“Bare se at komme ind ”

Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Nej
Anbefalet besøgsvarighed: 2-3 timer
Ejers beskrivelse: Nationalmuseet er Danmarks største kulturhistoriske museum og fungerer som et levende kulturhus med et rigt udbud af udstillinger og aktiviteter. Vores genstande kommer fra hele verden og fra mange forskellige tidsperioder. Her kan du bevæge dig tusinder af år tilbage i tiden og opleve alt fra nationalklenodier som Guldhornene og den 3000 år gamle Egtvedpige, til afrikanske masker og egyptiske mumier. I børnenes museum kan du se og prøve ting, der viser hvordan man spiste, arbejdede, legede og klædte sig for hundreder af år siden.
Anmeldt 16. februar 2017 fra mobile enheder

Arbejdet ville have os på sammen, og det endte med, at vi alle kom på museum, og selvom jeg var tvivlende, så var vi brokhoveder de sidste, som forlod!
Kan varmt anbefales til og for alle

Tak, Brian A
Skriv en anmeldelse
Der er nyere anmeldelser for Nationalmuseet
Se de seneste anmeldelser

Anmeldt 13. februar 2017

Selvom der nu er kommet entre til Nationalmuseet ( rigtig ærgerligt), er den lille udstilling om årets danefæ GRATIS. Du ser de rigtig fine fund, der er gjort med metalsøgere, mange fine mønter, og der er mulighed for at prøve en metalsøger. Det gjorde jeg ikke, men det yngre publikum prøvede. Jeg ved derfor ikke om man har skjult metal i Danmarkskortet i gulvet ?

Tak, Ole K
Anmeldt 29. januar 2017 fra mobile enheder

Altid spændene og inspirerende at gå igennem museets flotte udstillinger permanente som midlertidige.

Tak, Henrik M
Anmeldt 18. januar 2017

Mange gode udstillinger og informativ tilgang til det udstillede. Er et besøg værd for både familiens yngste og ældste medlemmer.

Tak, Jonas V
Anmeldt 18. januar 2017

Det var helt fantastisk at se genstandene fra Danmarks oldtid på udstillingen, ting som jeg kun tidligere havde set på billeder eller på tv.
Genstande som Gundestrupkarret, Solvognen, Guldhornene og mange flere genstande var utroligt flot præsenterede.
Eneste minus var at vi måtte betale fuld pris; mens et ægtepar med to børn slap med halvdelen af den pris vi måtte erlægge i entre

Tak, laurits f
Nationalmuseet, Publikumsserive hos Nationalmuseet, svarede på denne anmeldelseSvarede 27. januar 2017

Det er dejligt at høre at I nød vores udstillinger og at I fik set de genstande I kom for at se. Vi er selvfølgelig kede af at I havde en dårlig oplevelse med vores entrépris. Det er en politisk beslutning at Nationalmuseet skal have en familierabat, som giver 15kr rabat på en alm. voksenbillet til 75kr, da børn under 18 år er gratis. Vi tilbyder dog et årskort til den fordelagtige pris af 195kr, hvor man kan tage en ledsager gratis med på hvert sit besøg.

Med venlig hilsen

Rejsende, der kiggede på Nationalmuseet, kiggede også på

Har du været i Nationalmuseet? Fortæl om dine oplevelser!