“Fremragende samling”

Davids Samling
Oplysninger om seværdighed
Denne anmeldelse er oversat fra English. Se original
Anmeldt 21. oktober 2016 fra mobile enheder

Det Museum er hjemsted for en af de fineste samling af den islamiske kunst i Europa (hentet af jødiske hæjesteretssagfører David) udover samlinger af malerier fra den Europæiske kunst og den danske 18tals og 19tals kunst i en fin gammel bygning fra 1806. Og det er alt sammen gratis.

1  Tak, Birte L
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et TripAdvisor-medlem og ikke af TripAdvisor LLC.Oprindeligt indsendt på English om www.tripadvisor.dk. Se original
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 20. oktober 2016

Dette er den dejligste lille perle i København!!! Og så er det gratis :-) Islamisk kunst og mønstre og fliser!

Tak, Asger92
Anmeldt 18. oktober 2016

Et af mine favorit museer i København! Meget smuk bygning hvor lokalerne er indrettet til de specifikke genstande - og så er det en af de væsentligste samlinger af mellemøstlig kunst og dermed også kulturhistorie.

Tak, JensBald
Anmeldt 2. oktober 2016

Her er en oplevelse, som mange danskere og endnu færre turister har fået øjnene op for. Davids Samling fylder en hel ejendom i Kronprinsessegade midt i København og byder på alt om den muslimske verden. Hvordan startede det med Muhammed og Ali og hvad har det betydet for den verden vi lever i idag. Her er rum og skuffer til mange dages oplevelser og derfor kommer jeg gerne mindst en gang om året og besøger Davids Samling og dens nye spændende udstillinger.

Tak, Bente-Henrik
Anmeldt 23. juli 2016

Davids Samling er del op i 3 .Islamisk Samling ,Nyere Dansk Samling og Ældre Europæisk Samling Det hele meget flot opsat.
Og så er det gratis.

Tak, Pensionisten

Rejsende, der kiggede på Davids Samling, kiggede også på

Har du været i Davids Samling? Fortæl om dine oplevelser!