke høre andet end lidt småsummen fra de andre borde og vi skulle ikke hæve vores stemmer for at tale sammen. Vi fik kartoffelmad, tartar og ost. Bagefter kaffe og varm chokolade. Det var altsammen utroligt godt. En lækker skum af Vesterhavsost på kartoflerne, og det blødeste lækreste kød til tartaren. Osten var også fantastisk og vi spurgte efter et stænk rom og fik straks en rigelig mængde af Diplomatico Rom serveret. Flasken blev endda fremvist for at sikre at vi var tilfredse med valget. Vi fik rosevin til maden og selvom der kun var den ene på kortet., så passede den godt til al maden. Betjeningen var yderst høflig, venlig og opmærksom, uden at være påtrængende. Kan klart anbefales, vi betalte i alt 1096.- for tre retter, vin og kaffe til to. Absolut i den dyre ende, men pengene værd.

Tak, Creanda
Anmeldt 24. januar 2017

Restauranten på toppen af Christiansborg er et godt sted at imponere vennerne. Husk at bestille en ekstra røget æggeblomme til din tartar - tjek også de gode snapse.
Slut besøg af med en tur op i udsigtstårnet.

Tak, 1401Eric
Anmeldt 19. januar 2017 fra mobile enheder

Besøgte kort før jul tårnet i forbindelse med en forretningsfrokost med en kollega, specielt med sikkerhedscheck men gik nemt, et fantastisk fint rum. Vi fik 3 stykker smørrebrød alt var hjemmelavet og iorden. Betjeningen var venlige og dygtige. Efter frokosten tog vi elevatoren helt op til det fantastiske udsyn over København. Prisen er klart i den dyre ende men jeg synes man får noget for pengene, det bliver ikke sidste besøg.

Tak, Bobobobobobobobobo
Anmeldt 16. januar 2017

Min anmeldelse er den samme som klagen jeg fremsendte til Adm. direktør Pernille Lützhøft, Min klage går ud på at fredag d. 13/01-2017 var vi 5 personer inde og spise hos jer i tårnet, det var ellers en oplevelse som vi havde glædet os til da vi skulle fejre min kones fødselsdag med vores børn, det var vores børns og svigersøns fødselsdagsgave til min kone, vi bestiller jeres 5 retters menu, som består af pocheret kulmule, jordskokke flan, glaseret oksekæber, tre oste, og chokoladekage, det lød helt perfekt, men nu starter vores prøvelser, vi bestiller 2 flasker Brunello di Montallino og 2 flasker Møn vand uden brus, samt en hindbærbrus, vi fik en flaske Møn uden brus og en flaske med brus, og så kom vinen som jeg undrede mig over at være åbnet ude bag ved, så lyder alarm klokkerne hos mig og rigtig nok, der er noget galt med vinen, vi fik en flaske som var dårlig, og jeg sagde det til tjeneren, som så fortalte mig at de havde været ude for at vinen var dårlig og hun sagde at den smagte af prop "jeg er ikke enig i det for hvis man skulle få en flaske der smager af prop, så er man ikke i tvivl om dette, da det lugter som rådden æg" men tilbage til vinen, selvfølgelig fik vi en ny flaske som var nogenlunde ok, men man bør tage sådan en vin af kortet, og ikke bag efter sige til kunden at man har vrøvl med vinen. Første ret Pocheret kulmule, den var virkelig god fin smag, og næste ret vegetar jordskokke flan med svampebouillon, her begynder det igen at gå galt, de fem retter kommer ind og så kommer næste tjener med svampebouillonen, det er her det går galt, han servere bouillonen til de fire af os, og lige pludselig opdager han at der ikke er skeer, han afbryder serveringen og får en tjener til at give os skeer til retten, det er ok men han glemmer den femte portion bouillon, men vi gør opmærksom på dette og vi får det rettet, virkelig en fin smagsoplevelse, så kommer vi frem til de glaseret oksekæber, der kommer en flot anretning ind med glaseret oksekæber, 2 ud af 5 var gode, selv min søn opgav at tygge sig igennem og derfor fik han kun garniture til hovedret, jeg og min kone gav ikke sådan op men en oplevelse var det ikke, ordentligt tilberedning af oksekæber bør være smør-møre, de 3 oste var gode, og desserten chokoladekage var også fin, jeg havde forventet mig et godt måltid men jeg er dybt skuffet, i har virkelig et sted der oser af elegance.
P.S. I bør have bøjler, så man ikke vader rundt i de andres gæster overtøj.
Sådan var min klage til Restaurant Bojesen
Samme dag blev jeg ringet op af Restaurant chef Sarah Mee Poulsen, som sagde de var glade for min respons, og gav mig ret i at det var ikke godt det vi havde oplevede, og ville så give mig og min kone en gratis omgang kage og kaffe som et plaster for en dårlig middag til ca. 3900,00 kr. jeg takket nej til dette fantastiske tilbud

1  Tak, PrescripteurBachau

Rejsende, der kiggede på Tårnet, kiggede også på

Har du været i Tårnet? Fortæl om dine oplevelser!