Åben i dag: 11.00 - 16.00
Book på forhånd
Hvorfor skal du booke på Tripadvisor?
  • Højdepunkter for turen og hele turplanen
  • Let online reservation
  • Laveste garanterede pris

Google
Sådan kan du opleve Politimuseet
fra 105,43 $
Anmeldt d. 7. august 2020

Det er ikke noget stort museum, kun 2 etager - uden elevator. Men indholdet er meget seriøst og fortæller indlevende om politiets vilkår de sidste to hundrede år. Der er spændende historie om forbrydelser og værktøj,uopklarede sager og store og små begivenheder, også om optøjerne på Nørrebro.

Dato for oplevelse: august 2020
Tak, Anders K
Anmeldt d. 2. juli 2020 fra mobile enheder

Super spændende museum! Det er et sted man snildt kan bruge flere timer. Specielt lokalerne med mord og uopklarede sager er super spændende! Eneste minus var den ulidelige varme der var.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, 134ninak
Anmeldt d. 29. juni 2020 fra mobile enheder

Museet giver godt indblik i politiets historie og arbejde. Udstillingen har mange gamle uniformer m.m. samt våben og værktøjer til straf. Man får også indsigt i mange af metoder politiet gør brug af i sin efterforskning.
Højdepunkterne er de mange effekter og bevismateriale fra kendte og mindre kendte danske kriminalsager. Jeg synes det var meget interessant af lære om opklaringen af sager man ellers kun kender fra medierne.
Vi besøgte museet på en varm dag og der er ingen aircondition. Jeg anbefaler at man har dette i mente når man planlægger sit besøg for der var meget varmt derinde.

Entréprisen er fair.
Vi brugte ca en til halvanden time på besøget.

Dato for oplevelse: juni 2020
Tak, KrokoMakro
Anmeldt d. 17. august 2019

Det var et lille museum, men det var fyldt med spændende ting fra politiet og mordsager. Jeg vil klart anbefale at besøge politimuseet, man kan lære meget om nogle af de mest spændende sager som det danske politi har haft.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, Mathilde M
Anmeldt d. 2. maj 2019 fra mobile enheder

Rigtig fint museum og udstillede genstande. Gode informative tekster, lydoptagelser, film men alt på dansk så som turist fra udlandet vil det nok være begrænset, hvad man vil få udbad udstillingen. Ok moderne formidling og varierende særudstilling.

Dato for oplevelse: maj 2019
1  Tak, Runevester