Åben i dag: 10.00 - 17.00
Book på forhånd
Hvorfor skal du booke på Tripadvisor?
  • Højdepunkter for turen og hele turplanen
  • Let online reservation
  • Laveste garanterede pris

Google
Sådan kan du opleve Krigsmuseet
København Card
835 anmeldelser
fra 68,89 $
Anmeldt d. 17. juli 2020 fra mobile enheder

Besøgte Krigsmuseet i dag. Her var der til at komme til trods stort pres på Museer i byen i sommerferien 2020 pga Covid19.
Der var kanoner og kanoner. Min mand fik vist endelig mættet sin nysgerrighed for kanoner for en periode.
Vi kunne opleve historien bag de danske krige, og vi fulgte en ung dansk soldat til Albanien. Der var kundeinddragelse i flere ting, og det var sammenlagt en stor oplevelse at være her.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, 748Rita
Julie L, PR-chef hos Krigsmuseet, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 28. august 2020

Hej Rita, mange tak for din anmeldelse. Vi er glade for, at I havde en god oplevelse i vores udstilling om danske udsendte soldater i Afghanistan. Mange hilsner Julie

Anmeldt d. 6. oktober 2019

Et meget spændende museum, som fortæller historie påmindelse spændende måde.
En særlig udstilling om det at være udsendt soldat. Det var soldater fra Kgl. Livregiment der havde opbygget hele området med barakker og videoer. Flot! Flot!

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, 498miah
Anmeldt d. 10. august 2019 fra mobile enheder

Vor familie har stor interesse for det militærhistoriske. Dermed var hele dagen sat af til besøget. Da samlingen er stor, er der meget at se på...
For almindelige børnefamilier kun aktiviteter til 2-3 timer.
Oplevelsen er primært: Se men - ikke røre!
Der er mange gamle kanoner og historiske våben fra det tidlige infanteri.
På 1. Sal er der en fantastisk samling af Søværnets våben, og uniformer som formidler 500 års maritim historie.
Der er mange smukke skibsmodeller, skibstegninger og tegninger over Danmarks sømilitære kystbefæstninger.
Men mest storslået er Københavns maritime befæstningshistorie og de mange stolte sejre som Søværnet har vundet over svensken.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, SIFTO_GO
Anmeldt d. 29. maj 2019

Efter navneforandringen fra Tøjhusmuseet er samlingen ny-organiseret. Vi nød især det flotte håndværk man kan se i flådeafdelingen som er righoldig.

Dato for oplevelse: maj 2019
Tak, johnbaek
Anmeldt d. 29. marts 2019

Der er en meget spændende særudstilling om at blive udsendt, Den er rigtig godt lavet og absolut entreen værd. Jeg blev lidt skuffet over det nye "orlovs museum" Det er en ganske flot udstilling, men der mangler noget historie. Montrerne med søslagene fylder en del .men der er ikke tekst på montrerne. Salen er rigtig flot. men efter min mening mangler der ligesom lidt.

Dato for oplevelse: marts 2019
Tak, Vennits