Vi kan se, at du bruger en browser, som vi ikke understøtter. Derfor vises TripAdvisors websted eventuelt ikke korrekt.
Vi understøtter følgende browsere:
Vil du have de laveste hotelpriser? Du er kommet til det rette sted. Vi tjekker mere end 200 websteder for dig.

“I just love it.” 5 ud af 5 bobler

Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Nej
Anbefalet besøgsvarighed: 2-3 timer
Ejers beskrivelse: Nationalmuseet er Danmarks største kulturhistoriske museum og fungerer som et levende kulturhus med et rigt udbud af udstillinger og aktiviteter. Vores genstande kommer fra hele verden og fra mange forskellige tidsperioder. Her kan du bevæge dig tusinder af år tilbage i tiden og opleve alt fra nationalklenodier som Guldhornene og den 3000 år gamle Egtvedpige, til afrikanske masker og egyptiske mumier. I børnenes museum kan du se og prøve ting, der viser hvordan man spiste, arbejdede, legede og klædte sig for hundreder af år siden.
Thisted, Danmark
46 anmeldelser
18 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 7 nyttige stemmer
“I just love it.”
5 ud af 5 bobler Anmeldt 13 september 2016

Intet bedre end museumsbesøg på en trist gråvejrsdag :) Sådan var min tur til Nationalmuseet og jeg var mere end begejstret over alle de fantastiske ting der findes der inde. Super underholdende, fascinerende og oplevelsesrig besøg. Anbefales varmt til både store og små.

Besøgte stedet Maj 2016

38 anmeldelser
19 anmeldelser af seværdigheder
“Kæmpe oplevelse”
4 ud af 5 bobler Anmeldt 20 august 2016

Var inde og se udstillingen om de hvide busser fra anden verdenskrig. Det var så stor en oplevelse, at jeg ikke nåede at se resten af museet.

Besøgte stedet Februar 2016
Tak, Dragquist
Danmark
18 anmeldelser
12 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Utrolig stort og interessant. Ideel til en regnvejrsdag.”
4 ud af 5 bobler Anmeldt 11 august 2016

Man kan sagtens få 4 timer til at gå der inde hvis man tager sig god tid, da udstillingen er meget stor. Vi fandt nationalmuset spændende, men også ret overvældende. Da vi gik igennem muset manglede der nogen gange lidt en rød tråd, og vi havde i den sidste del af vores tid der, lidt svært ved at finde rundt. Men havde nogle gode timer der trods alt.

Besøgte stedet Juli 2016
Tak, Julie R
København, Danmark
148 anmeldelser
75 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Museum”
5 ud af 5 bobler Anmeldt 10 august 2016 fra mobile enheder

Nationalmuseet i København rummer Danmarks historie i det smukke palæ. Her kan man få mange timer til at gå med de skiftende udstillinger

Besøgte stedet Oktober 2015
Tak, kennethobeling
Almuñecar
66 anmeldelser
9 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 14 nyttige stemmer
“et af danmarks bedste museer, kom der første gang i 50erne.”
5 ud af 5 bobler Anmeldt 3 august 2016

Jeg kom der første gang da jeg var ca. 10 år så det var midt i halvtresserne og blev meget fasineret af de flotte og spændende udstillinger og taublauer. Jeg husker bla. et med en stenalder familie samt en Grønlansk familie.
Har man børn mellem 6 0g 8 år er legestuen inde til venstre udmærket der er en ridderhest et gammelt skib en asiatisk købmansforretning og et lille vikingskib med udklædnings tøj samt træ svær, til sidst et stillads med hejseverk til mursten således at man kan bygge borgvæg.
Men jeg kunne blive ve jeg syntes at det skal opleves

Besøgte stedet Februar 2016
Tak, larsAlmunecar

Rejsende, der kiggede på Nationalmuseet, kiggede også på

Har du været i Nationalmuseet? Fortæl om dine oplevelser!