“Svampe i svime”

Ark
Kvarter: Indre By
Kvarter: Indre By
Anmeldt 23. august 2023

Sand gourmet, også for omnivorer. Der er kælet for årstidens råvarer. Delikate dufte, specielt i de ikke-alkoholiske drikke. Venlig og kompetent betjening.

Dato for besøg: juli 2023
    • Stemning
Tak, Jon H

Anmeldt 28. maj 2023 fra mobile enheder

Det var en fantastisk oplevelse at spise på Ark. Vi havde vores datter med som var yngre end de 12 år de anbefaler, men jeg spurgte om lov og hun smagte på alle 9 retter ligesom vi voksne. Sikke en masse spændende smage. Og skøn betjening.

Dato for besøg: maj 2023
Tak, DortheAndersen
Anmeldt 23. april 2023

Normalt går vi ikke målbevidst efter det veganske køkken, men det skulle da prøves og vi blev positivt overrasket.
Maden var god, for de forsøgte ikke at få grøntsagerne til at smage som kød, men fik i stedet de bedste smage fra det grønne frem. Svampe, nødder, tang, frugt og salat kan altså noget.
Anretningerne var tillige smukke at se på. Pincetten må være kokkens vigtigste redskab :-)
Den ledsagende vinmenu af overvejende hvide vine havde spændende indslag. Juice-menuen, som min ledsager fik, havde både velsmagende juicer, men også nogle, der smagte henad naturmedicin.
Personalet var både høfligt og opmærksomt, men talte kun engelsk. Det er lidt ærgerligt, når man som gæst ikke kan de engelske ord for de mere specielle grøntsager.

Dato for besøg: april 2023
Tak, PerL350
Anmeldt 7. december 2022

Maden er god, men kostede en formue (mere end 10.000 kr for 6 personer). Vi kom ind i en på overfladen perfekt orkesteret men højeffektiv, umenneskelig og profit maksimeret oplevelse. Maden blev serveret og præsenteret efter et nøje udarbejdet manuskript. Vi fik ikke ordentlig tid til hverken at nyde den eller selskabet og endte med at blive smidt ud til sidst, da vi gik 5 min over de 2½ timer som vi var blevet tildelt. Kedelig afslutning på en fødselsdagsfest som vi alle havde set frem til.

Dato for besøg: oktober 2022
Tak, Insind
Anmeldt 25. august 2022

Som mangeårig vegetar (og for min partner, der har cøliaki) er det altid et gamble at bestille et bord på en dyr restaurant. Man ved aldrig, om man bare får en kødret uden kød eller en amputeret glutenfyldt ret uden gluten, og nogle gange kan man næsten fornemme panikken i køkkenet, der er gået forud for den tallerken, der bliver sat foran én.

Men ikke her! Jeg - og min partner - har aldrig fået så lækker mad. Alting var gennemtænkt, velafstemt og hver gang man troede, at nu kunne der ikke komme flere deltaljer ned i én servering, bliver deltaljerne ved med at komme. Alting var sprængfyldt med smag og blev ved med at rykke grænserne for, hvad man kan med et måltid.

Atmosfæren var hyggelig, intim og, igen, fyldt med detaljer. Serveringspersonalet var så venlige og personlige, og var med til at gøre aftenen til et absolut højdepunkt i vores kulinariske hobby-eventyr.

Ark fortjener til fulde sin grønne Michelin-stjerne, men burde også honoreres med en “ægte” Michelin-stjerne!

Dato for besøg: maj 2022
Tak, frejalinn3

Rejsende, der kiggede på Ark, kiggede også på

Har du været i Ark? Fortæl om dine oplevelser!