“Dejligt sted, men der mangler en café.”

Den Hirschsprungske Samling
Book på forhånd
64,11 $*
og derover
Copenhagen Card
nr. 41 af 381 aktiviteter i København
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Den Hirschsprungske Samling er grundlagt af den københavnske tobaksfabrikant Heinrich Hirschsprung og hans hustru Pauline Hirschsprung. I 1902 skænkede de deres imponerende kunstsamling, der giver et fremragende billede af dansk kunst i 1800-tallet, til den danske stat, og i 1911 åbnede Den Hirschsprungske Samling i Østre Anlæg i et nybygget museum med facade ud mod Stockholmsgade. Museet har siden været åbent for offentligheden og fremviser til daglig en samling på over 700 udstillede værker i fine interiører, der også rummer møbler fra kunstnernes hjem. Udstillingsrummenes intime atmosfære og samlingens hovedværker gør besøget på Den Hirschsprungske Samling til en særlig oplevelse for hele familien. Du kan opleve hovedværker fra de danske guldaldermalere som Eckersberg, Lundbye og Købke såvel som kunstnere fra det moderne gennembrud som P.S. Krøyer og Vilhelm Hammershøi.
Anmeldt 21. december 2016

Skøn skøn særudstilling "I Italiens lys" - dejlige billeder fra Italien + den sædvanlige faste samling. Altid et besøg værd - flink betjening og dejlig museumsbutik - meeeen de mangler en café.

Tak, Karen K
Skriv en anmeldelse
Der er nyere anmeldelser for Den Hirschsprungske Samling
Se de seneste anmeldelser

Anmeldt 16. november 2016 fra mobile enheder

Dette var mit første besøg på den Hirschsprungske samling, men det bliver bestemt ikke det sidste. Smukke rum som er fyldt med smukke malerier. Det er ikke særlig stort, men jeg brugte alligevel over to timer, jeg brugt tilbuddet om en gratis audio guide, og det var rigtig fint at få god baggrundsviden.

Tak, louisebirk
Anmeldt 6. november 2016 fra mobile enheder

Danske malere inspireret af ophold i Italien. Det er en god særudstilling. De havde bl.a. Lånt P.S. Krøyers maleri af italienske arbejdere. Men den faste udstilling af Krøyers mesterværker fra Danmark er også fantastisk.

3  Tak, ClausLiisbergKamp
Anmeldt 12. december 2015

Den Hirschsprungske samling er et lille hyggeligt overkommeligt museum med dejlige billeder fra 1800-1900 tallet. Dertil kommer, at Hirschsprung var mæcen for flere skagensmalers og derfor er der en fin samling af deres billeder i særligt flot rum.

Tak, Hannekoch
Anmeldt 17. oktober 2015 fra mobile enheder

Lille hyggeligt museum der huser et bredt udsnit af dansk Guldalderkunst. Ligger klods op ad Statens Museum for Kunst så nemt at besøge begge steder samme dag

1  Tak, Frederiksberg1915

Rejsende, der kiggede på Den Hirschsprungske Samling, kiggede også på

Har du været i Den Hirschsprungske Samling? Fortæl om dine oplevelser!