“Vi havde spontant købt en”
Anmeldelse af The Modern

Reservér bord
søn. 20/9
20:00
Kvarter: Indre By
Beskrivelse: På hjørnet af Toldbodgade og Sankt Annæ Plads i København er the The Modern placeret. Stedet byder velkommen fra tidlig morgen til dem, der gerne vil have en god kop kaffe inden arbejde. Herefter bydes der på frokost til hen på eftermiddagen og til aften står den på fine dining eller om man vil casual dining. Menukortet vil blandt andet indeholde en 5-retters menu om aftenen. Køkkenet favner det sydeuropæiske køkken med et kig til Frankrig, Italien og Spanien, men med rødder i den nordiske tilgang til hver enkelt servering. Undertonet luksus i en ny genre inden for restauration, en gourmet café.
Anmeldt 26. januar 2020 fra mobile enheder

Vi havde spontant købt en earlybird til the modern.
Maden var fin - men ikke wow. Det tog lang tid mellem retterne. Vi bestilte noget ekstra brød, som vi fik fortalt var hjemmebagt foccassie - vi ventede i 20 minutter på det hjemmebagte brød, som da det kom var et stykke ristet franskbrød - pakkerne fra Schulstad lå åbenlyst fremme, når man gik forbi køkkenet - lidt kikset. Men maden var udemærket. Dejlig forret, skøn bøf og fin dessert - men heller ikke mere end det, og har ikke et behov for at komme tilbage.

1  Tak, lisatN6567GK
Wanderer57175471123, Gæsteansvarlig hos The Modern, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 4. februar 2020

Hej Lisa!

Det lyder ikke som om i havde den mest fantastiske aften på The Modern, og det er vi kede af at høre.

Jeg kan oplyse at vi har vendt den og bestræber os på at være skarpere næsten gang i er på besøg!

I forhold til brødet, så bruger vi 2 forskellige brød! Det ene fra Schulstad som er et sødmælksbrød, der minder meget om et brioche brød, som vi bruger til vores french toast dessert. Foccacia brødet vi har er nemlig hjemmebagt og bruges til forretter og andre serveringer. Kokken og tjeneren må ganske vidst have snakket forbi hinanden og serveret det forkerte til jer.

Det kan vi sagtens gøre bedre!

Vi håber på at se jer igen!

Anmeldt 27. december 2019

Var nede og spise på The Modern forleden dag. Fra første øjeblik jeg træder ind af døren, bliver min veninde og jeg mødt af et smilende personale der byder os velkommen. Vi bliver vist hen til vores bord og bliver tilbudt vand med det samme. Maden kommer rimelig hurtigt og vin bliver skænket af vores søde og meget opmærksomme tjener. Maden smagte helt fantastisk og vinen med. Dejlig rolig musik og virkelig hyggelig indretning. Alt i alt en gennemført aften. Vil helt sikkert vende tilbage og prøve nogle af de andre spændene retter.

Tak, MadMaria2

Kære dejlige Maria!

Mange tak for søde og venlige ord, vi håber da på at gentage succesen en anden god aften!

Der er snart nyt menukort på vej!

Anmeldt 17. december 2019

Min bror og jeg besøgte The Modern i aftes, og igen var alt perfekt. Stemningen her er altid super hyggelig med dæmpet lys, hyggelig musik og ekstrem god service på engelsk og dansk - god til familiekomsammen, kærestepar eller blot venner, da der også er et mindre formelt område foran baren. Maden skal også fremhæves! I dag fik vi æbleskiver til forret - dem med laks kan virkelig anbefales! , og beouf bourgignon til hovedret, som var helt fantastisk. Alt i alt meget anbefalelsesværdig restaurant, som vi helt sikkert kommer tilbage til!
Forresten havde vi begge fødselsdag, hvilket vi havde nævnt i reservationen, og dette blev ikke glemt af tjenerne, der havde et super fint bord klar til os med flag :) super god service og et godt sted at fejre fødselsdag!

Tak, 409claraa

Kære Clara!

Mange tak for sådan en god beskrivelse af din oplevelse, det sætter vi meget stor pris på!

Vi håber vi ser jer igen til endnu en hyggelig oplevelse!

Anmeldt 17. december 2019 fra mobile enheder

The best & most beautiful brasserie / Café / Restaurant in Copenhagen!

Jeg vil varmt anbefale The Modern!
Efter mange besøg vil jeg klart anbefale deres Lobster Linguine, og et lille trick.. bestil lige en burratta på toppen af retten!

Tak, andreashF7005PN

Kære Venlige Andreas!

Mange tak for en dejlig anbefaling - Burrataen er godt spottet!

Vi glæder os til at se dig igen!

Anmeldt 8. december 2019 fra mobile enheder

Vi besøgte The Modern en lørdag til frokost, og fik bord efter en kort ventetid. Vi bestilte et stykke smørrebrød hver ( to personer), og æbleskiver bagefter. Vi blev advaret om at der var ventetid på æbleskiverne, men da det var som en efterret, var vi ikke bekymrede. Det skulle vi have været! Betjeningen var sød og venlig, men ventetiden var helt urimelig. 40-45 minutter tog det inden smørrebrødet ankom. Det var bestemt lækkert, men det er alt for længe at vente. Herefter gik der yderligere 35 minutter inden æbleskiverne kom. Da vi sad nær køkkenet kunne vi høre hvordan den søde servetrice rent ud sagt blev svinet til, da hun på vores opfordring rykkede for æbleskiverne. Det, og den lange ventetid er grunden til den lave vurdering. Der var koks i køkkenet, men det skal hverken gå ud over serveringspersonalet eller kunderne.

Tak, dortea102

Hej til dig!

Vi beklager virkeligt den lange ventetid, nu er det et stykke tid siden dette er sket og vi er blevet så meget bedre! ¨

Måske i kunne overveje at prøve os igen? :)

Rejsende, der kiggede på The Modern, kiggede også på

Har du været i The Modern? Fortæl om dine oplevelser!