“Frokost med fruen”

Restaurant Salon
Kvarter: Indre By
Kvarter: Indre By
Anmeldt 29. januar 2020

Vi ville harve været på restaurant Gl. mønt, men kom for sent, idet den er lukket. Heldigvis har Claus Christensen åbnet Salon i Bredgade, så det blev der i stedet.
Dejlige ekslusive lokaler der emmer af hygge og kvalitet. Stemningen behagelig og god akustik. Frokost i december er jo julebord, men det var lidt for meget den dag, så det blev a la carte. Dejlig betjening der var velinformeret om menukortet og drikke.
Tre retter med tilhørende frisk og velsmagende brød. dertil øl og snaps.
Dejligt sted, lidt i den dyrere ende, men absolut anbefalelsesværdigt.
Måske det skulle prøves til varm mad om aftenen.

Dato for besøg: december 2019
Tak, hbothmann

Anmeldt 25. januar 2020 fra mobile enheder

Jeg fik en oksetartar til forret. Den var ikke særlig interessant og manglede meget noget salt og sprødt.
Til hovedret fik jeg delfinen (den lille pighvar i hummersuppe). Den var god, men laksemoussen var meget “stærk”, måske for meget peber? Så det ødelagde en ellers utrolig lækker indbagt pighvar. Jeg ville dog uden tvivl bestille pighvarren en anden gang i håb om at laksemoussen bare var krydret for meget første gang.
Til dessert fik jeg en creme brulee med is. Desværre var isen en vanilleis, hvilket bliver for meget vanille med vanille. En lækker frisk hyldeblomst eller bær/rarbarberis ville passe meget bedre.
Jeg kan anbefale stedet og kommer gerne igen.

Bonusinfo: min kollega fik laksetartaren og har sidenhen bestilt den flere gange fordi den skulle være utrolig god! Jeg har dog endnu ikke selv smagt den.

Tak, 428kiraa
Anmeldt 22. december 2019

Maden fejler slet ikke noget på Salon, men fantasien er det så som så med. Og priserne er bestemt i den høje ende.

Dato for besøg: december 2019
Tak, ChrAnkerstjerne
Anmeldt 25. september 2019

Jeg deltog sammen med et stort selskab (vist nok hele restauranten) i en "winemaker's dinner" i går aftes, hvor en anerkendt californisk vinproducent ville præsentere en række af sine store vine til en 4 retters menu. Vi havde høje forventninger, både til vinene - de blev indfriet - og til restauranten, særligt maden under et af mine "kokke-idoler", 'Røde' Claus Christensen - de blev ikke indfriet; jeg vælger at tro, at 'Røde' havde fri.

For det første blev vinene serveret i, for store rødvine, helt utilstrækkeligt små glas, og der blev ikke skiftet glas mellem hver vin. Det havde den uheldige effekt, at man enten måtte sluge de sidste mundfulde, før man kunne smage den næste vin, eller hælde den ud! Og at smage to vine op mod hinanden, som kan være interessant - det kunne så ikke lade sig gøre.

For det andet var maden overraskende intetsigende. De to forretter (en anretning med røget laks og en risotto med svampe) var veltillavede, men ikke anderledes end hvad en dygtig amatørkok ville kunne frembringe; hovedretten (kalvefilet med glaserede grøntsager og sauce) var decideret kedelig - særligt saucen var alt, alt for ukoncentreret. Og det hos selve saucens mester, medforfatteren til "Indkoges til passende smag og konsistens" - jeg var chokeret. At osteserveringen bestod at tre humpler ost uden garniture eller brød/kiks på tallerkenen kom efterhånden ikke bag på os.

Jeg forestiller mig, at restauranten må være en anden oplevelse a la carte, men hvis jeg skal komme forbi, så vi jeg være sikker på, at det er 'Røde' selv, der står ved sauce-partiet.

Dato for besøg: september 2019
Tak, Lasse1973
Anmeldt 12. juni 2019

På vej til Elton John i Royal arena havde vi snært med tid, salon åbner først 1730.
Men besluttet på at prøve indbagt pighvar, havde kun en time til rådighed før på farten igen.
Havde spurgt på forhånd om realistisk, ingen problem lød meldingen, og minsandten,
Inden 1800 kom maden, så lækker, med spinat og hummer sauce, der var et par engle som sang!
Tak for hurtig og kompetent betjening af "lynmiddag", vi nåede det hele uden stress.
Vi kommer igen med meget mere tid, det fortjener stedet (og vi).
De to venner fra Maribo

Dato for besøg: juni 2019
Tak, Erling M

Rejsende, der kiggede på Restaurant Salon, kiggede også på

Har du været i Restaurant Salon? Fortæl om dine oplevelser!