“Lækker mad i gourment stil - vine burde også kunne findes billigere”
Anmeldelse af Restaurant U Formel

Restaurant U Formel
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Indre By
Anmeldt 20. juli 2017

Kan anbefale menuen som er flot sammensat og hver ret indbydende og lækker. Overrasket over det høje niveau i forhold til prisen. Man får en god oplevelse for pengene. Betjeningen var i top. Det vil dog klæde ikke bare denne restaurant men generelt at man har billigere vine på kortet.

Tak, Helle D

Anmeldt 14. marts 2017

I går mandag den 13/3-2017 gik jeg ombord i køkkenets fire sammensatte retter (serveringer..) med vine; hummeren var perfekt, oksetataren lækker stykket sammen, og specielt lammen var helt fantastisk. Til sidst en meget lækker frisk og syrlig dessert i perfekt "semifreddo"-tilstand. Jeg kunne samtidig med selvsyn følge med i, hvordan kokkene havde styr på det køkken - maden smagte bare godt! Lækkert!
MEN... akilleshælen på Uformel er - helt overraskende - den manglende forståelse for vinsammensætning (!!??): Den "kantede" Anjou Blanc var ubamhjertig hård overfor den sarte hummer, omvendt fik den meget sarte Cuvée 123, Volapyk desideret bølle-bank af tataren (vinaigretten) - for første gange i mange år drak jeg ikke vinen... og den rolige, lækre dessertvin blev alt for udfordret af den friske citrus i desserten. Trods flere diskrete "nødraketter" til tjeneren blev der ikke gjort noget for at redde det nødstedte show. Maden står klart til fire store stjerner, men restaurantens egne, kejtede vinvalg trak helt uventet meget ned. Øv.

Tak, Christian H
Anmeldt 11. marts 2017

Formel Bs frække lillebror leverer i dén grad varen. Superhyggelig restaurant, behagelig loungeagtig musik og smilende, afslappede tjenere, der ved, hvad de taler om.
Vi indledte med et par skønne, kødfulde østers og et glas ufiltreret, helt guddommelig cremant. Herefter tog vi den 'uformelle oplevelse' - 4 fine retter med tilhørende vine, som godt nok blev skænket med måde, men hver især var både lækre, spændende og uhyre velvalgte til retterne.
Små stykker saftig hummer med fintskårne bønner, kimchi og frosset creme fraiche. Genialt.
Grofthakket lynende frisk oksetatar med peber og salte kålchips. Vildt lækkert.
Dansk lam med ristede porrer og en (både for stærk og for fad) auberginecreme. Det bedste her var en crumble af pankorasp ristet i lammefedt samt en art confiteret lam.
Passionsfrugtsorbet, blød som en drøm, på et lag smørbagt kokos'rasp' med ekstra salt. Lyder syret, men er måske den bedste dessert ever.
Og så flottede vi os med en fremragende cortado med en fræklækker skumfidus og en anden himmerigsmundfuld.
Små 1000 kr. pr. næse for så mindeværdig en oplevelse må kandidere til at være et af byens bedste gourmettilbud. Lige under storebrors fortjente Michelin-niveau.

Tak, Mogeltoft
Anmeldt 19. februar 2017 fra mobile enheder

Super hyggelige omgivelser, sød og kompetent betjening i et dejligt "u-formelt" miljø. Meget lækker menu med lige så lækre og velvalgte vine. Skal bestemt gentage besøget!

Tak, hel2209
Anmeldt 6. februar 2017

Et skønt og afslappende sted, hvor hver ret er rene instagram motiver. Lokalet er meget flot indrettet, og man sidder fantastisk i stolene. Vi tog lille Uformel menuen til 775 kr. Jeg vil lyve hvis jeg gik meget mæt derfra, men jeg er også en stor fyr på 100 kg, meeeen lidt lidt. Men om jeg fatter, hvorfor man skal serverer naturvin blot for at serverer naturvin. Det er altså ikke det sidste nye længere. Server naturvin, når og kun NÅR det er bedre end konventionel vin. Vi er bare ikke imponeret over det længere. Og mit udfald på det sidstnævnte skyldes vores vinmenu. vi var 4 spisere, som også har kendskab og interesse for vin, og vi var med undtagelse af dessertvinen, bestemt ikke imponeret.

Tak, MrBarfoed

Rejsende, der kiggede på Restaurant U Formel, kiggede også på

Har du været i Restaurant U Formel? Fortæl om dine oplevelser!