“Enormt smørrebrøds-, snapse- og øl-udvalg hos Schønnemann”
Anmeldelse af Restaurant Schonnemann

Restaurant Schonnemann
Kvarter: Indre By
Kvarter: Indre By

Der er noget for enhver smag på kortet til frokost i denne klassiske smørrebrøds restaurant midt i København. Stedet er absolut hyggeligt og en institution i byen
Udvalg af smørrebrød er fristende og det kan være svært at vælge.
Vi var 2 - og valgte begge først et stykke "Sol over Gudhjem". En dansk frokostklassiker på rugbrød. Silden var dog småkedelig, godt fyldt med fiskeben og ikke røget inden for de nærmeste par dage, tilbehøret blot æggeblommen og purløg (kunne have pyntet med lidt løgringe og et par tomatskiver). Anden runde var et stykke med Roastbeef og derpå spejlæg. Fint stykke med masser af tyndt skåret godt oksekød og pænt løgpynt, lækkert. Min ven fik et stykke med Æg og rejer, og han var aldeles fornøjet. Sidste runde var et stykke med rullepølse, den var hård, nærmest smagsløs og lidt mærkelig i konsistensen, men pænt traditionelt pyntet med sky og løg,kedelig. Og så et stykke med Ribbenssteg og tilbehør, aldeles fortræffelig!
Vi drak vin til maden - og Schønnemann er ikke et Vinsted!! Udvalget var 1 hvid, 1 Rosé og 1 Rødvin - vi valgte den røde, ok men absolut ikke en jeg ville efterspørge igen. Havde været bedre at holde sig til øl- og snapseudvalget.
Vi rundede af med lidt dessert (Citrontærte og Æblekage) samt Irish coffee. En herlig frokost (med minus til den røgede sild og rullepølsen) på Schønnemann, der ikke var fyldt på denne tirsdag.
Betjeningen er dygtig og glimrende. Priserne er noget til den høje ende, specielt hvis kvaliteten svinger lidt, som den gjorde denne dag.

Tak, Klynge

Var der igår, rigtig god mad og super betjening. Et hyggeligt sted med mange snapse jeg kommer helt sikkert igen.

Tak, Peter2200
Anmeldt 18. september 2020

Det var første gang, at jeg besøgte denne restaurant. Samtidig var det første dag med obligatorisk brug af mundbind på restauranter. Det forløb problemfrit. En god ting var personalets brug af visirer, så man kunne se deres ansigter.
Denne restaurant er smagfuldt indrettet, ren og med god plads mellem gæsterne. Spisekortet er meget varieret og maden perfekt. Vi kommer snart igen.

Tak, Jørgen T
Anmeldt 6. september 2020 fra mobile enheder

Her er svært at få bord, og det forstår man godt.
En klassisk smørrebrøds restaurant af en særlig karat findes der ikke mange af og det er helt klart populært.
Vi blev vel modtaget og havde i den grad svært med at udvælge hvad vi skulle spise fra det store udvalg af lækkerier.
Vi startede med sild, en herens og en damernes og så blev det til en Amalies krebbesalat og en portion stegt lever.
Vi afsluttede med rødgrød med fløde og det var top klasse alt det vi fik.
Øl og snaps som sig hør - var det vi nød til maden og vi fik rekommenderet snapsene af meget professionelt og kompetente tjenere.
Her er en dejlig atmosfære og et bredt udvalg af gæster,ung som gammel, familier, tursiter og forretningsfolk.
Det var en fornøjelse at spise frokost her.

Tak, Pkoch
Anmeldt 13. august 2020 fra mobile enheder

Det bedste frokost sted i København, stort udvalg, spændende udvalg af øl, hyggelige lokaler og som altid super hyggelig betjening

Tak, Buhl-Moeller

Rejsende, der kiggede på Restaurant Schonnemann, kiggede også på

Har du været i Restaurant Schonnemann? Fortæl om dine oplevelser!