“Masser af udstillinger, sæt endelig god tid af!”
Anmeldelse af Nationalmuseet

Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Nej
Anbefalet besøgsvarighed: 2-3 timer
Ejers beskrivelse: Nationalmuseet er Danmarks største kulturhistoriske museum og fungerer som et levende kulturhus med et rigt udbud af udstillinger og aktiviteter. Vores genstande kommer fra hele verden og fra mange forskellige tidsperioder. Her kan du bevæge dig tusinder af år tilbage i tiden og opleve alt fra nationalklenodier som Guldhornene og den 3000 år gamle Egtvedpige, til afrikanske masker og egyptiske mumier. I børnenes museum kan du se og prøve ting, der viser hvordan man spiste, arbejdede, legede og klædte sig for hundreder af år siden.
Anmeldt for 7. februar 2018

Vi vandrede rundt i timevis, fejlen var at vi startede øverst med udstillinger fra Mellemøsten og Asien og etagen under også med udstillinger fra Afrika og Grønland, så da vi endelig nåede til udstillingerne fra Danmark, var vi efterhånden lidt trætte, men vi fik alligevel set en del, men mangler stadig det meste af oldtiden, som ligger i stue-niveau. Nåede dog at se de mange runesten og lidt af de mange fund fra oldtiden. Vi kommer tilbage for at se resten! Det ærgerlige var at restauranten var lukket pga. ombygning og museumsbutikken var reduceret til en fjerdedel, ligeledes pga. ombygning, som heldigvis er slut i påsken 2018.

Tak, Erik H
Filtrér

Anmeldt for 24. januar 2018 fra mobile enheder

Vil på det varmeste anbefale et el bestemt også flere besøg stedet er so prof at den står klar i min hukommelse. Vil bestemt komme igen igen igen

Tak, John B
Anmeldt for 25. december 2017 fra mobile enheder

Skal ses og opleves! Rundvisning i små grupper i denne 300 kvm lejlighed, der er bevaret fra klunketiden. Imponerende grim smag med gode refleksioner til vores tid fx idealer om kvindens udseende. Dygtig rundviser!
Husk at bestille tid.

Tak, Per Gammeltoft J
Anmeldt for 17. august 2017 fra mobile enheder

Her på nationalmuseet er der så meget at opleve for store og små.
At man simpelthen ikke kan nå at gå i detaljer med det hele, man er nød til at komme der flere gange.
Men mit barnebarn var især imponeret af udstillingen fra Egypten.

1  Tak, 28yvonne
Anmeldt for 29. juli 2017 fra mobile enheder

Museet rummer nogle utroligt flotte samlinger. Især de eskimoiske samlinger er uhyre omfattende og interessante. Desværre er oplysende tekster dårlige, da der mangler flere bogstaver. Ikke godt nok!
Temperaturen i museet er meget høj, så kom ikke i varm påklædning.

Tak, ClausEngholm

Rejsende, der kiggede på Nationalmuseet, kiggede også på

Har du været i Nationalmuseet? Fortæl om dine oplevelser!