Speciel ø kirke

liselottel512
Nordjylland, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 15. august 2020

Den ottekantede kirke er speciel ved at den menes er bygget som en kopi af Frederiksberg Kirke i 1846. Centralt placeret i landsbyen. Over alteret hænger et relief af Bertel Thorvaldsen. Kirken har særskilt klokketårn.

Tak, GAage
Anmeldt d. 3. august 2020

Et lyspunkt på den ellers noget nedslidte ø, men hvor var krukken til enebærrene? Det ville være rart med lidt generel info til Nyord, samt bedre skiltning.

Dato for oplevelse: august 2020
Tak, Hans L
Anmeldt d. 22. juli 2020 fra mobile enheder

Nyord kirke er anderledes end rigtig mange andre danske kirker. Alene derfor bør man lige kigge indenfor, når man alligevel går en tur rundt i byen. Der er ikke megen udsmykning i kirken, men det lille orgel tiltrak vores opmærksomhed.

2  Tak, liselottel512
Anmeldt d. 13. juli 2020

Her er en kirke noget anderledes end det vi forbinder med vores kalkede middelalder kirker . Her er kirken 8 kantet og ikke større end den er til at overskue . Med fine bænke et orgel prædikestol og alter med god plads imellem det hele , pænt og intimt .

Tak, egeskov2014
Anmeldt d. 11. juni 2020 fra mobile enheder

Denne simple lille kirke er virkelig fin og et besøg værd. Den er skøn tænkt i sin form og virker "samlende" pga. Sin form - Sundt for sjælen :)

Dato for oplevelse: juni 2020
2  Tak, Yvonne R