“Gab, gab og gab”

Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Nej
Anbefalet besøgsvarighed: 2-3 timer
Ejers beskrivelse: Nationalmuseet er Danmarks største kulturhistoriske museum og fungerer som et levende kulturhus med et rigt udbud af udstillinger og aktiviteter. Vores genstande kommer fra hele verden og fra mange forskellige tidsperioder. Her kan du bevæge dig tusinder af år tilbage i tiden og opleve alt fra nationalklenodier som Guldhornene og den 3000 år gamle Egtvedpige, til afrikanske masker og egyptiske mumier. I børnenes museum kan du se og prøve ting, der viser hvordan man spiste, arbejdede, legede og klædte sig for hundreder af år siden.
Anmeldt 20. oktober 2016 fra mobile enheder

Et nationalmuseum skal afspejle et folks historie. Om det er skabt for folket eller for mussets egne ansatte vides ikke. Men folkeligt er det ikke

Museet har kilometere lange montre med ting og sager med dårlig tekst og meget lidt oplevelse.
Bevares hvis man læst historie i små 40 år er det nok spændende.
I depotet har man 8 tons flint men ikke noget man kan røre.
Museet kører efter en lang og gammel tradition med at alt skal samles i hovedstaden, og ganske lidt kan vises uden for Valbybakke.
Bl.a var der en del der var stjålet på Lolland
Hvorfor det står der og ikke på Lolland er mig en gåde.
Men gl mænd med gråt skæg som sidder og forsker gider ikke lette røven og komme udenfor butikken.
Trist

Tak, Lars L
Skriv en anmeldelse
Der er nyere anmeldelser for Nationalmuseet
Se de seneste anmeldelser

Anmeldt 22. september 2016 fra mobile enheder

Vi besøgte museet sammen med gode venner og deres børn. Det var oplevelsrigt og der var fint plads til at børnene kunne boltre sig. Et fint sted men kræver også interesse for de ting museet kan byde på.

Tak, Allan G
Anmeldt 13. september 2016

Intet bedre end museumsbesøg på en trist gråvejrsdag :) Sådan var min tur til Nationalmuseet og jeg var mere end begejstret over alle de fantastiske ting der findes der inde. Super underholdende, fascinerende og oplevelsesrig besøg. Anbefales varmt til både store og små.

Tak, Alisel
Anmeldt 20. august 2016

Var inde og se udstillingen om de hvide busser fra anden verdenskrig. Det var så stor en oplevelse, at jeg ikke nåede at se resten af museet.

Tak, Dragquist
Anmeldt 11. august 2016

Man kan sagtens få 4 timer til at gå der inde hvis man tager sig god tid, da udstillingen er meget stor. Vi fandt nationalmuset spændende, men også ret overvældende. Da vi gik igennem muset manglede der nogen gange lidt en rød tråd, og vi havde i den sidste del af vores tid der, lidt svært ved at finde rundt. Men havde nogle gode timer der trods alt.

Tak, Julie R

Rejsende, der kiggede på Nationalmuseet, kiggede også på

Har du været i Nationalmuseet? Fortæl om dine oplevelser!