“Frokostarrangement for 25 seniorer”
Anmeldelse af Restaurant Ravelinen

Restaurant Ravelinen
Køkkener: Dansk
Velegnet til: Familier med børn, Lokalt køkken
Spisemuligheder: Efter lukketid, Levering, Udendørsservering, Reservationer, Takeaway
Kvarter: Christianshavn

Fra hele selskabet lød kun glade og fine tilbagemeldinger. Alle følte sig godt beværtet og i gode hænder med glade tjenere.
En frokost i top, rigeligt og meget lækkert.
Næste gang jeg har et arrangement i nærheden bliver frokosten sat her :-)
---/Preben R

Tak, Prrua

Lørdag d. 5/9-20 afholdte vi vores datters konfirmation på Ravelinen.
Aftenen kunne ikke have forløbet bedre. Lækker mad, gode vine og ikke mindst et personale der i den grad var medvirkende til, at både vi og vores gæster havde en fantastisk fest. Specielt Ole er en gevinst for Ravelinen. Han koordinerede aftenen perfekt med vores toastmaster, og var så serviceminded og opsat på at give os den bedste fest.

Tak, pipsenhv

Jeg har tidligere tildelt 5 stjerner til denne restaurant, for god mad, fremragende service og skønne omgivelser.

Men nu har det hele ændret sig, på grund af restriktioner, udstukket af regeringen og, med en magtdemonstration, overholdt af stedets ejer.

Egentlig ville jeg kunne acceptere, at hver eneste serveringssted selv vælger, hvem de vil have som gæster, men filmen knækker for mig når ejeren direkte nægter at sætte sig ind i vilkårerne og om der skulle være undtagelser i restriktionerne. Og når denne samtidig nægter at lade folk spise på stedet, på trods af undtagelserne om helbredsmæssige årsager.

Så bliver det ikke bare dårlig service, så bliver det noget der tangerer diskrimination af syge og svage mennesker.

Jeg forstår udmærket, at de er blevet pålagt det her og at de ikke har modtaget nogle guidelines til håndtering, men det undskylder det på ingen måde. Så bør man som ejer af en restaurant have et ønske om at sætte sig ind i sagerne, men det var heller ikke tilfældet.

Så, som tidligere besøgende, og som varm fortaler for stedet, med flere anbefalinger til venner, bekendte og endda fremmede, der ønskede at vide hvor man skulle spise i kbh, så havde jeg godt nok forventet en anden service i denne situation.

Men desværre nej, derimod en blank afvisning, med mindre, vi havde tænkt os at anvende mundbind, de få gange det havde været nødvendigt, dvs, når vi skulle på toilettet. Så altså, vi var uønsket som kunder medmindre vi ville bruge mundbind i den ene procent af tiden vi ville have været der. Så føler man sig ikke specielt velkommen... tværtimod!

Tak, MartinCarlsen85
Ravelinen, Ejer hos Restaurant Ravelinen, svarede på denne anmeldelseSvarede for 3 uger siden

Kan kun sige at vi prøver at være opmærksomme på at efterleve myndighedernes krav, for at passe på alle gæster. Det er jo ikke kun et spørgsmål om de enkeltes behov, men også hensynet til andre gæster i restauranten. Og reelt er kun et spørgmål om man vil bruge et mundbind, når man går hen til sit bord, hvorefter man så sagtens kan fjerne bindet igen så længe man er siddende. Det syntes vi ikke er noget stort offer for at kunne udvise hensyn til alle gæster og personale i restauranten.

Anmeldt 15. september 2020 fra mobile enheder

Vi var på Ravelinien en fredag til frokost og var meget tilfredse.
Ravelinien skal have prisen for Danmarks mest opmærksomme og hurtige personale.
Man bliver hilst velkommen allerede på vej ind - af flere forskellige tjenere. Vi spiste frokost en fredag, og Ole (?) kom og tog imod ordre på drikkevarer straks da vi havde fået anvist bord, så det var muligt at stille tørsten mens kortet blev studeret. En kvindelig kollega kom i overflod også og tilbød hjælp straks derefter. Da vi havde besluttet os for smørrebrød kom en lille kurv med rugbrød, fedt og smør hurtigt efter sat på bordet så man kunne starte med dette hvis man ønskede.
Smørrebrødet var veltillavet og rigeligt, Specielt var Flæskestegen et helt måltid i sig selv. Under frokosten var personalet opmærksomme til at fjerne brugte tallerkner og tilbyde kaffe.
Igen ved regningsbestillingen bemærkede en af tjenerne den opstrakte hånd straks og kvitterede at det var set.
Der var fin udsigt over voldgraven fra bordet i 3. Række, og her i Corona tiden skal det bemærkes at der er god afstand mellem bordene. En rigtig god oplevelse, der minder os om at vi burde frekventere restauranten oftere. Regningen var absolut overkommelig, og stedet kan på alle måder anbefales.

Tak, AndersTroi
Anmeldt 29. august 2020 fra mobile enheder

Nok Københavns bedste frokost restaurant. Kan varmt anbefale stegt sild og tatar. God beliggenhed med udsigt.

Tak, jackrH3641IY

Rejsende, der kiggede på Restaurant Ravelinen, kiggede også på

Har du været i Restaurant Ravelinen? Fortæl om dine oplevelser!