“Lækker mad, udendørs og flink servering ”
Anmeldelse af Restaurant Amalfi

Køkkener: Fransk, Italiensk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Morgenmad, Levering, Reservationer
Kvarter: Indre By
Anmeldt 6. august 2020 fra mobile enheder

Vi gik på en side gade fra strøget og fandt Amalfi.
Fik carbonara, pizza, pasta og burger. Lækkert det hele.

Tak, StruerDanmark

Anmeldt 6. august 2020

Besøget var en meget positiv oplevelse. Meget venligt og opmærksomt personale, især vores tjener Natalia. Individuelle ønsker og behov blev opfanget og opfyldt. Maden var virkelig velsmagende og så meget indbydende ud. Oksecarpaccio, pasta med oksefilet og trøffel, tiramisu. Alt smagte lækkert, portionsstørrelserne var fine.
En meget dejlig oplevelse, stedet kan varmt anbefales

Tak, R4423ZSannetteh
Anmeldt 30. juli 2020

Vi har flere gange besøgt Restaurant Amalfi - sidst i 2015. Dengang var det nogle gode madoplevelser.....

Men et eller andet er sket i køkkenet, og dette desværre til den negative side.
Vi bestilte en omgang lakse- og oksecarpaccio. Laksecarpaccioen bestod af et par skiver røget laks af middel kvalitet (forskåret) på rucculasalat.... Dette blev påtalt over for tjenere, som gav mig ret i, at dette ikke havde noget med carpaccio at gøre. Oksecarpaccioen lignede noget fra en froskpakke, som efterfølgende blev lagt på tallerkenen.

Til hovedret bestilte vi Rib-Eye med trøffelsovs og Oksefilet med rødvinssovs. Sjældent smagt så smagsløs en tallerken som denne. Jeg var meget i tvivl om mit kød, idet det lignede en tynd skive svinekottelet og ikke oksefilet (gennemstegt lyst og tørt kød) - og sådan smagte den også. Sovsen var smagsløs og klumpet - færdigsovs???
Problemet med "svinekotteletten" blev påpeget over for tjeneren, som tog tallerkenen med ud i køkkenet - jeg fik herpå serveret en oksemørbrad, som var lige så smagsløs OG - gennemstegt.... Den bestod af to tynde skiver kød.... Hvorfor??? En oksemørbrad skal være den tyk skive kød, steges kort og hårdt på begge sider, tilsæt lidt smær, friske kydderurter, et fed hvidløg, hvorpå den trækker færdig i en ovn - sådan gør jeg i hvert fald, hvis den ikke kommer i sous vide. Der blev af tjeneren heller ikke spurgt om, hvordan vores bøffer skulle steges....
Vi afbrød herpå vores 3 retters menu og droppede dermed desserten, som vi fik et andet sted i byen.
Betjeningen fejlede dog ingen ting. De undskyldte mange gange og gav os en god rabat på regningen, selv om denne stadig var for høj til den kvalitet mad.
For os var det desværre sidste besøg på Restaurant Amalfi!!!

1  Tak, HenrikNybo
Anmeldt 27. juli 2020 fra mobile enheder

Hjemmesiden siger “traditionel italiensk køkken” men menukortet siger “alt hvad der kan sælges”. Der er self pizza, pasta og andre traditionelle italienske retter. Derudover er der nachos, burger og fiskefilet med remulade (ikke som børneretter)...
Vi valgte stedet, da det var muligt at sidde udendørs. Men vi kunne selfølgelig allerede se på de mange skilte at dette blot var endnu en “turistfælde”, for de skiltede med stort set ALT for enhver smag.
Men vi tænkte: det er en italiensk restaurant, så derfor vælger vi italienske retter. En valgte spaghetti carbonara (for den kan man da ikke mislykke...) vi to andre valgte Penne al filetto. Suk...
Carbonaraen smagte af pasta med fløde(og vi ved godt hvordan carbonara SKAL smage)
Penne al filetto.... der stod at der skulle være trøffel i. Jeg ved ikke om det er et krydderi (oregano) de kalder trøffel, for det smagte eller synede ikke af trøffel. Og strimler af oksekød? Vi tror at vi fik afpudsningen fra mørbraden, det var nemlig ikke til at tygge. Og slutteligt havde man valgt at drysse gummiagtige ostestrimler (ikke fint revet parmesan som egentligt skal serveres ved siden af). Desuden glemte man at udlevere en ske til spaghetti retten og da personen bad om ske. Blev der af en tjener til en anden tjener på italiensk sagt “danskeren ber om en ske” . Denne ske blev afleveret ved at tjeneren holdet fast i den del der skal i munden.... Vi kommer ALDRIG igen!

Tak, jnph1974
Anmeldt 14. juli 2020 fra mobile enheder

Besøgte restauranten som turist i København. Fremragende vildsvin i rødvinssauce. Hyggelig udendørs servering

Tak, 100carstent

Rejsende, der kiggede på Restaurant Amalfi, kiggede også på

Har du været i Restaurant Amalfi? Fortæl om dine oplevelser!