“Hold Jer langt væk…”

Køkkener: Italiensk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Indre By
Anmeldt 6. juli 2016

”Vi vil ikke have Jer her”. Disse var ordene fra den uforskammede tjener som kulmination på en helt igennem dårlig middags-oplevelse hos Fabio Paparazzi. Niveauet for uforskammetheder blev lagt allerede da vi ankom. Gennem restauranten brølede den tilsyneladende syd-italienske tjener surt: ”Paraplyen udenfor !”. Hvad han præcist mente, fandt vi aldrig ud af. Hvis han ikke ville have paraplyer i garderoben skulle der måske investeres i et paraply stativ. Efter denne kortfattede og ikke særligt indbydende velkomst fik vi lov til at vente nogle minutter indtil det passede tjeneren at pege os hen til et af de brune træborde med papirsservietter. Reservationen kunne han tilsyneladende ikke finde. Efter endnu nogle minutter blev der smidt et vinkort foran os. Vi valgte husets rødvin, som ifølge vinkortet skulle være en Montepulciano d`abruzzo 2012. Det var det ikke. Ind kom en flaske, hvor proppen allerede var delvist trukket op. Det var en meget tynd omgang, som på ingen måde krævede dekantering. Men over i en karaffel skulle den. ”Vi har vores procedurer, det skal du ikke blande dig i”, var svaret fra den uforskammede tjener. Om det var for at få fjernet flasken hurtigt eller det var fordi den skulle genbruges og genfyldes med noget andet tyndt sprøjt ved jeg ikke. Men den vin vi fik serveret burde ikke have en udsalgspris på mere en 25 kr. flasken. Fabio tager mere end 10 gange så meget. Herefter fulgte første ret af dagens menu, en meget lille portion carpaccio overhældt med dårlig balsamico eddike og opstyltet med tre store skiver hård ost af dårlig kvalitet, hverken parmesan eller grana padano samt en håndfyld meget bitter ruccola salat, som selv ikke eddiken kunne overdøve. Da jeg forsøgte at tage et billede af forretten kom tjeneren styrtende og skældte ud. Du må ikke tage billeder af maden. Det forstår man godt. For retten ligner på ingen måde de flotte billeder, som restauranten har på sin hjemmeside. Herefter fulgte en lille portion intetsigende risotto, som ikke var kogt nok. Risotto skal være blød og cremet. Det var denne ikke. Vi var nu nået til hovedretten, som skulle vise sig intet at have med italiensk mad at gøre. En stegt kalvebøf af hæderligt kød med nogle kedelige halve kartofler med skræl, som havde tilbragt for lang tid i ovnen. Dertil en mærkelig blandet salat med bl.a. gulerødder og hvidkål. Den uforskammede tjener havde nu opgivet os og i stedet blev vi betjent af en østeuropæisk pige og en meget ung østeuropæisk dreng. Ingen af dem talte hverken dansk eller italiensk, men de kunne i det mindste smile til gæsterne. Den afsluttende dessert – en lille semi-freddo chokolade is – kom tilnærmelsesvist i nærheden af en ret som ville kunne serveres på en ordentlig italiensk restaurant. Efter lang ventetid for at få lov til at betale dukkede den uforskammede tjener op igen. Kun for at fortælle os – som andre tripadvisor anmeldere også har oplevet – at de ikke tog imod et af de kort de reklamerede med på døren. Da vi tillod os at påtale den ringe kvalitet, fik vi som afskeds saldo at vide at vi bare skulle holde os væk. Det skal jeg love for at vi gør – og jeg vil opfordre alle andre til at gøre det samme. Måske lige bortset fra SKAT, som måske skulle kigge lidt nærmere på restaurantens ”procedurer”. En ting er sikkert, denne restaurant tager første pladsen som Københavns dårligste italienske restaurant og en af Danmarks mest uforskammede tjenere. Hold jer langt væk !

Dato for besøg: juli 2016
7  Tak, TheDane2

Anmeldt 27. juni 2016 fra mobile enheder

En aften i fodboldens tegn. Og Italien vandt 2 - 0 over Spanien.
Lækker Capatio og tiramisu.
Go rødvin.

Tak, roarkim
Anmeldt 26. juni 2016

Dette er noget man SKAL prøve, fantastisk mad ufatteligt godt tilberedt, forrygende betjening som er holdt i bedste italiensk stil, samt priser som er til at betale, alt i alt et sted som man bare venter på at besøge igen, TAK.

Tak, Lars H
Anmeldt 6. juni 2016 fra mobile enheder

Havde købt en Deal, blev behandlet som en andenrangs kunde, af noget uforskammet personale. Der skulle bare sprøjtes kunder igennem maskinen, så hurtigt som muligt
Første, sidste og eneste gang.
Lone Helsingør

3  Tak, buller203
Anmeldt 25. april 2016

Vi var fire, der tog dagens tre retters menu. Godt brød og udmærket carpaccio. Kalvesteaken havde ikke så meget smag, og tilbehøret var ikke det mest spændende. Desserten var Tiramisu, og den har vi smagt mere hjemmelavet. Alt i alt godkendt til prisen på 299 kr. Vi højnede middagen med en flaske Ripasso til tre af os.

Dato for besøg: april 2016
Tak, Lajla H