“En fin kærlighedshistorie Danmark/Japan.”
Anmeldelse af Andersen Bakery - LUKKET

Andersen Bakery
Køkkener: Café
Spisemuligheder: Morgenmad
Kvarter: Det indre Vesterbro
Beskrivelse: Den japanske bager Shunsuke Takaki kom til København I 1959, hvor han forelskede sig i dansk mentalitet og bagekunst. I 1962 begyndte han som den første I Japan at fremstille brød, kager og wienerbrød efter originale danske opskrifter. I over 50 år har Andersen Bakery været tro mod dansk bagertradition. Håndværket er udviklet, opskrifterne forfinet, men udgangspunktet er det samme. Shunsuke Takaki drømte om at vende tilbage til Danmark og åbne et bageri I hjertet af København. Nu har hans søn og datter gjort drømmen til virkelighed.
Århus, Danmark
1.370 anmeldelser
368 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 387 nyttige stemmer
“En fin kærlighedshistorie Danmark/Japan.”
Anmeldt 16. november 2015 fra mobile enheder

Vi købte nogle kager til kaffen, og blev opmærksom under besøget på bageriets smukke kærlighedshistorie samtidigt. Den annonceres på plakat i forretningen.
De nuværende ejere er bror og søster. Deres far er fra Japan og bor der. Som ung var han i Danmark og lærte fra 1959-1962 efter originale danske opskrifter at bage kager,brød og wienerbrød.
Japaneseren har drømt om at vende tilbage til Danmark og åbne et bageri i hjertet af København.
Nu har hans 2 børn gjort drømmen til virkelighed.

Besøgte stedet Oktober 2015

København, Danmark
149 anmeldelser
58 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 13 nyttige stemmer
“Lækkert, men meget dyrt”
Anmeldt 16. august 2015

Her får du lækre kager og smagfulde sandwich, men du betaler også for det, så tag den store pengepung med. De har også glutenfri kager.

• Besøgte stedet Maj 2015
Tak, Daniel M
Århus, Danmark
Bidrager på niveau 3
13 anmeldelser
8 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Bedste winerbrød vi har fået”
Anmeldt 13. juli 2015

Vi besøgte bageriet på Fredriksberg. Skønt med miniudgaver af winerbrød og deres morgenmad til 50 kr med bolle, ost, kaffe og sødt er et godt bud :-)

• Besøgte stedet Juli 2015
Tak, VestergaardAandU
Bidrager på niveau 4
29 anmeldelser
23 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 12 nyttige stemmer
“Godt, men dyrt.”
Anmeldt 24. april 2015 fra mobile enheder

Lækre kager, sandwich m.m.
Dog mener jeg at 110-120kr for en sandwich var en smule i overkanten, men lækkert smagte den! :)

Ville ønske men kunne give 3,5 stjerne, da jeg ikke mener den er gennemsnitlig, men hellere ikke rigtig god pga priserne.

Tak, José Pablo M
Odense, Fyn, Denmark
127 anmeldelser
83 anmeldelser af restauranter
common_n_restaurant_reviews_1bd8 20 nyttige stemmer
“Rigtig lækkert.”
Anmeldt 19. marts 2015

Vi fik en rigtig lækker brunch hvor maden var dejligt tilberedt. Vi kunne ikke spise det hele og fik da bare kagerne med hjem. Rigtig god service.

Besøgte stedet Marts 2015
Tak, Rikke Toft N