“Vidunderligt ”

Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Nej
Anbefalet besøgsvarighed: 2-3 timer
Ejers beskrivelse: Nationalmuseet er Danmarks største kulturhistoriske museum og fungerer som et levende kulturhus med et rigt udbud af udstillinger og aktiviteter. Vores genstande kommer fra hele verden og fra mange forskellige tidsperioder. Her kan du bevæge dig tusinder af år tilbage i tiden og opleve alt fra nationalklenodier som Guldhornene og den 3000 år gamle Egtvedpige, til afrikanske masker og egyptiske mumier. I børnenes museum kan du se og prøve ting, der viser hvordan man spiste, arbejdede, legede og klædte sig for hundreder af år siden.
Odense, Danmark
Bidrager på niveau 4
25 anmeldelser
17 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nyttig stemme
“Vidunderligt ”
Anmeldt 16. april 2017 fra mobile enheder

Første gang jeg har været på dette museum og jeg er virkelig positive overrasket. Spændende og flotte udstillinger fra alle verdens afkroge. Bestemt et besøg værd for alle aldre

Besøgte stedet April 2017

Bidrager på niveau 6
222 anmeldelser
85 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 33 nyttige stemmer
“Nationalmuseet lærerigt sted! ”
Anmeldt 12. april 2017 fra mobile enheder

Dejligt sted, husk at sætte flere timer af til besøget.
God ide at vælge 1-2 udstilling og gå i dybet med disse.

Sjovt at se udstilling om legetøj.

Besøgte stedet April 2017
1 Tak, Anna K
Bidrager på niveau 5
60 anmeldelser
39 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 8 nyttige stemmer
“Glemte andre planer og brugte en hel dag.”
Anmeldt 9. april 2017 fra mobile enheder

At have vores børn med på 16 og 19. Vi ""faldet "" over det og nå ja så kunne vi da gå ind og opleve det. Og hold da op vi glemte alt andet vi havede planlagt og aftaler. Vi gik lige så stille rundt på nationalmuseet og vi skulle læse og se alt og alle hjørner, væge alt skulle vi have med og det kræver virkeligt noget at et museet at de kan underholde to unge der var lige glad med mobilen men faktisk ikke kunne få nok og ville se mere. Pragtfuld oplevelse, det skal tage hele jeres familier med fra små børn til oldeforældre.

Besøgte stedet August 2016
Tak, Heidi Moesgaard... H
Bidrager på niveau 6
137 anmeldelser
25 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 29 nyttige stemmer
“vi er et rigt land”
Anmeldt 9. marts 2017

I gamle bygninger følges vores fortid,vi fik efter lidt søgning også fundet guldhornene og seneste guldfund.mange lokaler var tomme eller lukkede, men vi var udmærkede tilfredse med det vi så.Man kunne have ønsket sig at restaureringen ad de gamle gulve havde fulgt en aller anden end tilfælldig plan.

Besøgte stedet Februar 2017
Tak, Grethe B
Bidrager på niveau 4
27 anmeldelser
18 anmeldelser af seværdigheder
“Et historisk sted”
Anmeldt 9. marts 2017

Lad by være by og besøg stedet hvor du kan geare ned og fordybe dig i noget historie. Gratis adgang og kørestols venligt. Der er en cafe så fødderne kan få lidt hvile. Ingen p pladser omkring.

Besøgte stedet Marts 2017
Tak, Helene N

Rejsende, der kiggede på Nationalmuseet, kiggede også på

Har du været i Nationalmuseet? Fortæl om dine oplevelser!