“Lækre, lækre kager”

Andersen Bakery
Køkkener: Café
Spisemuligheder: Morgenmad
Kvarter: Det indre Vesterbro
Beskrivelse: Den japanske bager Shunsuke Takaki kom til København I 1959, hvor han forelskede sig i dansk mentalitet og bagekunst. I 1962 begyndte han som den første I Japan at fremstille brød, kager og wienerbrød efter originale danske opskrifter. I over 50 år har Andersen Bakery været tro mod dansk bagertradition. Håndværket er udviklet, opskrifterne forfinet, men udgangspunktet er det samme. Shunsuke Takaki drømte om at vende tilbage til Danmark og åbne et bageri I hjertet af København. Nu har hans søn og datter gjort drømmen til virkelighed.
København, Danmark
Bidrager på niveau 5
82 anmeldelser
53 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 11 nyttige stemmer
“Lækre, lækre kager”
Anmeldt 16. oktober 2016 fra mobile enheder

Andersen Bakery serverer blandt andet lækre, smukke og velsmagende kager. De er delikate og altid helt i orden. Kaffe, varm chokolade og chailatte smagte også fint.

Besøgte stedet Oktober 2016

5 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 6 nyttige stemmer
“Dejlig butik”
Anmeldt 13. august 2016 fra mobile enheder

Skøn butik med et stort udvalg af bl.a. boller og kager. Anbefaler gerne deres smørrebrød samt morgenmad. Rigtig god betjening og en central beliggenhed lige ved Hovedbanegården.

Besøgte stedet August 2016
Tak, Gitte P
Copenhagen
Bidrager på niveau 6
92 anmeldelser
60 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 27 nyttige stemmer
“God kaffe, skønne kager og wienerbrød lige overfor Hovedbanen”
Anmeldt 21. maj 2016

Jeg er så taknemmelig for Andersens Bakery - især når jeg skal med toget. Så kommer jeg lidt tidligere så jeg kan nå en kop kaffe og en af deres gode boller med ost, eller også tager jeg det med mig og spiser i toget. Det er et hyggeligt sted og har et strejf af det kosmopolitiske idet der kommer mange turister. Jeg kan især godt lide at de laver mini-wienerbrød, når man har lyst til en lille "mundsmag". Deres konditorsager er vidunderlige!

• Besøgte stedet April 2016
49 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 27 nyttige stemmer
“Kaffetår inden teater”
Anmeldt 27. marts 2016

Endnu engang måtte vi til Andersens kager. Vidunderlige, smagfulde og dejlig kaffe. Altid et besøg værd. Men renligheden på eres kundetoilet er ikke blevet bedre siden sidst. Det passer ikke til den øvrige butik.

• Besøgte stedet Marts 2016
Tak, Jytte M
Århus, Danmark
Bidrager på niveau 6
1.370 anmeldelser
368 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 387 nyttige stemmer
“En fin kærlighedshistorie Danmark/Japan.”
Anmeldt 16. november 2015 fra mobile enheder

Vi købte nogle kager til kaffen, og blev opmærksom under besøget på bageriets smukke kærlighedshistorie samtidigt. Den annonceres på plakat i forretningen.
De nuværende ejere er bror og søster. Deres far er fra Japan og bor der. Som ung var han i Danmark og lærte fra 1959-1962 efter originale danske opskrifter at bage kager,brød og wienerbrød.
Japaneseren har drømt om at vende tilbage til Danmark og åbne et bageri i hjertet af København.
Nu har hans 2 børn gjort drømmen til virkelighed.

Besøgte stedet Oktober 2015
1 Tak, 748Rita