“Lækker mad i gourment stil - vine burde også kunne findes billigere”
Anmeldelse af Restaurant U Formel

Restaurant U Formel
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Indre By
Anmeldt 20. juli 2017

Kan anbefale menuen som er flot sammensat og hver ret indbydende og lækker. Overrasket over det høje niveau i forhold til prisen. Man får en god oplevelse for pengene. Betjeningen var i top. Det vil dog klæde ikke bare denne restaurant men generelt at man har billigere vine på kortet.

Tak, Helle D

Anmeldt 11. juli 2017

Jeg gik ombord i køkkenets fire sammensatte retter (serveringer..) med vine; hummeren var perfekt, oksetataren lækker stykket sammen, og specielt lammen var helt fantastisk. Til sidst en meget lækker frisk og syrlig dessert i perfekt "semifreddo"-tilstand. Jeg kunne samtidig med selvsyn følge med i, hvordan kokkene havde styr på det køkken - maden smagte bare godt! Lækkert!
MEN... akilleshælen på Uformel er - helt overraskende - den manglende forståelse for vinsammensætning (!!??): Den "kantede" Anjou Blanc var ubamhjertig hård overfor den sarte hummer, omvendt fik den meget sarte Cuvée 123, Volapyk desideret bølle-bank af tataren (vinaigretten) - for første gange i mange år drak jeg ikke vinen... og den rolige, lækre dessertvin blev alt for udfordret af den friske citrus i desserten. Trods flere diskrete "nødraketter" til tjeneren blev der ikke gjort noget for at redde det nødstedte show. Maden står klart til fire store stjerner, men restaurantens egne, kejtede vinvalg trak helt uventet meget ned til et dårligt niveau. Øv.

2  Tak, Christian H
Anmeldt 10. juli 2017

Vi fik råmarineret helleflynder med peberrod og østerscreme, jomfruhummer med hvide asparges og hollandaise samt dansk sommerbuk med nye ærter og grønne asparges. Dertil en flaske hvidvin, 2013 Arbois, Savagnin ouillé - Fleur de Savagnin, Domaine de la Tournelle og et glas rødvin (nebiolo) . Maden var meget delikat og ikke i for store portioner - vinen, som blev anbefalet af tjeneren passede dertil.
Den femte stjerne ville have været tildelt, hvis man havde sørget for at oplære den meget nye tjener(elev?), så vinen eksempelvis ville være blevet præsenteret korrekt, at vi havde fået lov at smage, før der blev fyldt i glassene, og at vinen var trukket op ved bordet. Men det er småfejl i det store og hele.

Tak, Kim_Naestved
Anmeldt 31. maj 2017

Jeg har været på Uformel flere gange og maden har et utroligt højt niveau og efter min mening efterhånden bedre end på Formel B, hvor priserne er højere og de har lullet sig selv lidt i søv.
Specielt deres forskellige udgaver af blæksprutte (har fået den med blomkål en gang og med asparges for nyligt - den med asparges er vanedannende) og deres tatar (her skal nævnes en udgave med tyndt snittede friske marksvampe af en art som var enestående). Desuden er de utrolig gode til at matche vine, til trods for de ofte kører naturvin som ikke altid er heldigt men de rammer alligevel hver gang.
Sidst fik jeg en rød Matassa, hed den vist, som smagte grimt uden maden men var perfekt sammen med maden. Citrontærten er også fantastisk.
Eneste minus er støj, at man sidder tæt og at betjeningen nogen gange er uvidende.
Sidst jeg var der, vidste den mutte tjener ikke noget om maden og vinen og det syntes jeg man bør sådan et sted men hun lod i det mindste ikke som om!
Sammenlignet med andre steder i byen har Uformel et suverænt niveau og er decideret billigt. Vi betalte samme pris for en middag på KUL for nyligt og det var som en kantinemiddag til sammenligning.

Tak, lunoda
Anmeldt 20. maj 2017 fra mobile enheder

Vi har besøgt uformel flere gange. Maden og vinen har været i top hver gang. Afslappet atmosfære i restauranten og venlig betjening.

Tak, ChristianSega2

Rejsende, der kiggede på Restaurant U Formel, kiggede også på

Har du været i Restaurant U Formel? Fortæl om dine oplevelser!