“Service, kvalitet og pris helt uden sammenhæng”
Anmeldelse af FAMO Metro

FAMO Metro
Køkkener: Italiensk
Spisemuligheder: Aftensmad, Reservationer
Kvarter: Østerbros
Anmeldt 7. august 2021

Efter at have booket bord 1 måned i forvejen endte vi i den vinduesløse kælder uden valgmuligheder. En af seks i selskabet var vegetar og besked givet i forvejen. Vegetarmenuen som kokken opfandt "on-the-fly" var uinspireret og mest baseret på variationer over aubergine. Det tog 3 1/2 time med lange pauser at nå igennem menuen (som var sat på forhånd uden indflydelse) og kronen på værket var en ændring af desserten man ikke havde gjort opmærksom på. Til en samlet pris på gennemsnitlig 700 kr pr. person kunne dette overhovedet ikke siges at hænge sammen med den leverede kvalitet og/eller service. I al retfærdighed blev der ydet en rabat svarende til en flaske vin, men det kan ikke ændre på en dybfølt skuffelse over noget der føles som en restaurant der forsøger at indhente det tabte ved at presse lokalerne og med uambitiøse råvarer. Ikke dårligt, bare overhovedet heller ikke særlig godt....Vi har spist her før, men kommer ikke til at gentage det....

Tak, 993jesperb

Anmeldt 24. juli 2021

Hvor har vi bare haft en super madoplevelse til aften. Blev ellers lidt bekymret i bilen, da min datter læste et par “anmeldelser” op på vejen ind. Men de blev da i den grad gjort til skamme. Desværre er det nok en tendens mere at skrive negativt, hvis forventningerne ikke indfries, mens det omvendte sker i en mindre grad. Derfor denne “anmeldelse”.
Vi fik alle 3 den “store menu” og alle retter var vi meget spændte på, da man ikke selv bestemmer, hvad den skal være. Men alle retter var en stor nydelse. Vinen var også i en kvalitet, som kan forvente på et sted som dette. Og betjeningen var helt sublim. Det kan godt være prisniveauet er i den lidt høje ende, men når man får en hel aften med en supergod madoplevelse, kommer man igen. Så tak herfra! Vi kommer helt sikkert igen om ikke så længe.

Dato for besøg: juli 2021
Tak, Henrik_JDH
Anmeldt 5. juli 2021

Hvad der skulle havde været en hyggelig fejring af en færdiguddannet bachelor endte i total kaos. Stemningen blev ikke den samme.

En af tjenerne kunne ikke finde ud af at sætte en flaske vin på bordet uden at skabe en domino-effekt på de andre glas, som resulterede i at et fyldt glas rødvin væltede ud over en af gæsterne ved bordet. Han måtte imellem retterne prøve at vaske rødvinen af tøjet og holde pletten våd, for nemmere at kunne få pletten af til vask derhjemme.

Tjeneren havde en forfærdelig håndtering af situationen. Hans undskyldning virkede langt fra oprigtig og han påtog sig intet ansvar. Han undskyldte med et monotont stemmeleje og virkede slet ikke flov over lige at havde spildt rødvin ud over en af sine gæster. Han var så ligeglad, at man skulle tro det var noget der skete tit.

Tjeneren spurgte efter sin dårlige undskyldning, om personen havde skiftetøj med... som han selvfølgelig ikke havde. Hvem har skiftetøj med på en restaurant? Efter tjeneren fandt ud af, at vedkommende ikke havde skiftetøj med, grinte han. Totalt uforskammet.

En anden tjener tabte vores bestik ved indsamling mellem retterne. Pinligt, at man som tjener ikke kan finde ud af at samle tallerkner og bestik uden at tabe noget af det. Måske de har røget sig godt skæve i pausen?

Held og lykke, hvis I andre vælger at tage en tur forbi. Overvej ikke at tage jeres fineste tøj på!

Som en lille sidebemærkning, er der presset en masse mennesker og borde ind i deres lille restaurant, så man skal ikke lide af klaustrofobi. Desuden er maden heller ikke noget at råbe hurra for, Hvis det var muligt, havde vi nøjes med forretterne, da det var det eneste der smagte godt.

Dato for besøg: juli 2021
Tak, michelle32XU
Anmeldt 6. juni 2021 fra mobile enheder

Vi havde glædet os til en god italiensk oplevelse på Famo Metro, men blev desværre slemt skuffede. Det var nærmest en pinsel at komme igennem de sidste retter. Knap 2000 kr for en aften for to med en lille menu og lille vinmenu samt en stor menu med stor vinmenu er simpelthen for meget i forhold til kvaliteten.

Vi lagde ud med en Ok hvidvin til noget kedeligt, koldt brød. Lidt olivenolie til havde nok gjort det mere spiseligt, men det var der intet af.

De fem små forretter var ganske enkelt for små til at dele, og kun bøffelmozzarellaen og tartaren var lækre. Resten var kedelige og kolde.

Så kom risottoen, som var flydende, kedelig og smagløs. Ikke en risotto, der var en Italiensk restaurant værdig. Hertil fik vi en alt for varm Pinot Noir lignende italiensk hvidvin.

Min partner fik derefter to retter, hvor pastaen med kaninragout virkelig var trist, mens tendeloin steaken var Ok.

Til sidst fik vi en kage, som var halvtør og ikke på nogen måde noget særligt. Hertil fik vi en ganske fin dessertvin.

Desværre er prisen alt for høj i forhold til kvaliteten. Sådan var det ikke i gamle dage på Famo Metro. Man sidder for tæt på ekstremt dårlige stole og larmen fra de omkringsiddende borde var nærmest uudholdelig.

Min partner kom på er tidspunkt til at spilde et glas vand på papirsdugen, men tjenerne havde for travlt til at skifte den, så over halvdelen af tiden, sad vi nærmest og sejlede i vand ved vores bord.

På positivlisten må jeg sige, at tjenerne var meget gavmilde med vinen, men alt i alt var det desværre spild af penge og en skøn aften med det smukkeste vejr. En stor skuffelse.

Dato for besøg: maj 2021
1  Tak, 493ibens
Anmeldt 19. december 2020

Vi købte en take away menu efter en god anmeldelse i dagspressen. 4 retter. Desværre levede det ikke op til vores forventninger. Det smagte fint, men alle retter var lidt indenfor samme smagsunivers og det var ingen overraskelser. Efter de første to serveringer var vi egentlig mætte. Så mindre og mere spændende retter havde været at foretrække.
Der beskrives en menu, men samtidig står der ved alle retter at de kan være anderledes på dagen. Denne dag var de så sammensat til den kedelige side.
Desserten var lille, nærmest ikke til at få øje på.
Så det var alt i alt ikke den oplevelse vi havde forventet

Dato for besøg: december 2020
2  Tak, Mie56

Rejsende, der kiggede på FAMO Metro, kiggede også på

Frederiksberg, København

Har du været i FAMO Metro? Fortæl om dine oplevelser!