“Fantastisk atmosfære”

Tårnet
nr. 45 af 385 aktiviteter i København
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Tårnet på Christiansborgslot rummer to attraktioner: Udsigten øverst oppe (gratis entré) og restauranten nedenunder. Restauranten i Tårnet er den eneste på Christiansborg, der er åben for alle. Her byder Rasmus Bo Bojesen hver dag på nyfortolkede klassikere fra den danske madtradition og økologiske kager fra eget konditori. Med Tårnet håber Bojesen at udbrede kendskabet til lokale spiser fra hele Danmark, og derfor skifter menuen med årstiderne. Forvent fristelser som tøndelagrede bornholmersild, egnsretter med moderne strejf og dansk konditorkunst i topklasse.
Anmeldt 22. maj 2015

Et helt unikt sted med en flot udsigt over København. Indretningen er meget smuk.
Maden var spændende og serveringen meget venlig.
Stedet er absolut et besøg værd!

Tak, Hanne M
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 20. maj 2015

Tårnet på Christiansborg er et besøg værd - uanset om man vil spise i restauranten eller ej. Ud over en fantastisk udsigt over byen, byder stedet på masser af ægte københavnersjæl. Vi spise en herlig femretters og kom af med en masse penge, men det var det hele værd. Lækker mad og god betjening :-)

Tak, Lise771
Anmeldt 7. maj 2015

Modtagelse, beliggenhed og lokale er helt i top. Maden var også tæt på at være perfekt, bortset fra hovedretten, hvor forårsløg var brændt på. Betjeningen var venlig, men noget langsom til at fjerne det brugte service.
At der skal betales 25 kr. for en kande postevand finder jeg uhørt når der betales 1.700 kr. for middag med vine til 2 personer.

Tak, Rejsevant
Anmeldt 6. maj 2015

Ja det med udsigten er lidt med modifikationer, for i selve restauranten er der blot udsigt til en af fire sider, og det er kun ganske få borde, der har adgang til udsynet. Men rummet er specielt og hele oplevelsen ved at komme op i tårnet lige ved magtens centrum giver en særlig stemning.
Vi fik kaffe og 3 slags kager som vi delte, betjeningen var fin og både kaffe og kager
var turen værd.
Fra restauranten er der mulighed for (sammen med "almindelige" besøgende) at komme yderligere en etage op hvor der er den flotteste panoramaudsigt ud overe København.
Kombinationen af et restaurantbesøg og udsigten fra tårnet er rigtig fin, vær blot opmærksom på at det altså er to forskellige ting.

Tak, Jørgen S
Anmeldt 18. april 2015

Vinankom til tiden og blev visiterede. Op til restaranten, hvor vi kunne vælge mellem 2 borde. Efter at være blevet bænkede, drak vi et dejligt glad Cava, medens vi sad og nød lokalets helt specielle stemning. Der var en del gæster, men støjnivauet var forbavsende lavt. Vi spiste forret, og hovedret. Derefter gjorde den søde betjening os opmærksom på at der var udsigt til solnedgang fra tårnet. Heroppe var udsigten fantastisk og vi fik taget flotte billeder. Ned igen var der gjort klar til dessert. Igen en dejlig oplevelse. Mad, vin, og betjening, en harmonisk oplevelse og vi gik opløftede hjem.

Tak, Heidi N

Rejsende, der kiggede på Tårnet, kiggede også på

Har du været i Tårnet? Fortæl om dine oplevelser!