“God størrelse”

Copenhagen Card
nr. 41 af 381 aktiviteter i København
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Den Hirschsprungske Samling er grundlagt af den københavnske tobaksfabrikant Heinrich Hirschsprung og hans hustru Pauline Hirschsprung. I 1902 skænkede de deres imponerende kunstsamling, der giver et fremragende billede af dansk kunst i 1800-tallet, til den danske stat, og i 1911 åbnede Den Hirschsprungske Samling i Østre Anlæg i et nybygget museum med facade ud mod Stockholmsgade. Museet har siden været åbent for offentligheden og fremviser til daglig en samling på over 700 udstillede værker i fine interiører, der også rummer møbler fra kunstnernes hjem. Udstillingsrummenes intime atmosfære og samlingens hovedværker gør besøget på Den Hirschsprungske Samling til en særlig oplevelse for hele familien. Du kan opleve hovedværker fra de danske guldaldermalere som Eckersberg, Lundbye og Købke såvel som kunstnere fra det moderne gennembrud som P.S. Krøyer og Vilhelm Hammershøi.
Anmeldt 10. oktober 2015

For os der ikke overrender museer har samlingen en tilpas størrelse så man kan komme igennem det uden at skulle bruge en hel dag på. lokalerne er hyggelige og der er en teleslynge man kan tage med rundt, så det er muligt at høre om de enkelte malerier

Tak, Steen V
Skriv en anmeldelse
Der er nyere anmeldelser for Den Hirschsprungske Samling
Se de seneste anmeldelser

Anmeldt 28. september 2015

så smukke billeder og et overset museum. Ligger lidt gemt bag statens museum for kunst - men nemt at komme til

Tak, DenmarkDesire
Anmeldt 21. september 2015

Den lille udstilling om Kvinder i Kunst og informationen om deres arbejde med at få lov til at blive undervist på lige fod som mandlige kunstnere var virkelig god.
Samlingen har altid nogle gode særudstillinger, og ellers kan man altid nyde den permanente samling med de mange smukke og gode eksempler på nordiske kunstnere.

Tak, Lea R
Anmeldt 19. september 2015

smukke malerier og en smukbygning med god placering. Jeg synes at de har mange gode udstillinger i løbet af året

Tak, thomseh
Anmeldt 16. august 2015

Rigtig god samling af god kunst. Virkelig anbefalelsesværdig. Vi brugte 4 timer på et gennemsyn, og kommer gerne igen.

Tak, Niels772

Rejsende, der kiggede på Den Hirschsprungske Samling, kiggede også på

Har du været i Den Hirschsprungske Samling? Fortæl om dine oplevelser!