“Kaffetår inden teater”

Andersen Bakery
Køkkener: Café
Spisemuligheder: Morgenmad
Kvarter: Det indre Vesterbro
Beskrivelse: Den japanske bager Shunsuke Takaki kom til København I 1959, hvor han forelskede sig i dansk mentalitet og bagekunst. I 1962 begyndte han som den første I Japan at fremstille brød, kager og wienerbrød efter originale danske opskrifter. I over 50 år har Andersen Bakery været tro mod dansk bagertradition. Håndværket er udviklet, opskrifterne forfinet, men udgangspunktet er det samme. Shunsuke Takaki drømte om at vende tilbage til Danmark og åbne et bageri I hjertet af København. Nu har hans søn og datter gjort drømmen til virkelighed.
Anmeldt for 27. marts 2016

Endnu engang måtte vi til Andersens kager. Vidunderlige, smagfulde og dejlig kaffe. Altid et besøg værd. Men renligheden på eres kundetoilet er ikke blevet bedre siden sidst. Det passer ikke til den øvrige butik.

Tak, Jytte M

Anmeldt for 16. november 2015 fra mobile enheder

Vi købte nogle kager til kaffen, og blev opmærksom under besøget på bageriets smukke kærlighedshistorie samtidigt. Den annonceres på plakat i forretningen.
De nuværende ejere er bror og søster. Deres far er fra Japan og bor der. Som ung var han i Danmark og lærte fra 1959-1962 efter originale danske opskrifter at bage kager,brød og wienerbrød.
Japaneseren har drømt om at vende tilbage til Danmark og åbne et bageri i hjertet af København.
Nu har hans 2 børn gjort drømmen til virkelighed.

1  Tak, 748Rita
Anmeldt for 16. august 2015

Her får du lækre kager og smagfulde sandwich, men du betaler også for det, så tag den store pengepung med. De har også glutenfri kager.

Tak, Daniel M
Anmeldt for 13. juli 2015

Vi besøgte bageriet på Fredriksberg. Skønt med miniudgaver af winerbrød og deres morgenmad til 50 kr med bolle, ost, kaffe og sødt er et godt bud :-)

Tak, VestergaardAandU
Anmeldt for 24. april 2015 fra mobile enheder

Lækre kager, sandwich m.m.
Dog mener jeg at 110-120kr for en sandwich var en smule i overkanten, men lækkert smagte den! :)

Ville ønske men kunne give 3,5 stjerne, da jeg ikke mener den er gennemsnitlig, men hellere ikke rigtig god pga priserne.

Tak, José Pablo M

Rejsende, der kiggede på Andersen Bakery, kiggede også på