“Irriterende ophængning af udstillingen om Japan”

SMK - Statens Museum for Kunst
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Anbefalet besøgsvarighed: Mere end 3 timer
Anmeldt 9. marts 2017

Selve indholdet i den japanske udstilling er ok. Men hvor er det dog fantastisk at man slet ikke tænker på 'brugeren', når man laver ophængningen. Vi var en gruppe på seks og var absolut ikke de eneste, der måtte suse frem og tilbage mellem tekst til det udstillede og selve genstandene. Irritationen kunne nemt overskygge glæden og oplevelsen af al den gode kunst. Selve museet er til gengæld en dejlig oplevelse.

Tak, Jill K
Filtrér

Anmeldt 6. marts 2017

God, overraskende og godt sammensat udstilling om Japonisme. Både i forhold til de med udstillingen malerier, der blev vist og de fotos og andre genstande fra perioden, inspireret af Japan.

Eneste suk: utrolig lang kø ved cafeen = vi gik et andet sted hen og spiste.

Tak, InaMariaBarbara
Anmeldt 24. februar 2017 fra mobile enheder

Skuffende udstilling. Nordisk kunst der er inspireret af japan i begyndelsen af 1900 tallet. Havde ikke meget at byde på.
Det trækker op at man har adgang til hele musset og den dejlige cafe.

Tak, Lene F
Anmeldt 23. februar 2017

Fantastisk udstilling - i een af Københavns smukkeste bygninger.
Særudstillingen om Japanismen er absolut seværdig.
Men det er deres samling også.
Man kan gå der i mange timer og opleve kunst i verdensklasse.

Tak, Karen K
Anmeldt 22. februar 2017 fra mobile enheder

Børnenes værksted er et hit - virkelig et godt og innovativt koncept. Børnene kan bruge flere timer deroppe. Personalet er hjælpsomme og venlige. Cafeen er også et besøg værd.

Tak, Anna C

Rejsende, der kiggede på SMK - Statens Museum for Kunst, kiggede også på

Har du været i SMK - Statens Museum for Kunst? Fortæl om dine oplevelser!