“Kunst fra Østen”
Anmeldelse af Davids Samling

Davids Samling
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt 7. april 2017

Smukke glas, tæpper, lakskabe fra Kina, gamle koraner, nips, mm.
Efter ombygning, inddragelse af nabobygning, er der masser af ting man kan fordybe sig i - gratis adgang - Bør besøges mindst en gang.

Tak, Per N
Filtrér

Anmeldt 2. april 2017 fra mobile enheder

Er ellers ikke den store Kulturhaj. Men var inde og se Davids samling. Fik en guidet rundvisning. Hvilket klart gjorde oplevelsen større. Fascinerende samling i lille Danmark. Et besøg værd - også for de knap så kulturelle. Og for nørderne - sikkert helt fantastisk.

Tak, SKOvergaard
Anmeldt 15. marts 2017 fra mobile enheder

Det var en utrolig spændende samling vi så i Kronprinsessegade, dog var det meget mørkt visse steder og lidt svært at orienterer sig kronologisk.
Nogle kustoder virkede meget kompetente og fortalte gerne om samlingen mens andre virkede uinteresserede.
Kommer gerne igen men på guidet rundvisning.

2  Tak, Vibeke L
Anmeldt 13. marts 2017

Meget spændende at se alle de flotte og gamle lamper, billeder af Hammershøi og ikke mindst Den islamiske samling.

Tak, Lonenetteberghansen
Anmeldt 11. marts 2017

Hvis du interesserer dig for islamisk kunst, så vil jeg mene, at der næppe er andre steder i kongeriget, hvor der findes en så fantantisk samling som Davids.

Tak, PGrau

Rejsende, der kiggede på Davids Samling, kiggede også på

Har du været i Davids Samling? Fortæl om dine oplevelser!