Vi kan se, at du bruger en browser, som vi ikke understøtter. Derfor vises TripAdvisors websted eventuelt ikke korrekt.
Vi understøtter følgende browsere:
Vil du have de laveste hotelpriser? Du er kommet til det rette sted. Vi tjekker mere end 200 websteder for dig.

“Utrolig stort og interessant. Ideel til en regnvejrsdag.” 4 ud af 5 bobler

Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Nej
Anbefalet besøgsvarighed: 2-3 timer
Ejers beskrivelse: Nationalmuseet er Danmarks største kulturhistoriske museum og fungerer som et levende kulturhus med et rigt udbud af udstillinger og aktiviteter. Vores genstande kommer fra hele verden og fra mange forskellige tidsperioder. Her kan du bevæge dig tusinder af år tilbage i tiden og opleve alt fra nationalklenodier som Guldhornene og den 3000 år gamle Egtvedpige, til afrikanske masker og egyptiske mumier. I børnenes museum kan du se og prøve ting, der viser hvordan man spiste, arbejdede, legede og klædte sig for hundreder af år siden.
Danmark
18 anmeldelser
12 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Utrolig stort og interessant. Ideel til en regnvejrsdag.”
4 ud af 5 bobler Anmeldt 11 august 2016

Man kan sagtens få 4 timer til at gå der inde hvis man tager sig god tid, da udstillingen er meget stor. Vi fandt nationalmuset spændende, men også ret overvældende. Da vi gik igennem muset manglede der nogen gange lidt en rød tråd, og vi havde i den sidste del af vores tid der, lidt svært ved at finde rundt. Men havde nogle gode timer der trods alt.

Besøgte stedet Juli 2016

75 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Museum”
5 ud af 5 bobler Anmeldt 10 august 2016 fra mobile enheder

Nationalmuseet i København rummer Danmarks historie i det smukke palæ. Her kan man få mange timer til at gå med de skiftende udstillinger

Besøgte stedet Oktober 2015
Tak, kennethobeling
Almuñecar
66 anmeldelser
9 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 14 nyttige stemmer
“et af danmarks bedste museer, kom der første gang i 50erne.”
5 ud af 5 bobler Anmeldt 3 august 2016

Jeg kom der første gang da jeg var ca. 10 år så det var midt i halvtresserne og blev meget fasineret af de flotte og spændende udstillinger og taublauer. Jeg husker bla. et med en stenalder familie samt en Grønlansk familie.
Har man børn mellem 6 0g 8 år er legestuen inde til venstre udmærket der er en ridderhest et gammelt skib en asiatisk købmansforretning og et lille vikingskib med udklædnings tøj samt træ svær, til sidst et stillads med hejseverk til mursten således at man kan bygge borgvæg.
Men jeg kunne blive ve jeg syntes at det skal opleves

Besøgte stedet Februar 2016
Tak, larsAlmunecar
Aalborg, Danmark
93 anmeldelser
54 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 10 nyttige stemmer
“Interessant tur til nationalmuseet”
4 ud af 5 bobler Anmeldt 23 juli 2016 fra mobile enheder

God tur til national museet hvor man bliver før igennem Danmark historie fra stenalderen op til nutid. Der var utrolig mange flotte og spændende ting både for voksne og børn. Vi ville nok næste gang vælge at tage en guidet tur igennem museet. Vikingetiden var specielt interessant.

Besøgte stedet Juli 2016
Tak, Flemming koldin... J
Nuuk, Grønland
30 anmeldelser
16 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 6 nyttige stemmer
“Et must for kulturelt og historieinteresserede”
5 ud af 5 bobler Anmeldt 21 juli 2016

En god oplevelse for dem der vil se noget af det bedste i Danmark indenfor arkæologi og dansk historie. Udstillingerne er struktureret og præsenteret på en overskuelig måde.
Der er lidt for enhver smag. En god oplevelse for ingen penge.

Besøgte stedet September 2015
Tak, tover175

Rejsende, der kiggede på Nationalmuseet, kiggede også på

Har du været i Nationalmuseet? Fortæl om dine oplevelser!