“Hyggeligt og anderledes ”
Anmeldelse af Café Livingstone

Café Livingstone
nr. 1.267 af 2.813 Restauranter i København
Kvarter: Østerbros
Beskrivelse: Den bedste café i København? Livingstone, I presume. Café Livingstone er ejet af datter og far, Vinca og Jostein. To globetrottere, der har rejst verden rundt og i flere omgange boet i udlandet. Vi har ønsket at skabe en café, der bringer nogle af deres mange oplevelser fra rejserne rundt omkring i verden hjem til Danmark. Derfor er der tænkt over hver en detalje. Interiør i caféen har vi selv fundet på vores rejser, bl.a. i Asien og Mellemamerika. Caféen er opkaldt efter den skotske Dr. David Livingstone, der var opdagelsesrejsende i Afrika i midten 1800-tallet. Vi serverer brunch, tapas til frokost og aften og selvfølgelig forskellige drikkevarer.
Anmeldt 25. januar 2020 fra mobile enheder

Hyggeligt sted, selv midt om vinteren. Glimrende udvalg fra menu, af både mad og drikke. Servitricerne unge, og meget talende (med hinanden), hvilket var en anelse forstyrrende. Herudover salg af moderne brugskunst.

Tak, Jacoob R

Anmeldt 5. januar 2020

Jeg huskede den gode mad fra sidst jeg var der og den hyggelige indretning. Desværre blev vi mødt af personale der slet ikke kunne sige hej eller smile til deres gæster, ja som nærmest virkede fjendtlige. Man skal følge med og vente på at de får smidt nogle væk fra et bord og så ellers sætte sig ved bordet som ikke tørres rent. Vi får ikke af vide at man selv skal bestille i baren og når man gør det er det igen til stressede og ikke venligt personale.
Efter en halv time kommer der en og beder om at vælge andre drikkevarer. Og efter en time spørger vi om maden er på vej. Heldigvis blev vi så ikke smidt væk fra bordet efter de to timer var gået, så vi kunne spise i fred og ro.
Akustikken er reet dårlig. Man skal ikke sidde tæt på døren hvor det trækker og hvor personalet stresser. Indretningen er super fin. Og maden er rigtig lækker.

Tak, jkroijer
Anmeldt 1. januar 2020 fra mobile enheder

Vi havde inviteret til fødselsdags brunch. Vi bestilte en syv retters menu og kom godt rundt spisekortet og vi blev ikke skuffet.
Sagt ganske kort det var god oplevelse..

En extra bonus:
Vi sad ovenpå og havde en flot udsigt over søerne.

God fornøjelse.

Tak, 155j_rgent
Anmeldt 21. december 2019 fra mobile enheder

Kun forståeligt hvorfor Cafe Livingstone har været nomineret til AOK prisen i kategorien byens bedste brunch i 2017. Et på det nærmeste kirurgisk skarpskårent perfektionistisk indgreb på et udvalg af det allerbedste fra det allerbedste - SMASK, du bliver lykkelig hele vejen ind igennem navlen og ud igennem rygsøjlen. Omgivelserne leverer et lige så skønt set up i den lidt rustikke marrokanske casual stil. I prisen er indregnet et kik ud over søerne.

Dato for besøg: juni 2019
Tak, Pianielsen1
Anmeldt 8. december 2019

Vi havde bestilt bord, og havde på forhånd ringet og sagt vi blev en mand mindre. Vi ønskede derfor at komme lidt før, hvilket der ikke var lovning på i telefonen kunne lade sig gøre, men vi kunne forsøge. Vi mødte så op 1 time før aftalt tid og heldigvis var der mange borde ledige.

Vi blev sat overfor det åbne køkken, ved siden af hovedindgangen. Der var utrolig meget larm ved vores plads og servitricerne stod ofte tæt op af vores bord i forhold til snakken med køkkenet, hente mad, koordinering indbyrdes osv.
Dette var enormt ærgerligt, eftersom vi havde reserveret bord på forhånd og kunne se mange andre pladser også var ledige. Vi havde håbet på at kunne få den “bedst mulige” oplevelse ved ved at booke på forhånd, men vores besøg blev selvfølgelig også rykket en time frem, hvilket gjorde, at vi ikke ønskede andre pladser.

Vi ventede desværre længe på vores mad, i forhold til hvad vi havde forventet.
- Efter ca. 30 minutter kom vores mad, og først derefter fik vi bestik og yderligere derefter en tallerken af en helt tredje servitrice. Vores kaffe og juice kom først efter vi var gået igang med at spise. Dog nåede vi kun 1/3 igennem vores måltid, før den første servitrice som havde betjent os, begyndte at rydde vores bord, ved at fjerne vores tomme tallerkner og skåle....

Maden var god, dog en anelse små portioner til prisen, selvom det er et tapas-brunch princip.
Servicen var under middel, da det for os ikke er iorden at påbegynde afrydning af bordet, når man ikke engang er halvvejs igennem måltidet. Ud fra vores plads var stemningen larmende og desværre var ventetiden på mad, bestik og drikkelse for lang.

Vi kommer desværre ikke igen eller anbefale livingstone til venner og bekendte.

Dato for besøg: december 2019
Tak, nathaliex

Rejsende, der kiggede på Café Livingstone, kiggede også på

Har du været i Café Livingstone? Fortæl om dine oplevelser!