“Smuk kunst”

Copenhagen Card
nr. 43 af 385 aktiviteter i København
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Den Hirschsprungske Samling er grundlagt af den københavnske tobaksfabrikant Heinrich Hirschsprung og hans hustru Pauline Hirschsprung. I 1902 skænkede de deres imponerende kunstsamling, der giver et fremragende billede af dansk kunst i 1800-tallet, til den danske stat, og i 1911 åbnede Den Hirschsprungske Samling i Østre Anlæg i et nybygget museum med facade ud mod Stockholmsgade. Museet har siden været åbent for offentligheden og fremviser til daglig en samling på over 700 udstillede værker i fine interiører, der også rummer møbler fra kunstnernes hjem. Udstillingsrummenes intime atmosfære og samlingens hovedværker gør besøget på Den Hirschsprungske Samling til en særlig oplevelse for hele familien. Du kan opleve hovedværker fra de danske guldaldermalere som Eckersberg, Lundbye og Købke såvel som kunstnere fra det moderne gennembrud som P.S. Krøyer og Vilhelm Hammershøi.
Anmeldt 19. september 2015

smukke malerier og en smukbygning med god placering. Jeg synes at de har mange gode udstillinger i løbet af året

Tak, thomseh
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 16. august 2015

Rigtig god samling af god kunst. Virkelig anbefalelsesværdig. Vi brugte 4 timer på et gennemsyn, og kommer gerne igen.

Tak, Niels772
Anmeldt 14. august 2015

Det var lige som jeg havde håbet på, det ene skønne maleri efter det andet, og på grund af det gode vejr var der ikke så mange besøgende, så det var skønt at kunne nyde udstillingerne og stedet i ro og mag.

Tak, Dorthe E
Anmeldt 11. august 2015

Fra første øjekast bliver man fanget af 1800-tallets mesterværker der med en (gratis) audioguide tager dig med ind i en overvældende samling. Disse fangende malerier befinder sig i en smuk bygning med knirkende sildebensparket og varm atmosfære - personalet er meget hjælpsom og velorienteret. Fantastisk at afslutte udstillingen med samlingen af kunstnerkolonien i Skagen!

Tak, Aarhuspigen
Anmeldt 23. juli 2015

Det er overvældende at besøge Den Hirschsprungske Samling, som har en enorm samling af danske mesterværker fra 1800-tallet. Der er billeder af bl.a. Eckersberg, L.A. Ring, Hammershøi, Ancher og Krøyer. Om onsdagen er der tilmed gratis adgang.

2  Tak, Gitte T

Rejsende, der kiggede på Den Hirschsprungske Samling, kiggede også på

Har du været i Den Hirschsprungske Samling? Fortæl om dine oplevelser!