“vi er et rigt land”

Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Nej
Anbefalet besøgsvarighed: 2-3 timer
Ejers beskrivelse: Nationalmuseet er Danmarks største kulturhistoriske museum og fungerer som et levende kulturhus med et rigt udbud af udstillinger og aktiviteter. Vores genstande kommer fra hele verden og fra mange forskellige tidsperioder. Her kan du bevæge dig tusinder af år tilbage i tiden og opleve alt fra nationalklenodier som Guldhornene og den 3000 år gamle Egtvedpige, til afrikanske masker og egyptiske mumier. I børnenes museum kan du se og prøve ting, der viser hvordan man spiste, arbejdede, legede og klædte sig for hundreder af år siden.
Anmeldt 9. marts 2017

I gamle bygninger følges vores fortid,vi fik efter lidt søgning også fundet guldhornene og seneste guldfund.mange lokaler var tomme eller lukkede, men vi var udmærkede tilfredse med det vi så.Man kunne have ønsket sig at restaureringen ad de gamle gulve havde fulgt en aller anden end tilfælldig plan.

Tak, Grethe B
Skriv en anmeldelse
Der er nyere anmeldelser for Nationalmuseet
Se de seneste anmeldelser

Anmeldt 9. marts 2017

Lad by være by og besøg stedet hvor du kan geare ned og fordybe dig i noget historie. Gratis adgang og kørestols venligt. Der er en cafe så fødderne kan få lidt hvile. Ingen p pladser omkring.

Tak, Helene N
Anmeldt 16. februar 2017 fra mobile enheder

Arbejdet ville have os på sammen, og det endte med, at vi alle kom på museum, og selvom jeg var tvivlende, så var vi brokhoveder de sidste, som forlod!
Kan varmt anbefales til og for alle

Tak, Brian A
Anmeldt 13. februar 2017

Selvom der nu er kommet entre til Nationalmuseet ( rigtig ærgerligt), er den lille udstilling om årets danefæ GRATIS. Du ser de rigtig fine fund, der er gjort med metalsøgere, mange fine mønter, og der er mulighed for at prøve en metalsøger. Det gjorde jeg ikke, men det yngre publikum prøvede. Jeg ved derfor ikke om man har skjult metal i Danmarkskortet i gulvet ?

Tak, Ole K
Anmeldt 29. januar 2017 fra mobile enheder

Altid spændene og inspirerende at gå igennem museets flotte udstillinger permanente som midlertidige.

Tak, Henrik M

Rejsende, der kiggede på Nationalmuseet, kiggede også på

Har du været i Nationalmuseet? Fortæl om dine oplevelser!