Vi kan se, at du bruger en browser, som vi ikke understøtter. Derfor vises TripAdvisors websted eventuelt ikke korrekt.
Vi understøtter følgende browsere:
Vil du have de laveste hotelpriser? Du er kommet til det rette sted. Vi tjekker mere end 200 websteder for dig.

“Virkelig godt museum med arabisk kunst” 5 ud af 5 bobler
Anmeldelse af Davids Samling

Davids Samling
Oplysninger om seværdighed
København, Danmark
24 anmeldelser
8 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Virkelig godt museum med arabisk kunst”
5 ud af 5 bobler Anmeldt 21 oktober 2016

Start på toppen og arbejd nedad. Regn ikke med at du kan nå hele samlingen på et besøg. Der er ganske enkelt for meget. Det er utrolig spændende og godt sat op. Har haft turister med som syntes det er utrolig spændende.

Besøgte stedet Juni 2016

common_n_attraction_reviews_1bd8 90 nyttige stemmer
“Fremragende samling”
5 ud af 5 bobler Anmeldt 21 oktober 2016 fra mobile enheder
Denne anmeldelse er oversat fra English. Se original

Det Museum er hjemsted for en af de fineste samling af den islamiske kunst i Europa (hentet af jødiske hæjesteretssagfører David) udover samlinger af malerier fra den Europæiske kunst og den danske 18tals og 19tals kunst i en fin gammel bygning fra 1806. Og det er alt sammen gratis.

1 Tak, Birte L
Copenhagen
11 anmeldelser
3 anmeldelser af seværdigheder
“Fantastisk museum!”
5 ud af 5 bobler Anmeldt 20 oktober 2016

Dette er den dejligste lille perle i København!!! Og så er det gratis :-) Islamisk kunst og mønstre og fliser!

Besøgte stedet August 2016
Tak, Asger92
København, Danmark
14 anmeldelser
7 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nyttig stemme
“Smukkest ramme til mellemøstling kunst”
5 ud af 5 bobler Anmeldt 18 oktober 2016

Et af mine favorit museer i København! Meget smuk bygning hvor lokalerne er indrettet til de specifikke genstande - og så er det en af de væsentligste samlinger af mellemøstlig kunst og dermed også kulturhistorie.

Besøgte stedet Marts 2016
Tak, JensBald
Ringsted, Danmark
19 anmeldelser
11 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Den ypperste kunst fra de muslimske lande”
5 ud af 5 bobler Anmeldt 2 oktober 2016

Her er en oplevelse, som mange danskere og endnu færre turister har fået øjnene op for. Davids Samling fylder en hel ejendom i Kronprinsessegade midt i København og byder på alt om den muslimske verden. Hvordan startede det med Muhammed og Ali og hvad har det betydet for den verden vi lever i idag. Her er rum og skuffer til mange dages oplevelser og derfor kommer jeg gerne mindst en gang om året og besøger Davids Samling og dens nye spændende udstillinger.

Besøgte stedet November 2015
Tak, Bente-Henrik

Rejsende, der kiggede på Davids Samling, kiggede også på

Har du været i Davids Samling? Fortæl om dine oplevelser!