“Lækker mad og god betjening i hyggelige omgivelser”
Anmeldelse af Il Grappolo Blu

Il Grappolo Blu
Køkkener: Italiensk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Indre By
Beskrivelse: BENVENUTI AL RISTORANTE IL GRAPPOLO BLU Il Grappolo Blu er en lille autentisk italiensk restaurant beliggende midt i København. Restauranten åbnede i 1999 og har siden 2003 været optaget i Michelin Guiden. Køkkenchef og ejer Alfredo Franco vil udvide din opfattelse af, hvad det italienske køkken har at byde på. Han har kompromisløst søgt ind til hjertet af La Cucina Italiana: Kvaliteten, råvaren, smagen. “Mit mål er at servere autentisk italiensk mad og skønne vine til vores gæster samt give dem følelsen af at de nyder deres middag i Italien. De skal føle at de får et lille stykke af italien med hjem.” - Alfredo Franco Ejer og køkkenchef
Anmeldt 15. november 2016 fra mobile enheder

Vi skulle for første gang prøve Il Grappolo Blu som var blevet anbefalet af bedste venner, som har besøgt restauranten mange gange.
Vi fik de bedste hvidløgs brød croutoner som var helt fantastiske inden vi valgte hvad vi skulle have at spise...
Ligeledes valgte vi en drik inden forretten. Vi blev anbefalet at prøve en Mojito og den skuffede absolut ikke...
Som forret delte vi Aubergine med massere af ost bagt i ovnen som en Lasagne. En superlækker forret som helt klar skal prøves igen.
Til hovedret valgte vi forskellige pastaretter som alle faldt i vores respektive smag.
En hyggelig aften, med god stemning og dejlig mad. Kan klart anbefales og vi kommer helt sikkert igen.

Tak, PeterFDK
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 28. oktober 2016

Stedet er hyggeligt og rigtig italiensk indrettet, behagelig stemning da vi trådte ind ad døren som de første. Tjeneren talte kun engelsk/italiensk....hmmmmm. lidt dansk forventer jeg på en dansk restaurant. Vi tog dagens 4 retters menu, som var forudbestilt, og dertil en flaske dejlig Ripasso. Maden smagte godt og virkede meget oprigtig. De to tjenere havde travlt efterhånden som restauranten blev fyldt, og det kneb med at holde servicen oppe ved alle bordene. Alt i alt ok, men måske prismæssigt lidt i overkanten i forhold til kvalitet og service, vi havde dog en deal som pyntede lidt på regningen. 2 pers. 4 retter en flaske vin og en vand plus to glas prosecco 1300,-, døm selv. Michelinstjernen havde jeg svært ved at finde.

Tak, hbothmann
Anmeldt 10. september 2016 fra mobile enheder

Vi var 8 personer til 15 retters middag på Il Grappolo Blu inkl. Vinmenu og efterfølgende kaffe.
Jeg har aldrig oplevet så god en middag nogensinde. Sammensætningen af mad og vin kunne ikke være mere gennemtænkt.
I lever virkelig op til en Michelin-stjerne, for hvis ikke I burde have den, så ved jeg ikke hvem der skulle.
Virkelig professionel betjening... Jamen jeg har ikke mere at sige... Ingen ord er nok, men, hvis jeg kunne give jer 10 stjerner, så fik i det!
Denne oplevelse skal ikke kun være "Once In a lifetime", så vi ses igen.

Tak, vakker
Anmeldt 24. august 2016 fra mobile enheder

Så skuffet. Har været der tidligere, hvor vi fik fremragende mad og betjening. Men da jeg var det sidst med en veninde var det bare så skuffende betjening. De var langsomme til at komme med menukort og til at tage bestillinger. Da vi fik drikkevarer fin jeg, men min veninde fik kun sit glas uden vin. Vi ventede tålmodigt og måtte efter en rum tid spørge efter den. Fik slatten undskyldning. Da pizzaen kom, manglede den basilikum, selvom det stod der skulle være. Vi spurgte efter det. Igen kom en useriøs undskyldning og de kom med en skål med basilikum. De virkede total ligeglade med os. Den almindelige pizza var ikke noget særligt, men den glutenfrie vaser stadig helt i top. Så hvis det ikke have været for dem glutenfrie pizza og deres glutenfri baguette, så kom jeg det aldrig igen. Håber helt klart at de opper sig, så jeg igen kan få en særdeles god oplevelse, som første gang jeg besøgte stedet.

Tak, BingBang5
Giuseppe A, Chef  hos Il Grappolo Blu, svarede på denne anmeldelseSvarede 26. august 2016

Kære Camilla

Snydt ligefrem?
Snydt for basilikum måske, som du så fik i massevis efterfølgende.
Vi beklager at du oplevede at vi var langsomme til at give Jer menukort og tage Jeres bestilling. Vi er bestemt ikke ligeglade med vores gæster, så det er naturligvis meget ærgerligt at du oplevede os sådan. Dette er en lille familieejet restaurant, som netop går op i service og gode råvarer, så det er bestemt ikke vores hensigt.
Vores Pizzaiolo er fra Napoli, og vi laver pizza på surdej og kun med de bedste råvarer.
Vi er rystede over at du skriver at du er blevet snydt, og har ranket os 3 ud af 5 med en begrundelse som manglende basilikum mv.
Vi ønsker dig 'særdeles' gode oplevelser andre steder i byen - vi er ikke interesseret i at have dig som gæst en anden gang. Der må simpelthen være grænser for utidige ytringer på TripAdvisor.
Med masser af kærlighed,
Giuseppe Aliberti, Restaurantchef
Alfredo Franco, Headchef & ejer

Anmeldt 24. august 2016

Både bunden på pizzaerne og brødet, vi fik til at starte med, smagte fuldstændigt som alm. brød. Lidt mere fyld på pizzaerne ville ikke gøre noget... Sød betjening og god husets rødvin. Den alm. pizza var også god og pastaretterne også lækre. Kan helt klart anbefales!!!

Tak, Tine l

Kære Tine

Tusinde tak for dit feedback - Vi har skrevet os dit input omkring mere fyld bag øret, og håber at kunne byde sig velkommen en anden god gang.

De bedste hilsner
Giuseppe Aliberti, Restaurantchef

Rejsende, der kiggede på Il Grappolo Blu, kiggede også på

Har du været i Il Grappolo Blu? Fortæl om dine oplevelser!