Åben i dag: Lukket

Sådan kan du opleve Politimuseet
fra 147,29 $
fra 126,77 $
Anmeldt d. 29. juni 2020 fra mobile enheder

Museet giver godt indblik i politiets historie og arbejde. Udstillingen har mange gamle uniformer m.m. samt våben og værktøjer til straf. Man får også indsigt i mange af metoder politiet gør brug af i sin efterforskning.
Højdepunkterne er de mange effekter og bevismateriale fra kendte og mindre kendte danske kriminalsager. Jeg synes det var meget interessant af lære om opklaringen af sager man ellers kun kender fra medierne.
Vi besøgte museet på en varm dag og der er ingen aircondition. Jeg anbefaler at man har dette i mente når man planlægger sit besøg for der var meget varmt derinde.

Entréprisen er fair.
Vi brugte ca en til halvanden time på besøget.

Dato for oplevelse: juni 2020
Tak, KrokoMakro
Anmeldt d. 17. august 2019

Det var et lille museum, men det var fyldt med spændende ting fra politiet og mordsager. Jeg vil klart anbefale at besøge politimuseet, man kan lære meget om nogle af de mest spændende sager som det danske politi har haft.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, Mathilde M
Anmeldt d. 2. maj 2019 fra mobile enheder

Rigtig fint museum og udstillede genstande. Gode informative tekster, lydoptagelser, film men alt på dansk så som turist fra udlandet vil det nok være begrænset, hvad man vil få udbad udstillingen. Ok moderne formidling og varierende særudstilling.

Dato for oplevelse: maj 2019
1  Tak, Runevester
Anmeldt d. 17. april 2019 fra mobile enheder

Masser af kriminal historie. Både fra den gang hvor man opfandt politiet i DK. Man kan bruge et par timer, men også en hel dag hvis men er mere nørdet

Dato for oplevelse: april 2019
Tak, steena2017
Anmeldt d. 10. januar 2019

Var sammen med mit barnebarn på 10 år. Mange spændende ting om dansk politi's historie. Mit barnebarn var mest imponeret af flugtkongen Lorentzens flugt, mens en ældre herre som mig, fandt udstillingerne om politiet under besættelsen og drabssager som amagermanden m.f. mest interessant.

Dato for oplevelse: januar 2019
1  Tak, FinnC2