“Utrolig stort og interessant. Ideel til en regnvejrsdag.”
Anmeldelse af Nationalmuseet

Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Nej
Anbefalet besøgsvarighed: 2-3 timer
Ejers beskrivelse: Nationalmuseet er Danmarks største kulturhistoriske museum og fungerer som et levende kulturhus med et rigt udbud af udstillinger og aktiviteter. Vores genstande kommer fra hele verden og fra mange forskellige tidsperioder. Her kan du bevæge dig tusinder af år tilbage i tiden og opleve alt fra nationalklenodier som Guldhornene og den 3000 år gamle Egtvedpige, til afrikanske masker og egyptiske mumier. I børnenes museum kan du se og prøve ting, der viser hvordan man spiste, arbejdede, legede og klædte sig for hundreder af år siden.
Anmeldt 11. august 2016

Man kan sagtens få 4 timer til at gå der inde hvis man tager sig god tid, da udstillingen er meget stor. Vi fandt nationalmuset spændende, men også ret overvældende. Da vi gik igennem muset manglede der nogen gange lidt en rød tråd, og vi havde i den sidste del af vores tid der, lidt svært ved at finde rundt. Men havde nogle gode timer der trods alt.

Tak, Julie R
Skriv en anmeldelse
Der er nyere anmeldelser for Nationalmuseet
Se de seneste anmeldelser

Anmeldt 10. august 2016 fra mobile enheder

Nationalmuseet i København rummer Danmarks historie i det smukke palæ. Her kan man få mange timer til at gå med de skiftende udstillinger

Tak, kennethobeling
Anmeldt 3. august 2016

Jeg kom der første gang da jeg var ca. 10 år så det var midt i halvtresserne og blev meget fasineret af de flotte og spændende udstillinger og taublauer. Jeg husker bla. et med en stenalder familie samt en Grønlansk familie.
Har man børn mellem 6 0g 8 år er legestuen inde til venstre udmærket der er en ridderhest et gammelt skib en asiatisk købmansforretning og et lille vikingskib med udklædnings tøj samt træ svær, til sidst et stillads med hejseverk til mursten således at man kan bygge borgvæg.
Men jeg kunne blive ve jeg syntes at det skal opleves

Tak, larsAlmunecar
Anmeldt 23. juli 2016 fra mobile enheder

God tur til national museet hvor man bliver før igennem Danmark historie fra stenalderen op til nutid. Der var utrolig mange flotte og spændende ting både for voksne og børn. Vi ville nok næste gang vælge at tage en guidet tur igennem museet. Vikingetiden var specielt interessant.

Tak, Flemming koldin... J
Anmeldt 21. juli 2016

En god oplevelse for dem der vil se noget af det bedste i Danmark indenfor arkæologi og dansk historie. Udstillingerne er struktureret og præsenteret på en overskuelig måde.
Der er lidt for enhver smag. En god oplevelse for ingen penge.

Tak, tover175

Rejsende, der kiggede på Nationalmuseet, kiggede også på

Har du været i Nationalmuseet? Fortæl om dine oplevelser!